2015-12-26, 18:52
Medlem
Egenvektors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanVreeswijk
30€ för nyår i Amsterdam är billigt. Studio 80 är ett bra val om ni är en stor grupp med olika musiksmak. Kolla Air med, ligger på Rembrandtplein med, en av de bästa klubbarna i Amsterdam när det kommer till ljus/ljud/folk. Även relativt "nyöppnade" Closure vid Rozengracht är trevligt..

Tackar! Gott nytt år
Citera
2015-12-26, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanVreeswijk
Skulle aldrig köpa droger inne på klubbarna. Varför?

- Du vet inte vad du köper i mörkret.
- Vakterna gillar att kasta ut lite folk varje kväll, hard drugs är trots allt olagligt även i Amsterdam - var på Studio 80 för 3 år sedan (nyår) och har aldrig varit med om värre övervakning i Amsterdam.....
- Sällan att folk vill sälja, speciellt inte större mängder. Kanske någon sticker åt dig ett piller om de är höga nog.

Med största sannolikhet blir du lottlös om du väntar, helt säkert om ni är flera stycken som vill smaka på Amsterdams sötsura nektar.

Skaffa i lugn och ro ett par dagar innan. Göm det väl, ibland kör de riktiga flygplatskontroller på de större klubbarna kring Rembrandt och Leidsplein.

Lycka till och gott nytt år!

tack för input! tråkiga är att man är färsking på kokain så hoppas man inte blir allt för blåst
Citera
2015-12-27, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vice99
tack för input! tråkiga är att man är färsking på kokain så hoppas man inte blir allt för blåst

Hm. De sålde något låtsaskokain på gatan i Amsterdam till och från för något halvår sedan, 4-5 turister dog. Efter det hammrade komunen upp varningsskyltar för detta lite varstans (tror det var "CAUTION: blue heroin is sold as cocain"). Minns ej ordagrant, eller vilken substans det handlade om.

Mitt tips är att inte köpa av s.k street dealers, drägg som säljer skit till överpris och gör allt de kan för att blåsa dig.

Om ni kommer någon kväll innan kan det vara värt att bekanta sig med någon local i fyllan som kan bistå med kontakter.
Citera
2015-12-27, 00:25
Medlem
Struisvogels avatar
Studio 80 har nya ägare efter nyår vilket betyder att det kan vara svårt att komma in. De har kört sina sista fester nu under December så kan vara att tänka på.

Club AIR har bra ljud men är annars inget ställe att gå till tycker jag.

Mitt tips är att försöka styra biljetter innan så man slipper tänka så mycket på om man kommer in och ska alternativ osv. Något man inte vill göra är att springa runt inne i stan under nyårsnatten.

Tips nummer två är att ta det lite lugnt på nyårsafton och sikta in sig på dagen efter då det är många fester som börjar redan på morgonen och håller på hela dagen/natten.

Köp inte kokain på gatan av araberna/svartingarna, det kan aldrig sluta bra och är värt att ta upp igen. Försök snacka med folk på barer, folk kan tycka att ni är lite jobbiga men det är socialt accepterat att knarka så man behöver inte oroa sig som i Sverige.

Till sist vill jag bara säga, ha kul och ta det "lugnt". Tänk på att bete er som människor, folk hatar idiotturister.
Citera
2015-12-27, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Struisvogel
Studio 80 har nya ägare efter nyår vilket betyder att det kan vara svårt att komma in. De har kört sina sista fester nu under December så kan vara att tänka på.

Club AIR har bra ljud men är annars inget ställe att gå till tycker jag.

Mitt tips är att försöka styra biljetter innan så man slipper tänka så mycket på om man kommer in och ska alternativ osv. Något man inte vill göra är att springa runt inne i stan under nyårsnatten.

Tips nummer två är att ta det lite lugnt på nyårsafton och sikta in sig på dagen efter då det är många fester som börjar redan på morgonen och håller på hela dagen/natten.

Köp inte kokain på gatan av araberna/svartingarna, det kan aldrig sluta bra och är värt att ta upp igen. Försök snacka med folk på barer, folk kan tycka att ni är lite jobbiga men det är socialt accepterat att knarka så man behöver inte oroa sig som i Sverige.

Till sist vill jag bara säga, ha kul och ta det "lugnt". Tänk på att bete er som människor, folk hatar idiotturister.

Amen.

Dock är 90% av alla dealers araber i Amsterdam...

Ditt användarnamn är smått legendariskt för övrigt.
Senast redigerad av VanVreeswijk 2015-12-27 kl. 22:42.
Citera
2016-01-02, 22:29
Medlem
RickyBlazes avatar
Vart går man ut i Amsterdam ikväll? Sista dagen här och har spenderarbyxorna på!
Citera
2016-01-02, 22:42
Medlem
Egenvektors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickyBlaze
Vart går man ut i Amsterdam ikväll? Sista dagen här och har spenderarbyxorna på!

Vi tar sikte på closure, var där igår, sjukt grym klubb. Bra ljud, trevligt folk. Mest locals.

Musiken som spelas är old school house.
Citera
2016-01-02, 23:07
Medlem
Nog hade det allt suttit fint med en vända ner iår ändå. Hur planera ut för 2016 flashback?
Citera
2016-01-02, 23:10
Avstängd
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickyBlaze

Finns "Monnik Bar" (Munkbaren) bar kvar i RLD? Bara något stenkast söder om Oede Kerk; junkies and pimps and whores... de riktigt fina köpeflickorna går dit och raggar helnattsbesök, också bra koks och vaket. Nåväl, tips fr coachen, men mycket kan ha hänt under 15 års tid...
Citera
2016-01-02, 23:18
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Ja, Polisen samarbetar med flygbolagen för resor från Amsterdam till Sverige. Man kan välja att antingen pissa direkt på flygplanet eller så får man göra det när man har landat, innan man går igenom tullen efter man hämtat sin väska.

MEN, provet gäller bara för Cannabis så om du har tagit andra droger i Amsterdam så kan du känna dig lugn. Polisen tester bara för Cannabis för att det är tillåtet i Amsterdam och för att det är den i särklass vanligaste drogen där.

Fast varför skulle man ge ett urinprov? Du kan ändå inte bli straffad för det i Sverige, dvs om du har rökt i Amsterdam.
Citera
2016-01-06, 22:11
Medlem
Sjoestedts avatar
Var det ett Countdown 2016? Måste ha missat det.
Citera
2016-01-24, 23:16
Medlem
Finns det någon tråd för 2016?

Hittar en jävla massa info om coffeshops och weed här på fb men knappt något om utelivet/nattlivet.

Någon som har några tips vart man ska?

Hur ser brudarna ut där? Sämre än svenska kan jag tänka mig? Lätt att få hemsläpp? Bör man sikta in sig på turister eller locals?

Jag är inte ett super fan av vanliga "stureplansklubbar" även om mina vänner kommer vilja gå till några sådana.

Finns det några andra typer av ställen typ studentfester eller ruinpubs eller något?

Tack på förhand
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in