Citat:
Ursprungligen postat av
PJ9
Problemet är att han får oproportionerligt mycket positiv uppmärksamhet från gammelmedia för sina PK uppfattningar i sin strävan efter att synas. Hans idéer är som jag ser det mycket negativa för Sveriges framtid, men det är som sagt min uppfattning.
..huvet på spiken. Schyffert har med några S-MP märkta idealister sedan ett par år varit ledande i att presentera felaktigheter och ekonomiska resonemang som inte bottnat i fakta. Detta har påhyvlats media med hjälp av flertalet tidningar. Man har med hjälp av S-Media gått från trumpet till megafon och Henrik har varit en tydlig frontfigur.
Schyffert har därmed varit med och skapat ett Sverige som varit mer oförberett på den problematik som skulle följa, och närmast total okunskap i de 100-tals miljarder i kostnader som befolkningen kommer att få leverera tillbaka in i statsapparaten för att den inte skall gå på tomgång. Alla i detta land kommer att få betala med högre skatt, sänkta pensioner, sämre vård, mindre barnbidrag och ett sämre skyddsnät (relativa tal jämfört om vi ej hade haft samma generösa volym under 2014/ 2015).
Hade detta varit ett tydligt och önskvärt val av de som röstar med tydliga fakta som bas hade jag kunnat köpa det, men det Henrik och Co. sysslat med är kraftiga försök att åsidosätta och dupera fakta samt istället försökt göra dessa lögner till sanning via S/V/MP-märkt media/ journalister. Det höll 1,5-år men nu forsar vattnet in.. Inte undra på att gaphalsen slutat skrika.