2016-01-26, 22:30
Medlem
Messigoals avatar
Vad ska man göra direkt när man blir 70? Bara börja rifts och bountys online eller? Fick ingenting när jag dinga 70 med min monk, trodde man skulle få set pieces. Har inte fått något mail om det. Fick dock på min demon hunter vilket är skumt!

Ge mig tips, det enda jag gör nu är rifts med andra.
Citera
2016-01-26, 23:52
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messigoal
Vad ska man göra direkt när man blir 70? Bara börja rifts och bountys online eller? Fick ingenting när jag dinga 70 med min monk, trodde man skulle få set pieces. Har inte fått något mail om det. Fick dock på min demon hunter vilket är skumt!

Ge mig tips, det enda jag gör nu är rifts med andra.

Kör du Season? - endast Season chars får set item.
Är det din första S5 char? - endast första charen på 70 får set item lådan (som kan öppnas av andra som jag förstår).

Ang vad du ska göra, bounties för mats och rifts/gr för exp/items.
Citera
2016-01-27, 03:49
Medlem
Out-of-Steps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Inte hittat någon "bra" T10 EB-build som integrerat sage också så dela gärna med dig av den! Och ja är jag som är i FB-klanen men vet inte om jag har så mycket tid just ikväll, lovade att bjuda farsgubben på middag och film då morsan är bortbjuden så är nog upptagen större delen av kvällen

Min nya hat-bounty är ju helt klart den med döda 6 såna "burrowers" för cursed chest, de som bara springer iväg. Klarat den en gång tror jag. Tycker i allmänhet cursed shrines/chests kan vara svåra att klara ibland med DMO-specen om mobsen är väldigt spridda och få eftersom jag i princip inte gör någon dmg alls utanför bubblan.
Kör med denna builden, dock så använder jag den nu bara till att farma DB. Har man inte ancient WoH med mycket ancient prylar lyckas man inte hålla uppe in-geom buffen mer än kanske 25% av tiden och utan buffen med dåligt gear krävs det ganska många booms för att lite större vit mob ska dö. Målet är att även dessa ska dö på en boom, då kan man mycket lättare rensa upp på banan. Alternativet med firebird löser just detta problem så kanske ska testa det imorgon.

Levlade upp en Demon Hunter istället då multishot inte är lika frustrerande

http://www.diablofans.com/builds/70620-s5-torment-x-wohrasha-db-farming
Citera
2016-01-27, 08:09
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Out-of-Step
Kör med denna builden, dock så använder jag den nu bara till att farma DB. Har man inte ancient WoH med mycket ancient prylar lyckas man inte hålla uppe in-geom buffen mer än kanske 25% av tiden och utan buffen med dåligt gear krävs det ganska många booms för att lite större vit mob ska dö. Målet är att även dessa ska dö på en boom, då kan man mycket lättare rensa upp på banan. Alternativet med firebird löser just detta problem så kanske ska testa det imorgon.

Levlade upp en Demon Hunter istället då multishot inte är lika frustrerande

http://www.diablofans.com/builds/70620-s5-torment-x-wohrasha-db-farming

Tack ska testa! (om jag får ringen). Går det mycket snabbare med tal+FB så kan det ju hända att det ändå är effektivare i slutändan ändå. Går det snabbare blir det ju mer DBs osv

Kommer kanske rebirtha min DH sen med. Gjorde en crusader imorse och levlade den till typ 40 med gem of ease. Hörde att invoker set dungeon skulle vara busenkel att göra mastery på så tänkte fixa det för season journey. Set dungeons kändes som en cool idé men utförandet kändes ju minst sagt meh. Får se om de fixar till dem senare så kanske jag gör resten.
Citera
2016-01-27, 16:10
Medlem
Messigoals avatar
Drog precis upp en barb, nu funderar jag på vilken build. Har inga set items osv så builds som kräver det kan jag glömma. Vad ska jag köra? Ska börja farma master rifts eller t1 rifts.

Mvh
Citera
2016-01-27, 16:21
Bannlyst
Citat:
Drog precis upp en barb, nu funderar jag på vilken build. Har inga set items osv så builds som kräver det kan jag glömma. Vad ska jag köra? Ska börja farma master rifts eller t1 rifts.

Mvh

Du ska göra set-questerna så du får full earth och kan kötta t6 på en timme.
Citera
2016-01-27, 17:32
Medlem
Messigoals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Du ska göra set-questerna så du får full earth och kan kötta t6 på en timme.

Vart hittar jag dessa set-questerna då? Menar du season journey?
Citera
2016-01-27, 17:35
Medlem
qrounxqrounxs avatar
Citat:
Vart hittar jag dessa set-questerna då? Menar du season journey?

http://diablowiki.net/Haedrig's_gift
Citera
2016-01-27, 18:02
Medlem
fgnms avatar
Börjar pusha lite med eq barb och tycker det är rätt trevligt. Inser sen att eq barb har ett tak bara fc kan ta sig förbi, och vem fan gillar fc..
Citera
2016-01-28, 04:26
Medlem
h4xors avatar
Det känns som att man lvlar lite fort. Jag har spelat ca 13h totalt på min season gubbe och är paragon 420. Minns förr när man slet som ett djur för att ta paragon 100
Citera
2016-01-28, 04:52
Medlem
Iam-Varfors avatar
Dra åt satan vad det ska vara svårt att plocka GR73 med UE DH.. Kör visserligen full dps och utan taeguk... Räknade mina senaste försök nu och har haft reflective på 38/49 elitepacks och enligt mig så är reflective utan tvekan den adden jag hatar mest, efter det kommer shielding...

Blir la kanske att trycka in taeguk och kanske visage of gunes i cuben, men känns nästan som att jag behöver cinder för dps..
Citera
2016-01-28, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h4xor
Det känns som att man lvlar lite fort. Jag har spelat ca 13h totalt på min season gubbe och är paragon 420. Minns förr när man slet som ett djur för att ta paragon 100

Du kan va lugn. Runt para 800-900 börjar det gå segt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in