Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-15, 09:20
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petzor
Jag minns ett arkadspel jag spelade sent 90-tal. Det utspelade sig i rymden, och man skulle skjuta ner rymdskepp som kom mot en. På slutet var det ett jättelikt rymdskepp som var rätt svårt att besegra. Jag misstänker att det var spelets, eller iaf banans, boss.

Jag kollade upp Space Invaders på youtube, men det jag spelade var mycket snyggare, så det måste varit nyare.
Det finns åtskilliga remakes på Space Invaders.

Kolla igenom denna lista och se om du hittar spelet du söker.
Senast redigerad av Justitiemord 2016-01-15 kl. 09:24. Anledning: ändring
Citera
2016-01-26, 10:11
Medlem
Söker ett spel som jag spelade för kanske 10-12 år sedan.
Det var ett 2D spel med top view, som utspelade sig på ett slagsfält. Man styrde en soldat som började med ett dåligt vapen och sedan hittade man bättre vapen med utspridda skott och rocket launchers. Spelet var ganska pixelerat vad jag kommer ihåg.
Det fanns pansarvagnar, bilar och scenery i form av t.ex. hus.

Ursäkta svengelskan...
Citera
2016-01-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bromoflow
Det var ett 2D spel med top view, som utspelade sig på ett slagsfält. Man styrde en soldat som började med ett dåligt vapen och sedan hittade man bättre vapen med utspridda skott och rocket launchers. Spelet var ganska pixelerat vad jag kommer ihåg.

Ursäkta svengelskan...
Ikari Warriors?
Citera
2016-01-29, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Ikari Warriors?

Ser inte bekant ut.
Glömde såklart det viktigaste, det var ett Windows-spel.
Citera
2016-01-29, 22:08
Medlem
tja !

jag letar efter ett japansk playstation 1 spel. man satt och styrde en fiske båt djuphavs fiske båt så fick man välja bete och allt sånt. man kolla på en karta och valde var man skulle åka och fiska. sen kunde man sälja fisken för köpa bättre saker till sin båt.

jag har fått för mig spelet heter något yahoo fishing något sånt men hittar ej något om de tyvärr ..

någon som vet vilket jag menar ?

tack på förhand
Citera
2016-01-29, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nipler
tja !

jag letar efter ett japansk playstation 1 spel. man satt och styrde en fiske båt djuphavs fiske båt så fick man välja bete och allt sånt. man kolla på en karta och valde var man skulle åka och fiska. sen kunde man sälja fisken för köpa bättre saker till sin båt.

jag har fått för mig spelet heter något yahoo fishing något sånt men hittar ej något om de tyvärr ..

någon som vet vilket jag menar ?

tack på förhand

Umi no Oh! Yah! ?
http://www.gamefaqs.com/ps/574900-umi-no-oh-yah/images/114288
Citera
2016-01-30, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lupsu
Umi no Oh! Yah! ?
http://www.gamefaqs.com/ps/574900-umi-no-oh-yah/images/114288

tack som fan lupsu !!!
Citera
2016-01-30, 15:23
Medlem
Justitiemords avatar
Citat:

Ursäkta svengelskan...
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_18
Ikari Warriors?

Ser inte bekant ut.
Glömde såklart det viktigaste, det var ett Windows-spel.
Ikari Warriors III fanns till Windows.

Finns relativt många spel som stämmer in på din beskrivning, så inte alldeles enkelt att klura ut vilket det rör sig om.
Citera
2016-01-31, 09:50
Medlem
Citat:

Ursäkta svengelskan...

Chaos engine?

https://www.youtube.com/watch?v=MYAVGcVP2So
Citera
2016-01-31, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekapsel
Chaos engine?

https://www.youtube.com/watch?v=MYAVGcVP2So

För fin(detaljerad) grafik, men spelet ser äldre ut ändå. Här har de i alla fall försökt att få en 3D känsla. Tack ändå!
Citera
2016-02-03, 23:44
Medlem
scatmåsens avatar
Vet inte om denna varit uppe tidigare. Men jag söker ett spel som gjordes runt 1997-2002 där man spelar som en kvinna i framtiden. Kvinnan är polis tror jag och jag minns att hon håller i ett vapen. Det var ganska billiga ljudeffekter minns jag också, så varje gång hon blev skjuten/skadad så skrek hon till på det mest absurda vis. Alla gånger hon skrek lät det lite out of place/inklippt typ. Kommer framförallt ihåg en gång när jag sprang inne i ett varuhus eller dylikt och det var flera takpelare som stod i mitten utav gången man sprang i. Som jag minns det sprang man oftast runt i denna framtidsstad och sköt. Grafiken var inte den bästa utan allting såg ganska "taggigt" ut, så som att en soptunna kunde se ut som en brun/grå rektangel på marken. Någon som vet?

Vill gärna hitta detta!
Senast redigerad av scatmåsen 2016-02-03 kl. 23:52.
Citera
2016-02-04, 16:27
Medlem
Söker ett gammalt PC spel. Spelades nog runt 2004-2007

Det enda jag minns var att det är ett djungel spel, och att man skall hitta en nyckel.. Fienden är en orm som slingrar över en fängelsehåla mitt i djungeln. Man rider på en tiger också.. Tror jag? Gammalt djungelspel helt enkelt.. Du ska även simma under vattnet för att hitta en speciell ö!
Juste.. Någon slänger en nyckel i vattnet och då ska man dyka ner och hämta den!
Senast redigerad av Elpirat 2016-02-04 kl. 16:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in