2016-01-29, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Det här kommer aldrig bli av. Grannar kommer överklaga och byggnadsplanerna kommer aldrig skrida till verket. Dessutom är det här bara förslag om jag läste artikeln rätt. Som sagt, inga beslut har tagits ännu.

Nej, det stämmer inte. Kolla presskonferensen så får du mer info. Upphandlingen av modulerna har redan startat. Monteringen kommer sätta igång så fort de fått igång leverans av moduler och fått bygglov. Det enda som kan stoppa planerna just nu är om marken inte bedöms smidig att bygga på utifrån att det blir svårt med VA och el eller annat.

När väl grannar och dylikt får chansen att överklaga kommer i princip redan bostäderna vara på plats (denna sommaren är det klart) och om sen eventuell överklagan går igenom efter månader eller år så flyttar man helt enkelt modulerna.

Man gör alltså en fuling och skiter i om planerna blir överklagade eller ej för att snabbt få byggnaderna på plats. Att de kan förlora bygglovet vid en överklagan i en del av fallen har man nog räknat med, men då kanske det redan gått ett år och man lär ju knappast heller förlora den processen i samtliga fall.
Citera
2016-01-29, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HailAndKill
Hundägare kan lugnt vandra på. De 15 åriga unga ensamkommande baaarnen är rädda för hundar.
Även små valpar på 10 veckor. Så ett tips till alla Svenskar är att skaffa en hund.

btw det är inte hunden som är det dom är rädda för, det är hundens hår.
Citera
2016-01-29, 15:57
Medlem
Jag kan säga att jag är vansinnigt bekant med ett av områdena som omnämns (huset syns på kartan och ligger så nära skiten man bara kan komma). Detta förändrar ALLT. Hela, och jag överdriver inte, HELA området förstörs av detta. Det kan bara inte få bli av.
Citera
2016-01-29, 15:59
Medlem
StyleWarss avatar
Här kan man se exempel på överklagan av modulboenden i en annan kommun, närmare bestämt Timrå Kommun:
http://www.st.nu/medelpad/timra/har-ar-motiven-till-varfor-modulboendet-inte-ska-byggas
Citera
2016-01-29, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Hisingen kommer aldrig att räknas till de bättre områdena i Göteborg. Antingen bor du inte här eller också har du inte fattat ett smack. Ditt fel stavas: Älvsförbindelse!!! Hisingen är en otillgänglig Ö!!

Han skrev att husen ute vid gamla kyrkan kan vara bland det dyraste på Hisingen, inte att det tillhör de bästa sett till hela Göteborg.
Senast redigerad av G.Orwell 2016-01-29 kl. 16:56.
Citera
2016-01-29, 16:02
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieCheron
btw det är inte hunden som är det dom är rädda för, det är hundens hår.
OffTopic
Vad är det med hundens hår man kan vara rädd för?

OnTopic:
Kämpa GBG!
Överklaga!
Ring era lokalpolitiker och förklara att ni är missnöjda... och påminn om att det finns andra partier att rösta på.
Överklaga!
Skriv insändare!
Överklaga!
Arrangera en fotbollsturnering med grannar på grusplanet. Gråt ut i lokalpressen att barnens har ingenstans att leka!
Överklaga!
Hitta (eller plantera) en vattensalamander, groda eller skalbagge i närheten och åberopa EU-skydd!
Överklaga!

Lycka till GBG!
Citera
2016-01-29, 16:10
Medlem
dexxa99s avatar
Fan va taskigt att lägga ett boende vid Hinsholmen Det är ju därför man bor i finare områden för att slippa patrasket
Citera
2016-01-29, 16:28
Medlem
MrCorruptions avatar
Detta är fantastiskt. Borde ske överallt i Sverige.
Citera
2016-01-29, 16:40
Medlem
lemonzhellos avatar
Ska bli ett synnerligen intressant experiment. Som många i tråden har varit inne på, om än i andra ordalag, tror jag att förklaringen till de positiva tongångar vår vän GIILAB fått ta del av, bland annat på brasseriet (underbart!) och i föräldraföreningen emanerar ur det svenskaste svenska, nämligen rädslan för att visa upp en avvikande mening.

Man kan mycket väl ogilla araber bara för att, men det är inget man stoltserar med i föräldraföreningen eller på brasseriet. Där handlar det snarare om att visa vilken god värdegrundsdemokrat man är. Kan tänka mig hur det snurrat till i skallen på folk i föräldraföreningen när nån hjärntvättad pkkofta föreslagit att låta de stackars mörka barnen i andra, mindre gynnade stadsdelar, få komma till våra barns skola.

Först några sekunders obekväm tystnad, därefter spridda instämmanden från de allra ängsligaste, följt av vad som för en autist som GIILAB bara kan tolkas som en rörande, medmänsklig konsensus.
Tror knappast ens den mest inbitna rasist vågat häva upp sin stämma i ett så vackert och finstämt ögonblick.

Klart ni alla är överens om att ni måste öppna era hjärtan.
Särskilt bland de som tillfrågats på brasseriet.
Hysteriskt kul.

En sak ska du dock ha med dig, bäste GIILAB, och det är att ni knappast kommer att sitta stadigt runt 50% i framtiden, när folk blivit varse effekten av sin konfrontationsovilja.
Du kommer att få se dig om efter annan sysselsättning redan 2018.
Citera
2016-01-29, 16:42
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.Orwell
Nu är du nog lite ute och cyklar. För det första skrev han att husen ute vid gamla kyrkan kan vara bland det dyraste på Hisingen, vilket absolut inte är en osanning. Det är ett väldigt fint område där ute vid gamla kyrkan, precis som han säger.

Sedan behöver inte alla bo mitt i stan. Folket där ute kör bil och kan med enkelhet ta sig precis dit de vill på några minuter.

Örgryte är det enda överklassområde (förr i alla fall) som ligger "mitt i sta'n".

Du kan lika gärna berätta om de finare områdena i Tynnered, Biskopsgården och Rosengård?? Hisingen är fortfarande en otillgänglig ö, fatta det!

Askim, Hovås etc ligger "långt" ifrån centrum. Möjligen någorlunda nära Tynnered (thinnered, på 70-talet)

Finns inte många som bosätter sig på hisingen och tror att det är ett fint område. Förutom galningen Anders Källström då...Psykopat, och det vet han om
Senast redigerad av Bluekeeper 2016-01-29 kl. 16:48. Anledning: felstv
Citera
2016-01-29, 16:46
Medlem
Mer eller mindre hela Göteborg genomgår ju en social statussänkning, där inflyttande individer har en svagare socioekonomisk profil än de som flyttar därifrån. Detta är redan en pågående process. Efter detta kan jag inte föreställa mig något annat än att detta kommer att snabbas på.
Citera
2016-01-29, 16:46
Medlem
Carl-Johan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elliot1990
Det är inte mer än rätt i dagens Sverige. Varför ska någon kunna köpa sig fri? Enda sättet att få till en förändring är om alla drabbas. Medelklass som överklass. Kom ihåg att arbetarklassen har upplevt nya Sverige sen 80-talet. Eftersom det inte drabbade oss i medelkassen eller människor i överklassen ignorerade media och politiker utvecklingen.

Du får det ju att låta som att du ser det rådande klimatet som en önskvärd förändring, Varför vill du få till en föändring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in