Citat:
Ursprungligen postat av
Big Boss
Ponera att vi införde marknadshyror, dom skjuter i höjden pga vår sjuka bostadsbrist eftersom efterfrågan överstiger utbud ganska brutalt i landet. Pga detta har folk antingen inte råd att bo kvar och blir tvungen att flytta hem till föräldrahemmet, folk flyttar ihop och blir trångbodda och/eller så kommer folk bli tvungna att lägga väldigt stor del av sin disponibla inkomst på hyran vilket gör att konsumtionen i Sverige skjuts i sank och ekonomin går åt helvete och hallå där 25-30%+ arbetslöshet. Detta är troligtvis vad som skulle hända eftersom vi har BRIST på bostäder, om det är BRIST på något brukar det bli DYRT.
Förstår du?
Varför är det bra ifall folk blir trångbodda, inte har råd att bo, får flytta hem m.m?
Varför är det bra om folk måste lägga stor del av inkomst på hyra, vilket gör att de inte har råd att köpa saker som får hjulet att rulla i ekonomin?
Konsumtionen skiter han i, det är bara ett svepskäl. När dessa typer vill värna konsumtionen menar dom bara att borgarklassen/överklassen ska kunna konsumera. Det viktiga är att alla ska få bo mindre än vad han gjorde på 26 m2 med sin flickvän förut för evigheter sen och att arbetarklassen som har lön och kan betala för sig och inte får hans föreslagna bostadsbidrag vid marknadshyror blir utfattiga och lever på marginalen och får ta den i prutten. Givetvis ska låglönejobb införas som grädde på moset och vips är vi tillbaka till 1800-talet eller något u-land och sen en elit som kan titta snett på alla andra.
Som Andrew Carnegie och hans kocks kompanjon när arbetarna ville ha lönehöjningar för dom inte kunde försörja sina familjer och säkrare arbetsmiljö för dom dog som flugor varje vecka på stålverket. Han svarade iskallt: "Marknaden bestämmer."

och sen sköt dom ihjäl fackrörelsen som drog igång där och skapade en viss blockad.
Tex som när jag var i vasastan för många år sen och hade några rostfläckar på framskärmen på min bil och gamla snorkiga vasastans kärring där tittade på framskärmen när hon gick förbi med sin man,s edan på mig med en föraktfull blick. Likadant glor överklass och päls tanter på 75 år i butiker när jag varit i djursholms och stocksund området. stirrar på en påminner lite om folk från mellanösterns ofta aggresiva stirrande. Märklig stil.
Jag känner till denna typ blåröda estet konstnärs hatande moderat ingenjörer. Blev inte förvånad när sune var på konstnärerna där i rivningskontraktet nyligen

Den dagen det går åt fanders med dessa egoister slödder hatande moderaterns möjligheter och dom förlorar sina pengar eller inte lyckas få ett jobb kommer dom bryta ihop, inte orka företa sig någonting och börja gå på ABF studiecirklar. Vissa hoppar från skyskrapor som under 1929 för det är bara penningen som betyder något för dom. Enkelspåriga människor. Det estetiska, känslor, miljön, det andliga, djur tar dom inte hänsyn till. att inse det finns även andra viktigare saker i livet och värden som gemenskap, betala lite för anra ska må bra och värdighet eller empati än att allt endast ska handla om pengar förstår dom inte.
Varför sitter någon och säger att man aldrig vill eller kommer bo i hyresrätt och sen sitter dygnet runt på flashback för att propagera för marknadshyror . Varför detta engagemang?