2016-01-29, 14:18
Medlem
HailAndKills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Tycker synd om alla som joggar, promenerar eller rastar hundar i området. Det kommer inte att gå att göra det längre. Även gymmen i närheten kommer att bli förstörda. Åka spårvagn ensam hem sent en kväll? Glöm det.

Hundägare kan lugnt vandra på. De 15 åriga unga ensamkommande baaarnen är rädda för hundar.
Även små valpar på 10 veckor. Så ett tips till alla Svenskar är att skaffa en hund.
Citera
2016-01-29, 14:39
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDepleted
Var gör jag det? Är helt okunnig på detta men vill INTE ha löst folk i mitt område.

Hoppas du inte röstat 7-klöver då...
Citera
2016-01-29, 14:47
Medlem
Blids avatar
Platserna nära havet är väl samtliga övre medelklass/överklassområden. I princip allting i sydvästra Gbg är dyrt. Kommentarer till några platser:

Långedrag/Hinsholmen: överklass plus att linje 11 (spårvagn) förbinder till båtarna från södra skärgården vilket betyder att många från övre medelklassen inte använder bil utan spårvagn. Använde själv 11:an för 6-7 år sedan och höll på att bli tokig på alla tonårstjejer som diskuterade vad de skulle ha på maskeraden, vilka som skulle få komma på partyt, vilka skulle inte bli bjudna, osv. Massvis med dyra båtar. Fullträff.

Askim: övre medel/överklass plus alldeles intill badet med sandstrand och nyrenoverad badbrygga. Badet används dock av många icke välbemedlade eftersom man lätt kan ta sig dit med buss. Spännande möten mellan människor till sommaren. (Det är i mötet mellan människor som berättelser uppstår - fick jag lära mig på P1 efter fallet med invandrarflickan som blev avsatt från tåget av nazistisk konduktör i Kumla för 2-3 år sedan.)

Skintebo: Alldeles vid gamla rälsbussbanan till Särö som sedan länge är cykelbana. Finns en del superöverklass/palatsliknande längs cykelbanan, men jag förmodar mestadels övre medelklass i omedelbar närheten av boendet.

Amundön: På parkeringsplatsen för besökande till Amundön (naturreservat) som är mycket populär för badande. Mycket nybyggt alldeles i närheten (200-300 meter), inga palats men säkert svindyrt. Några meter från gamla banvallen/cykelbanan och inte alls långt från Hovås med superöverklass runt golfbanan (gammal klubb med enbart överklass). Dyra båtar. Fullträff.

Fiskebäck: Knappast överklass, men inte billigt.
-----------------------------------------
Övriga platser inte något utpräglat överklass, men ingen i något område med invandrare.

Utby: Lite längre österut finns ett gammalt egnahemsområde, dvs. arbetare. Husen alldeles bredvid känner jag inte till, men knappast överklass.
Citera
2016-01-29, 14:49
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Villaområdet i Tuve kan vara ett av dom dyrare på Hisingen, det är väldigt idylliskt just där ute vid gamla kyrkan och så.

Hisingen kommer aldrig att räknas till de bättre områdena i Göteborg. Antingen bor du inte här eller också har du inte fattat ett smack. Ditt fel stavas: Älvsförbindelse!!! Hisingen är en otillgänglig Ö!!

Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Ja har suttit i SDN, arbetar nu regionalt har drivit både detta projekt och bussningen till skolorna i väst. Detta har ett stort stod bland föräldrar i området.

You wish, du är dummare än vanligt om du tror att folk där ute vill ha flyktingläger. "Frågat runt på brasseriet... jisses, kanadagäss är inga renliga djur...

Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Hoppas du tvingar på dina väljare det och att väljarflykten blir total. Sen kan ni förbli ett 12% parti, precis som ni borde vara.

Älskar dina inlägg!!! Så jävla rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Jag har suttit med föräldragrupper, stort stöd. Jag har suttit med egnahemsföreningen stort stöd, vi har gjort avstämningar bland kunder på Brasserie Långedrag stort stöd. Vi har suttit med pedagoger och skolledare i Älvsborg, stort stöd.

Vi agerar på uppdrag av dessa för boenden i Hinsholmen och Fiskebäck.

M Älvsborg/skärgården välkomnar detta.

Föräldragruppper stort stöd?? För en gångs skull vill jag se en källa dessa lögner!!! Idiot, mytoman.

Du är ett väldigt bra exempel på den urspårade psykvården. "Avstämningar på brasseriet"... Jag förstår dock att du suttit med pedagoger, vilka senare antagligen skrivit in sig själva efter att ha dissekerat din hjärna.
Citera
2016-01-29, 15:02
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Men TS? Detta har ju ni flashbackrasister önskat er i flera år, att invandringen ska spridas till fler områden så att PK-svensson ska få känna av hur det blir? Nu blir det precis så. Och då är ni ändå inte nöjda? Hur gör man er nöjda? Utrotningsläger?

Och det gör nog inget om huspriserna bromsar in något. De senaste årens prisstegring på 10% årligen i vissa områden (typ dessa områden som du nämner) är ju inte rimliga och inte en hållbar situation på lång sikt.
Jag tycker tråden till största del är fylld med glatt tonläge. Det är ju egentligen väldigt konstigt att man är för flyktingar men bosätter sig så långt från dessa som bara möjligt. Man kan ju nästan tro att de bara hycklar.
Citera
2016-01-29, 15:03
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CKCS
Nu har Göteborg bestämt var flyktingbaracker ska smällas upp. Verkar vara fokus på stadens finare områden, heller vad sägs om Örgryte, Askim, Långedrag och Fiskebäck. Flera av dessa områden berikas dessutom med flera bosättningar.

Artikel i Göteborgs-Posten med kartor över alla platser: http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2972200-har-ska-tillfalliga-bostader-for-flyktingar-byggas

Flera av favelorna ska dessutom smällas upp precis vid vattnet FRAMFÖR dyrt förvärvade bostäder. Vi pratar områden med några av Sveriges absolut högsta bostadspriser. Områden dår folk betalt multum för lugn och ro, fina skolor, osv.

Tror ni de boende är glada? Tror ni husen i områdena blir lättsålda? Haha, här pratar vi om en lokal bostadspris i megaklass. Kan de möjligen få ut halva priset mot idag?
Nej, men SD blir glada!
Citera
2016-01-29, 15:12
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Jag tycker tråden till största del är fylld med glatt tonläge. Det är ju egentligen väldigt konstigt att man är för flyktingar men bosätter sig så långt från dessa som bara möjligt. Man kan ju nästan tro att de bara hycklar.
Alldeles nyss kungjordes att ett antal statliga verk nu ska flyttas tillbaka från Rinkeby och in till stan, "lokalerna har blivit för små och trånga" enligt uppgift. Pyttsan, sanningen är naturligtvis att folk inte står ut med att arbeta i no-go-områden. Man vill varken bo eller arbeta tillsammans med invandrare, men det säger man naturligtvis inte.
Citera
2016-01-29, 15:21
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No.90-Kleist
Nej men oj, kan det verkligen vara så.. Alla MP, V och övriga som vurmar för fri invandring och"inget tak för flyktingmottagningen" etc bor i innerstan, framförallt på Söder i Stockholm där knappast en enda utlandsfödd bor.
I de invandrartäta ytterområdena bor så vitt jag vet inte en enda journalist eller annan typ av makthavare. Förklara det den som kan! Enda undantaget var väl politikern Nalin Pekgul, som bodde i Tensta men som flyttade därifrån eftersom hon ville vara ansvarsfull mot sina barn, hon tänkte på deras framtid.
Citera
2016-01-29, 15:29
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Det här kommer aldrig bli av. Grannar kommer överklaga och byggnadsplanerna kommer aldrig skrida till verket. Dessutom är det här bara förslag om jag läste artikeln rätt. Som sagt, inga beslut har tagits ännu.
Citera
2016-01-29, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
I områden som "drabbats" av detta tidigare finns det mycket tidningsartiklar och liknande där grannat är övertygade om att värdet på deras hus ska sjunka. När man har facit i hand så har det dock inte hänt. orsaken är att alla människor är inte lika bekymrade och därmed kan man tex sälja ett hus som är granne till en flyktingförläggning till en person som inte är rasist. Och trot eller ej men det finns väldigt många såna personer.

Samma sak när tex LSS-boenden ska öppna. Av och till blir det väldiga skriverier i tidningar av upprörda grannar, ofta med dåliga bortförklaringar, sen går det några år och märkligt nog är det en normal prisutveckling. Samma sak där att det beror på att det finns så oerhört många människor som inte bryr sig om eventuellt konstiga grannar.

Media ljuger aldrig eller hur.. Sen så om jag fattar dig rätt så är man alltså rasist om man inte vill bo bredvid en flyktingförläggning ?
Citera
2016-01-29, 15:35
Medlem
Suecotes avatar
Citat:
Ojoj vilket trams. Om 14 år alltså. Det som skrämmer mig mest är att folk tror på sånt här. Källkritik skiter man totalt i. Hittar man EN källa som säger nåt man gillar så skiter man i femtio andra källor.

Jaha så du vet bättre än FN själva vad de planerar? Dystopin är bara en illusion för egentligen är de lika snälla som Månas IS-terrorister? Du skulle nog ta och kontakta Ban Ki-moon, en sån superhjärna som din skulle de säkert behöva i New York.

Men innan du lyfter luren ska du nog ta och lära dig vad källkritik innebär. Det betyder INTE att antalet källor avgör vad som är sant. I Sverige finns det en handfull sidor som berättar sanningen, medan det finns hundratals sidor, många skattefinansierade och politiskt styrda, som döljer sanningen. Frågor på det?
Senast redigerad av Suecote 2016-01-29 kl. 15:38.
Citera
2016-01-29, 15:43
Medlem
AlanBStards avatar
Citat:
I områden som "drabbats" av detta tidigare finns det mycket tidningsartiklar och liknande där grannat är övertygade om att värdet på deras hus ska sjunka. När man har facit i hand så har det dock inte hänt.
Jo, det har det. Källa: SR P1 http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/203361?programid=4507

30% värde-ras säger de i reportaget. Föräldrar i området gillar inte att deras barn rånas av somalier, så de försökte flytta men upptäckte då att deras hus hade rasat i värde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in