Citat:
Helena började gå hem runt 2 kl på natten. Jag har tyvärr inte den exakta tiden. Hon skall ha gått över torget och försvunnit vid en bankomat. (rätta gärna om ni vet mer)
Var kan hennes angripare funnits under tiden ? Har dom sett henne vid torget, var de med på dansen på hotellet.
OM någon några löpt efter henne och av misstag skadat henne svårt måste de ju från början inte menat illa. Om denne däremot redan från början haft avsikt att skada Helena så har han , de antagligen hållit sig gömda.
titta på kartan och försök tänk hur Helena skulle gå hem och var GM kan ha träffat henne.
Var kan hennes angripare funnits under tiden ? Har dom sett henne vid torget, var de med på dansen på hotellet.
OM någon några löpt efter henne och av misstag skadat henne svårt måste de ju från början inte menat illa. Om denne däremot redan från början haft avsikt att skada Helena så har han , de antagligen hållit sig gömda.
titta på kartan och försök tänk hur Helena skulle gå hem och var GM kan ha träffat henne.
Av alla uppgifter jag sett angående Helenas uppträdande under kvällen finns ingen som säger att hon verkat rädd, jagad eller oroad. Tvärtom hon verkar varit på utmärkt humör och om hon varit oroad borde hon nämnt detta för sin syster Ulrika. Inte heller verkar Helena varit speciellt berusad på Stadt.
Från torget bör hon gått hem Österlånggatan-Kungsgatan-gamla bron-marieforsleden-ekuddenvägen -stigen ner till ekuddenområdet. Det är ett komplett mysterium att ingen sett henne under denna promenad. I synnerhet som det brukar ambulera åtskilliga bilar i Mariestads centrum en fin sommarnatt när Stadt just stängt. Någon borde isf lagt märke till henne.
Ovanstående talar för att hon inte varit inblandad i något bråk tidigare under kvällen och att hon troligen fått skjuts hemåt, någonstans under nämnda sträcka. Med vad som är känt om Helena har hon knappast åkt med någon som hon inte känner och har förtroende för. Alternativet finns givetvis att hon skulle tvingats in i en bil, men även det borde väckt uppseende, om det skett på stadssidan av gamla bron.
Fr o m gamla bron passerar HA Fängelset och polishuset i under sin ev hemgång. Men under samma sträcka finns bara två bostäder på dens sträckan. De två äldre villor som låg strax väster om polishuset. Ett ev intvingande i en bil är därmed troligast efter gamla bron passerats, trots att det måste ses som ett vågspel att hitta på något sådan nära polishuset.
Tycker det är besvärande att inte Jenven kan lämna ut sista säkra iakttagelsen av Helena. Med det som utgångspunkt kan man sedan börja leta sig fram. Har jag missat detta får någon kunnig gärna upplysa mig.