Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-01-27, 22:07
Medlem
Y2Ws avatar
Sedan måste man ju imponeras av Trumps arrogans. Han ritar helt om de vanliga val-reglerna, och det är något som i det lilla hotar hela PK-etablissemanget. Klart de hatar honom för det!
2016-01-27, 22:12
Medlem
http://www.breitbart.com/big-journalism/2016/01/27/roger-ailes-calls-ivanka-and-melania-trump-to-get-the-donald-back-to-the-debate/

"The Fox News and Donald Trump feud is heating up now that the Republican front-runner has announced he will not be attending the network’s debate Thursday night over the presence of anchor Megyn Kelly.

And while the network appears to be publicly siding with Kelly, who is still set to moderate Thursday’s debate, the network is also reportedly trying to privately plead with Trump the best way they know how – through the women in his life."

Fox vet att tittarsiffrorna kommer sjunka som en sten så de försöker få dit Trump genom att kontakta hans fru och dotter
2016-01-27, 22:14
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Har Trump större chans att vinna mot Sanders än Clinton?

Större chans mot Sanders. Han må få vänsterväljare som annars kanske inte skulle rösta alls. Men han kommer att tappa mycket mittenväljare!

Med det inte sagt att Clinton är en säker vinnare mot Trump redan nu, han har redan räknats ut mängder av gånger och bara gått stärkt ur detta.
2016-01-27, 22:50
Medlem
Gengarzs avatar
http://www.breitbart.com/big-government/2016/01/27/report-poll-suggests-83-percent-wont-watch-fox-news-debate-sans-donald-trump/

https://twitter.com/CLewandowski_/status/692394666621288449

Citat:
GOP frontrunner Donald Trump’s campaign manager, Corey Lewandowski, posted on Twitter that 83 percent of Fox News viewers surveyed said they won’t watch the Fox News GOP primary debate on Thursday without Trump participating.

83%

Sug på den Fox. Lycka till med nytt tittarrekord!
Senast redigerad av Gengarz 2016-01-27 kl. 22:52.
2016-01-27, 23:09
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosiko

Nej. Enligt konstitutionen måste bara vara en "natural born citizen". Cruz är född i Kanada, men hans mor är amerikan och således erhöll han medborgarskap vid födsel och har inte genomgått naturalisation. Cruz kan tveklöst bli president.

Intressant att du vet mer än USA:s högsta domstol.
2016-01-27, 23:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Han vet vad han gör. Han kan helt enkelt inte inte veta vad han gör.

Ja, nej nu när du säger det så.

Man jag har länge haft en misstanke om att Trump aktivt har försökt att förlora sin kandidatur då han egentligen bara ville göra sitt namn ännu dyrare att hyra/köpa vilket skulle förklara varför han egentligen inte har någon och då menar jag verkligen någon som helst politik utan han kör stenhårt på att spela på folk känslor och att låta dem fylla i tomrummen själva.

Min hypotes bygger dock på hans lite starkare uttal om Mexikanska invandrare (där det för övrigt är fler som flyttar tillbaka till Mexico och övriga Latinamerika än vad det strömmar in) till falskt användande av bilder/video på folk som springer mot en gräns i Marocko när släppte sin PR vido samt påståendet om att vilja tvinga alla muslimer att ha specifika märken eller liknande för att kunna utmärka att de tillhör den muslimska tron.

Min hypotes känns även mer trolig efter att han började retweeta vitmakt åsikter samt hans "flykt" från den kommande debatten.

Jag säger inte att jag garanterat har rätt men det finns en chans att hans planer på att endast stärka sitt egna varumärke (sitt egna namn) gick lite i baklås då det var för många nyttiga idioter som torrunkade till det han verkade förmedla.

Det kommer dock att bli intressant att se om jag har rätt eller fel rörande hans agerande och om jag har rätt så skall de bli spännande och se hur hans supportrar och även MSM och många andra kommer att reagera och hantera honom och det han har gjort.
Senast redigerad av Ondahamstern 2016-01-27 kl. 23:36.
2016-01-27, 23:23
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gengarz
http://www.breitbart.com/big-government/2016/01/27/report-poll-suggests-83-percent-wont-watch-fox-news-debate-sans-donald-trump/

https://twitter.com/CLewandowski_/status/692394666621288449

83%

Sug på den Fox. Lycka till med nytt tittarrekord!

Som sagt, Trump skriver om reglerna helt. Hoppas han vågar göra det i det riktiga valet också!
2016-01-27, 23:26
Medlem
freeriderXIIs avatar
Vem hoppas ni blir Trumps vicepresidentkandidat?

En hispanic eller svart för att vinna röster eller en kvinna?

Eller varför inte Pat Buchanan, fast han kanske är för gammal.

Han stod upp för Västerlandet som presidentkandidat redan på 1990-talet.
2016-01-27, 23:45
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Får jag hoppas på David Duke eller Ralf Nader?
2016-01-28, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Ja, nej nu när du säger det så.

Man jag har länge haft en misstanke om att Trump aktivt har försökt att förlora sin kandidatur då han egentligen bara ville göra sitt namn ännu dyrare att hyra/köpa vilket skulle förklara varför han egentligen inte har någon och då menar jag verkligen någon som helst politik utan han kör stenhårt på att spela på folk känslor och att låta dem fylla i tomrummen själva.

Min hypotes bygger dock på hans lite starkare uttal om Mexikanska invandrare (där det för övrigt är fler som flyttar tillbaka till Mexico och övriga Latinamerika än vad det strömmar in) till falskt användande av bilder/video på folk som springer mot en gräns i Marocko när släppte sin PR vido samt påståendet om att vilja tvinga alla muslimer att ha specifika märken eller liknande för att kunna utmärka att de tillhör den muslimska tron.

Min hypotes känns även mer trolig efter att han började retweeta vitmakt åsikter samt hans "flykt" från den kommande debatten.

Jag säger inte att jag garanterat har rätt men det finns en chans att hans planer på att endast stärka sitt egna varumärke (sitt egna namn) gick lite i baklås då det var för många nyttiga idioter som torrunkade till det han verkade förmedla.

Det kommer dock att bli intressant att se om jag har rätt eller fel rörande hans agerande och om jag har rätt så skall de bli spännande och se hur hans supportrar och även MSM och många andra kommer att reagera och hantera honom och det han har gjort.

Du har fel. Brydde han sig endast om sitt varumärke skulle han väl inte göra massa uttalandet som gör att han förlorar massa affärer?

Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Ingen aning, men det lär inte bli en svart eller kvinna i alla fall.
2016-01-28, 01:49
Medlem
Nu, 02:00, blir Trump intervjuad på FoxNews av Bill O'Reilly.
Spännande!

http://vaughnlive.tv/newzviewz
2016-01-28, 03:36
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Hälften av alla Trumps retweets kommer från "white supremacists".

http://nymag.com/following/2016/01/donald-trump-mostly-retweets-white-supremacists.html?mid=twitter-share-following

Man undrar naturligtivis om han är medveten om det här när han retweetar. Halvt om halvt är min gissning.
Inte förvånande.
Men Trump är utan tvekan en utmärkt taktiker, jag har insett det nu. När han talar är det mycket stakande och hoppande från det ena till det andra, men det får honom antagligen bara att framstå som folklig.
En republikan som förklarar krig mot Fox News och lyckas få Cruz att framstå som olämplig då han inte är riktig nordamerikan, är "indeed cunning". Jag underskattade honom.
Är i stort sett övertygad om att han vinner.
Sedan börjar det verkligt saftiga, striden mellan honom och förhoppningsvis Hilary Clinton. Där skrivs historia. Jag tror inte Sanders har en chans mot Trump så det skulle bara bli tråkigt.

Citat:
EliasAlucard=Nejdå, Trump måste nog vara den mest populära republikanska presidentkandidaten bland svarta sedan Abraham Lincoln, vilket säger rätt mycket för att vara en republikan. Han är även relativt populär bland mexare, vilket är imponerande med tanke på hans retorik.
Jag har väldigt svårt att tro på detta. Har du någon källa?

Citat:
Onda hamstern=Jag säger inte att jag garanterat har rätt men det finns en chans att hans planer på att endast stärka sitt egna varumärke (sitt egna namn) gick lite i baklås då det var för många nyttiga idioter som torrunkade till det han verkade förmedla.

Det låter högst otroligt men skulle du ha du rätt ska jag buga djupt vid min dator och kalla dig genialisk.
Senast redigerad av SvartChili 2016-01-28 kl. 04:28. Anledning: Tllägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in