Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-01-29, 20:31
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du har ju själv erkänt att du inte är svensk eller missminner jag mig?

Erkänn istället att du saknar möjligheten att införskaffa dig den information som jag hänvisar dig till.

Ändrar inte på det faktum att han är en idealist som har stått på "rätt" sida av det politiska under många, många år och där han inte har spelat på folks känslor.

Han är helt enkelt en idealist medan trump är en populist som endast kör på det folk vill höra och där han gör det så pass att han egentligen talar med tomma ord.

Jasså, vilka "övernationella" instanser fanns under 1500-talet?

För mig veterligen så fanns varken EU eller bilderbergruppen då, sedan så behöver du fortfarande läsa på om globaliseringsprocessen då du fortsätter att bevisa att du inte är insatt eller ens har ett grepp om vad det är. (eller ens den mänskliga historian)

Speciellt då du antar att en global handel kräver att det behövs stora instanser för att kunna skapa det.

Nej, jag har verkligen aldrig påstått att jag inte är svensk.

Påståendet om vänsterpopulism var ditt och därmed är bevisbördan också din. You failed. Lev med det.

Bernie Sanders kanske står på rätt sida utifrån dina politiska preferenser, mer säger inte ditt påstående. Om Trump kan förbättra situationen för den hårt arbetande amerikanska medelklassen så är han i min bok hjältekandidat. Många är oerhört hårt drabbade av finanskrisen. Bernie "the kike" är en typisk vänstertjuv som ska vittja produktiva människors plånböcker och ge pengarna till bottenlevande parasiter.

Nej, precis, det fanns inga övernationella instanser för flera hundra år sen och därför är din jämförelse rent enfaldig. Det är du som inte förstått att globaliseringsprocessens slutmål är att förgöra alla nationer.
2016-01-29, 20:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Påståendet om vänsterpopulism var ditt och därmed är bevisbördan också din. You failed. Lev med det.

Fast det var du som påstod att det aldrig har pratats om det.

Citat:
Bernie Sanders kanske står på rätt sida utifrån dina politiska preferenser mer säger inte ditt påstående.

Jaså så du menar att det är populistiskt att vara för att folk av olika kulturer skall få gifta sig, att homosexuella skall få gifta sig och en rad andra saker redan under 70-talet?

Citat:
Nej, precis, det fanns inga övernationella instanser för flera hundra år sen och därför är din jämförelse rent enfaldig. Det är du som inte förstått att globaliseringsprocessens slutmål är att förgöra alla nationer.

Återigen, Globaliseringsprocessen handlar inte om det du tror, att du inte har koll på ämnet är lika tydligt nu som tidigare.

Snälla läs på.
2016-01-29, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BuzzMeeks
Du är så jävla korkad att det ta mig fan är otroligt. Under Obama så har USA exploderat i krig och interventionism och försvaret av dollarn som världsvaluta har lett till krig i Libyen, Syrien, Irak igen och Ukraina och alla de nämnda krigshärdarna har direkta kopplingar till kontrollen av olja- och gasflödet. Indirekt har manipulationen av valutorna och energipriserna lett till social oro och våldsvågor och fattigdom i Venezuela, Brasilien, Argentina, Nigeria m fl på grund av din favoritpresident.

Det är ingen i grunden ingen skillnad på W Bush och Obama och det är människor som du som reproducerar denna idioti.

Du har så många fakta fel i ditt påstående att man inte vet i vilken ende man skall börja

Hittar du till wikipedia?
https://en.wikipedia.org/wiki/George_W._Bush_and_the_Iraq_War
2016-01-29, 20:42
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Jo det verkar så med tanke på att du upprepar dig och ställer frågor trots att jag kontinuerligt har förklarat och förtydligat vad jag har sagt och menat.

Nej, du har bara svamlat och undvikit att svara på frågorna. Menar du att det bara är du som har rätt att få svar på dina frågor i tråden?

Citat:
Du fick dock följande förklaring när du ställde frågan igen:

Citat:
All nyhetsmedia är i en eller annan form propaganda, speciellt när det kommer till USA (tänker dock i första hand på Fox "News" (då jag inte har full koll på The Eagle) som fortsätter att sprida lögner om planed parenthood trots att hela Texas rättsapart har bevisat att de inte säljer organ eller något annat liknande) men som sagt, du behöver inte dela hela artiklar när du argumenterar då det endast slutar med att man inte orkar läsa det du skriver.

Summera istället och på så sätt underlätta för den andre att ta åt sig det du vill förmedla.

Det är bara svammel. Det du skrev när jag refererade till The Eagle-Tribune var:
Kan du sedan vara så vänlig och inte köra med propaganda så fort du svarar någon?

Det jag frågade var: Jag refererade bara till The Eagle-Tribune, en daglig tidning som täcker Merrimack Valley, Essex County, Massachusetts och södra New Hampshire. På vilket sätt är det propaganda? Menar du att det dom skriver skulle vara felaktigt?

Svara nu i stället på det.

Citat:
Varför har du då tjafsat om det?

För att du skrev:

Det har även börjat visa sig att donationerna inte gick till veteraner utan till en "none profit organisation" vilket mycket väl kan gå till veteraner längre fram men det kan även vara ett fulspel där pengarna går till Trump.

Det är rent förtal. Du är en idiot.
2016-01-29, 20:46
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
För att du skrev:

Det har även börjat visa sig att donationerna inte gick till veteraner utan till en "none profit organisation" vilket mycket väl kan gå till veteraner längre fram men det kan även vara ett fulspel där pengarna går till Trump.

Det är rent förtal. Du är en idiot.

Läs det ett par gånger till så ser du att det är spekulation och inte antaganden.

Så lägg ner ditt tjafsade nu.
2016-01-29, 20:47
Medlem
Tycker att Donald Trump är en spännande och ekonomiskt oberoende kandidat i presidentvalet i USA.
Svenska slaskjournalisters och svensk judemedias hat mot honom är enligt mig ett bevis för att han är en bra man.

Frågan är om Israel tillåter en oberoende kandidat eller om han snart blir mördad?
2016-01-29, 20:48
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast det var du som påstod att det aldrig har pratats om det.

Jaså så du menar att det är populistiskt att vara för att folk av olika kulturer skall få gifta sig, att homosexuella skall få gifta sig och en rad andra saker redan under 70-talet?

Återigen, Globaliseringsprocessen handlar inte om det du tror, att du inte har koll på ämnet är lika tydligt nu som tidigare.

Snälla läs på.

Nej, jag skrev att jag aldrig sett "vänsterpopulism" användas som epitet från fulmedia. Icke-existens går inte att bevisa, det är liksom ett vetenskapligt axiom. Du påstod motsatsen vilket går att bevisa men det kunde du inte.

Osunda värderingar som förstör samhället är ju en annan judisk specialité men Bernies huvudnummer är vittjandet av medelklassens plånböcker. Han fiskar efter negrers och latinos röster medan Trump vänder sig till den vita medelklassen.

Jo, globaliseringsprocessen handlar om exakt det jag beskrivit. Du är okunnig och därtill faktaresistent så det hjälper nog inte hur mycket du än läser.
2016-01-29, 20:49
Medlem
Sixts avatar
Har det framkommit någon konsensus kring huruvida Trumps bojkottning av Foxdebatten skadat honom opinionsmässigt eller inte?

Hur ser det ut inför Iowa? Leder han fortfarande? Kommer Trump klara det här?

Jag hade aldrig kunnat gissa att det skulle gå såhär bra för honom. Jag är verkligen ingen Trump-anhängare, men ju mer skada som det politiska etablissemanget råkar ut för, desto bättre.
2016-01-29, 20:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jo, globaliseringsprocessen handlar om exakt det jag beskrivit. Du är okunnig och därtill faktaresistent så det hjälper nog inte hur mycket du än läser.

Fast nej, men det är fint att du äntligen använder rätt term, du lägger inte upp någon fakta som talar emot minst 40 år av forskning.

Men i slutändan så spelar det ingen roll då Donald Trump själv sysslar med global handel i form av att han har fabriker utomlands.
2016-01-29, 20:53
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Har det framkommit någon konsensus kring huruvida Trumps bojkottning av Foxdebatten skadat honom opinionsmässigt eller inte?

Jag hade aldrig kunnat gissa att det skulle gå såhär bra för honom. Jag är verkligen ingen Trump-anhängare, men ju mer skada som det politiska etablissemanget råkar ut för, desto bättre.
Nej vi har fortfarande inte fått någon opinionsundersökning gjord efter beslutet om bojkott såvitt jag sett.
2016-01-29, 20:57
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Ondahamstern skrev

Läs det ett par gånger till så ser du att det är spekulation och inte antaganden.

Så lägg ner ditt tjafsade nu.

Det är du som håller på med ett osammanhängande svammel och vägrar att svara på frågor.

Det spelar ingen roll vad det var. Ditt syfte var att svärta ner Donald Trump.
2016-01-29, 20:59
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt

Jag börjar bli orolig för en svag, svag tendens att han tappar stöd nationellt:

http://elections.huffingtonpost.com/pollster/2016-national-gop-primary

Annars ser det ut som att Trump kan vara ende kvarvarande kandidaten efter halva mars. Det är bara en och en halv månad dit.

Blir han nominerad så kommer han ställas mot en svag kandidat, förmodligen Clinton för vilken historien äntligen kommit ikapp.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in