2016-01-27, 21:11
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Jag hatar inte män, jag tycker kvinnor och män ska vara jämlika.

Larsson har väl aldrig varit speciellt jämlik?
Citera
2016-01-27, 21:15
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Larsson har väl aldrig varit speciellt jämlik?
Oki säg mig varför alla de tusentals männen hatar henne.
Citera
2016-01-27, 21:16
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:

Börja då aktivt jobba för det. Steg ett är förslagsvis att du högt och tydligt står upp emot manshatet när du stöter på det. Annars är det bara tomma ord från din sida.

"Jag hatar inte invandrare. Men jag bryr mig inte om andra gör det, och tycker inte de behöver inte be om ursäkt för att de proklamerar det heller"

Du hör ju hur skevt det låter.
Citera
2016-01-27, 21:18
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok
Börja då aktivt jobba för det. Steg ett är förslagsvis att du högt och tydligt står upp emot manshatet när du stöter på det. Annars är det bara tomma ord från din sida.

"Jag hatar inte invandrare. Men jag bryr mig inte om andra gör det, och tycker inte de behöver inte be om ursäkt för att de proklamerar det heller"

Du hör ju hur skevt det låter.
Hur tycker du att kvinnor ska uppnå jämlikhet med män?
Citera
2016-01-27, 21:26
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Hur tycker du att kvinnor ska uppnå jämlikhet med män?

Jadu. Hur säljer man in en idé till en redan skeptisk publik? Med ödmjukhet.

Om vi då utgår från att det råder en ojämlikhet i Sverige, troligen världens överlägset mest jämställda land, är ju givetvis dialog A och O. Vad sägs om att börja med att visa en gnutta respekt, samtalsvilja och förståelse inför de som de ämnar bli jämlika med? Vara konkret istället för att komma med känslobaserade utspel sprungna ur personligt dåliga erfarenheter med män? Ge oss män tolkningsföreträde vad gäller hur vi tänker, känner och upplever saker som rör hur vi agerar?

Som det ser ut i nuläget självsaboterar feminismen och kommer implodera om det fortsätter. Den tycks tappa mark hos gemene människa, även hos kvinnor, men vinner bara i osund radikalisering hos följarna.
Senast redigerad av Naravodomok 2016-01-27 kl. 21:30.
Citera
2016-01-28, 02:18
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Jadu. Hur säljer man in en idé till en redan skeptisk publik? Med ödmjukhet.

Om vi då utgår från att det råder en ojämlikhet i Sverige, troligen världens överlägset mest jämställda land, är ju givetvis dialog A och O. Vad sägs om att börja med att visa en gnutta respekt, samtalsvilja och förståelse inför de som de ämnar bli jämlika med? Vara konkret istället för att komma med känslobaserade utspel sprungna ur personligt dåliga erfarenheter med män? Ge oss män tolkningsföreträde vad gäller hur vi tänker, känner och upplever saker som rör hur vi agerar?

Som det ser ut i nuläget självsaboterar feminismen och kommer implodera om det fortsätter. Den tycks tappa mark hos gemene människa, även hos kvinnor, men vinner bara i osund radikalisering hos följarna.
Om män tycker hat är så hemskt varför hatar 1000tals män zara larsson? ni kanske ska lära er behandla andra bra så blir ni inte hatade?
Citera
2016-01-28, 07:15
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Samma med Zara Larsson, hatar patriarkatet/mäns överordning

"Patriarkatet" och "mäns överordning" är bara skitsnack som går ut på att kvotera in kvinnor till maktpositioner som de inte gjort sig förtjänta av. När feminister har så slappa definitioner på förtryck är det rimligt att rörelsen betraktas som ett löjligt skämt.
Citera
2016-01-28, 08:49
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
"Patriarkatet" och "mäns överordning" är bara skitsnack som går ut på att kvotera in kvinnor till maktpositioner som de inte gjort sig förtjänta av. När feminister har så slappa definitioner på förtryck är det rimligt att rörelsen betraktas som ett löjligt skämt.
ne det går det inte ut på. det går ut på att om en kvinna och man är lika bra så ska inte männen prioriteras högre pga kön.
Citera
2016-01-28, 08:55
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
ne det går det inte ut på. det går ut på att om en kvinna och man är lika bra så ska inte männen prioriteras högre pga kön.

Vilket de inte heller gör.
Citera
2016-01-28, 09:51
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Om män tycker hat är så hemskt varför hatar 1000tals män zara larsson? ni kanske ska lära er behandla andra bra så blir ni inte hatade?

Cirkelresonemang. Jag har sagt mitt. Du kan ju fundera kring vad jag och andra skrivit.
Citera
2016-01-28, 10:02
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Cirkelresonemang. Jag har sagt mitt. Du kan ju fundera kring vad jag och andra skrivit.
Det mesta verkar bygga på missförstånd att hon hatar män o så...
Citera
2016-01-28, 12:16
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Oki säg mig varför alla de tusentals männen hatar henne.
Hon har kallat miljoner män för våldtäktsmän?
Att bara tusentals tagit åt sig får hon nog vara tacksam för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in