2016-01-29, 16:49
Medlem
remixutoheavens avatar
Jag tittade genom bilderna på placeringarna igen sen jämförde med Google Maps och detta är helt sinnessjukt, helt makalöst sinnessjukt. Man blir fan mörkrädd hur tänkte dessa stollar när man placerade boendena? Trodde att jag skulle bo relativt säkert men det gör jag fan inte sen tycker jag verkligen synd om de som bor i Tuve och Utby. Detta är helt åt helvete.

Gör det som jag borde ha gjort för längesen, dags att ta jobbet och flytta utomlands. Tackar gudarna för att jag kan göra det.
Citera
2016-01-29, 16:50
Medlem
mirandakerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Det är inte mer än rätt i dagens Sverige. Varför ska någon kunna köpa sig fri? Enda sättet att få till en förändring är om alla drabbas. Medelklass som överklass. Kom ihåg att arbetarklassen har upplevt nya Sverige sen 80-talet. Eftersom det inte drabbade oss i medelkassen eller människor i överklassen ignorerade media och politiker utvecklingen.

Nej, det är inte överklassen som röstar för invandring, det kan jag lova.
Citera
2016-01-29, 16:54
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galen general
Nej, det stämmer inte. Kolla presskonferensen så får du mer info. Upphandlingen av modulerna har redan startat. Monteringen kommer sätta igång så fort de fått igång leverans av moduler och fått bygglov. Det enda som kan stoppa planerna just nu är om marken inte bedöms smidig att bygga på utifrån att det blir svårt med VA och el eller annat.

När väl grannar och dylikt får chansen att överklaga kommer i princip redan bostäderna vara på plats (denna sommaren är det klart) och om sen eventuell överklagan går igenom efter månader eller år så flyttar man helt enkelt modulerna.

Man gör alltså en fuling och skiter i om planerna blir överklagade eller ej för att snabbt få byggnaderna på plats. Att de kan förlora bygglovet vid en överklagan i en del av fallen har man nog räknat med, men då kanske det redan gått ett år och man lär ju knappast heller förlora den processen i samtliga fall.

Det var det värsta. Riktigt fult, men samtidigt som många här redan påpekat så får folk ute i Västra Gbg äntligen uppleva den mångkultur som de så värnar om.
Desto fler som vaknar upp och inser att allt bara var en utopi, desto bättre.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-01-29 kl. 17:01.
Citera
2016-01-29, 16:55
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Orwell
Mer eller mindre hela Göteborg genomgår ju en social statussänkning, där inflyttande individer har en svagare socioekonomisk profil än de som flyttar därifrån. Detta är redan en pågående process. Efter detta kan jag inte föreställa mig något annat än att detta kommer att snabbas på.

Du menar "mer eller mindre hela Sverige" eller?

I annat fall får du slå dig fram bland somalier till en dator vid närmaste bibliotek.
Citera
2016-01-29, 16:57
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Det var det värsta. Riktigt fult, men samtidigt som många här redan påpekat så får folk ute i Västra Gbg äntligen uppleva den mångkultur som de så värnar om.
Desto fler som vaknar upp och inser att allt var bara en utopi, desto bättre.

Tycker snarare att Majorna och resterande röda delar skall få uppleva mångkulturen. Många av mina vänner är starkt emot hela karusellen och de flesta av dem bor i västra delarna.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Du menar "mer eller mindre hela Sverige" eller?

I annat fall får du slå dig fram bland somalier till en dator vid närmaste bibliotek.

Ja, precis. Finns snart väldigt få platser i detta land som man kan stoppa huvudet i sanden längre och låtas som allt är ok.
Citera
Medlem
MandarinSallads avatar
Blir spännande att följa det här spektaklet!
Citera
2016-01-29, 16:58
Medlem
HailAndKills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Varför skulle det vara så märkvärdigt om ett företag erbjuder praktikplatser om det etableras ett asylboende i närheten?

Detta är ett samarbete mellan politiken/sociala myndigheter/kyrkan och lokala företagarföreningar.

Det märkvärdiga i det är ju att det knappt finns resurser till det idag. Men när "flyktingarna" väller in, då finns allt.

Vad ligger arbetslösheten på bland ungdomar?
Citera
2016-01-29, 16:59
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HailAndKill
Det märkvärdiga i det är ju att det knappt finns resurser till det idag. Men när "flyktingarna" väller in, då finns allt.

Tror det är ganska hög 16-20% om jag inte är helt ute och cyklar.
Citera
2016-01-29, 17:00
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Tycker snarare att Majorna och resterande röda delar skall få uppleva mångkulturen. Många av mina vänner är starkt emot hela karusellen och de flesta av dem bor i västra delarna.

Håller med. Majorna och Linné borde få smaka på bilbränder också.
Men jag har flera vänner (eller snarare deras föräldrar 50+) ute i Väster som är totala hycklare ända in i benmärgen.
De går inte i några demonstrationståg eller aktiv stöder befolkningsutbytet som galningarna i Majorna.
Nej, deras hyckleri är mer bakom lykta dörrar i hemmen eller på arbetsplatsen, men ändå ett svek, så inga områden bör undkomma.
Desto fler som får en daglig injektion av MENA, desto snabbare går vi mot revolution.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2016-01-29 kl. 17:20.
Citera
2016-01-29, 17:03
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HailAndKill

Word!!!!

Dags för Giilab och andra flöjtar att vakna när det finns poäng att plocka.

Nästa steg är att vi konfiskerar båtplatser i Saltholmen etc för att säkerställa flyktingbåtarnas platser.
Citera
2016-01-29, 17:06
Medlem
Dr.Rutigs avatar
Nu är det färdigsportat gott folk.
Varenda kvadratmeter fotbollsplan ska ges bort, så teltingarna har nånstans att sova ut när dom vart på stan och stökat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in