2016-01-27, 22:03
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Ja..stackars grannar..det är nog snudd på omöjligt att sälja sitt hus nu om man bor där...den enda som vill köpa är nog Migränverket...

Vad jag har hört så pågår just nu ett av Mölndals största bostadsbyggande någonsin rakt över gatan från flyktingboendet, de bostäderna är tydligen inte direkt gratis så man kan ju gissa att det finns krafter som vill förändra situationen i närområdet...
Citera
2016-01-27, 22:07
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
Inte för att jag försvarar det här vidriga skäggbarnet. Men hur vet du att han försökte våldta offret innan han slutligen mörda henne?

Antar att det är detta tidigare inlägg han har som källa Gbg-Smoke. Tyvärr måste jag säga att det hela verkar trovärdigt efter att ha läst Kentas tidigare inlägg..

Citat:
Ursprungligen postat av KentSvensson
INSIDEUPPGIFTER FRÅN PERSONER BOENDE PÅ ASYLHEMMET OCH FRÅN BO's FAMILJ.

Detta är uppgifter direkt från de som bor på boendet och även från offrets familj.

OBS:
Media väljer att mörka en stor del av historien trots att dom VET HELA händelseförloppet.

GM är ej 15 år och verkligen inget barn. Han är enligt uppgift 22 år gammal. Detta har han sagt till brottsoffret innan och BO har även förmedlat detta vidare till sin familj, vänner och även till sina arbetsgivare. Det är alltså ett 100 % FAKTUM att gärningsmannen är en FULLT VUXEN MAN. Detta vet även MEDIA om men man väljer att ej nämna det överhuvudtaget.

GM försökte även våldta Alexandra och vid motstånd högg han henne ÅTTA gånger. Detta är uppgifter direkt från hennes familj och även från de andra från samma boende. Tiden vid händelsen stämmer inte heller. Hon kan ha blivit knivhuggen så tidigt som kl 06.

GM beskrivs också som en "konstig" person som betett dig underligt och asocialt. Detta är också uppgifter direkt från BO som hon tidigare sagt till sina vänner/familj.
Senast redigerad av Borkason 2016-01-27 kl. 22:09.
Citera
2016-01-27, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Multikulti2
De är definitivt skrivna pa Abyvägen 7 samma adress som hemmet och huset är inte stort typ 4 lägenheter klart de vet vem mördaren är om de bor i samma lilla hus

https://www.google.de/maps/place/%C3...4ba52b!6m1!1e1

De två personerna som ni tjatar om har uppehållstillstånd och de är skrivna på samma adress som ett par i 40-års åldern, en kvinna med ett svenskt namn och en man med turkiskt/kurdiskt namn. Eftersom personerna är ungdomar av afghanskt och eritreanskt ursprung så bor de i familjehem, hos paret. Och inte i HVB-hemmet där mordet skedde. Varför just de skulle kunna känna MGM bättre än någon annan ungdom som bor i trakten eller rent av i samma hus som HVB-hemmet ligger, förstår jag inte alls. Särskilt när ni verkar tro att MGM är en somalier.
Citera
2016-01-27, 22:19
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gbg-Smoke
Inte för att jag försvarar det här vidriga skäggbarnet. Men hur vet du att han försökte våldta offret innan han slutligen mörda henne?

Ingen vet ännu vad som skedde innan själva mordet. Men att det kommer fram med tydlighet, det är jag säker på. Däremot är nog möjligheten till en dom för dråp väldigt möjlig, med tanke på GMs situation.
Citera
2016-01-27, 22:20
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
De två personerna som ni tjatar om har uppehållstillstånd och de är skrivna på samma adress som ett par i 40-års åldern, en kvinna med ett svenskt namn och en man med turkiskt/kurdiskt namn. Eftersom personerna är ungdomar av afghanskt och eritreanskt ursprung så bor de i familjehem, hos paret. Och inte i HVB-hemmet där mordet skedde. Varför just de skulle kunna känna MGM bättre än någon annan ungdom som bor i trakten eller rent av i samma hus som HVB-hemmet ligger, förstår jag inte alls. Särskilt när ni verkar tro att MGM är en somalier.
Somalisk media mfl påstår det i alla fall:

(FB) Mölndal: Stort bråk på boende - 22-åriga Alexandra Mezher knivstucken till döds 2016-01-25
Senast redigerad av Avva66 2016-01-27 kl. 22:22.
Citera
2016-01-27, 22:28
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
GM är 22 och alla runtomkring vet de..Försökte våldta henne,men klara det inte..Då blev det knivning som alla andra sandtroll..Och MedieSverige går ut och vurmar för fanskapet..

Jag påstår att det finns för lite rapportering och underlag för att avgöra GMs ålder i nuläget. Visst kan jag köpa att din argumentation kan stämma, men avvakta lite med din hörsägen.

Stämmer det att GM har ljugit om sin ålder och effekten har blivit en knivmördad tjej efter ett våldtäktsförsök... Ja, då finns det många som kommer vända kappan.
Citera
2016-01-27, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Somalisk media mfl påstår det i alla fall:

(FB) Mölndal: Stort bråk på boende - 22-åriga Alexandra Mezher knivstucken till döds 2016-01-25

För det första är det ingen somalisk media som påstår någonting. En somalisk sajt som heter Hiiran Network har återgett en artikel från en engelsk variant av Avpixlat. Det är samma artikel som länkats här flera gånger. För det andra så har ingen aning om vem MGM är. Han ska heta Yusuf Khalid och vara 15 år. Han kan förstås vara somalier men det är inte bekräftat. Jag tror inte att han är 15 år eftersom han häktats idag. Och personerna vars Facebookskonton publicerats här bor inte i HVB hemmet. Det framgår av Ratsit.
Senast redigerad av nantale 2016-01-27 kl. 22:56.
Citera
2016-01-27, 22:42
Medlem
Man får vara glad över att engelska och somaliska media finns, så man får lite mer information än vad Göteborgsposten kan leverera. Att mördaren är somalier vet tydligen inte de lokala journalisterna.

Hoppsan, se ovan
Citera
2016-01-27, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Jag påstår att det finns för lite rapportering och underlag för att avgöra GMs ålder i nuläget. Visst kan jag köpa att din argumentation kan stämma, men avvakta lite med din hörsägen.

Stämmer det att GM har ljugit om sin ålder och effekten har blivit en knivmördad tjej efter ett våldtäktsförsök... Ja, då finns det många som kommer vända kappan.

Finns denna hörsägen någonstans utanför denna tråd överhuvudtaget? Någon nära vän till henne på Facebook som hävdar det t.ex.?
Citera
2016-01-27, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimsen
Näe, han menar att en gråhårig gubbe med rynkor skulle kunna uppge sig för att vara 15 år gammal, och därmed kunna bli det på papper.

Då tycker jag att du ska läsa på rättsordningen; om MiÖD och MiD avgöranden bildar en praxis som påtalar att MiV inte får använda ockulär besiktning som det enda underlaget i en åldersbedömning, det krävs ytterligare underlag, som röntgenplåtar på handleder och tänder, men de som kan utföra det, vägrar (svenska Barnläkarföreningen)! De (Migrationsverket) har med andra ord ansvar för en fråga de inte har kompetens att avgöra.
Citera
2016-01-27, 23:01
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
För det första är det ingen somalisk media som påstår någonting. En somalisk sajt som heter Hiiran Network har återgett en artikel från en engelsk variant av Avpixlat. Det är samma artikel som länkats här flera gånger. För det andra så har ingen aning om vem MGM är. Han ska heta Yusuf Khalid och vara 15 år. Han kan förstås vara somalier men det är inte bekräftat. Jag tror inte att han är 15 år eftersom han häktats idag. Och personerna vars Facebookskonton publicerats här bor inte i HVB hemmet. Det framgår av Ratsit.
Är det dailymail du menar så är det struntprat.
Citera
2016-01-27, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Är det dailymail du menar så är det struntprat.

Du kan har rätt. Jag vet inte om Dailymail mest liknar Avpixlat, Hänt i Veckan eller Ding Ding Värld men några trovärdiga källor till sina påståenden redovisar de inte i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in