2016-01-27, 20:16
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Det är inte skit. Män utsätter kvinnor för en massa skit. Det är inte konstigt att reagera med hat. Så förstår verkligen vad hon menar.

Kvinnor utsätter kvinnor för skit. Kvinnor utsätter män för skit. Män utsätter män för skit.

Varför göra det till ett könskrig?

Invandrare är överrepresenterade i brottslighet, ska vi då hata invandrare som grupp? Eller ska vi helt enkelt hata kriminella?

Det är exakt samma resonemang, men din sida vill alltid vara ytterst måna om att inte tolerera hat mot invandrare, men ni kollektiviserar och hatar gärna män. Det går inte ihop, vilket är varför ingen tänkande människa kan ta ert känslostyrda svammel på allvar. Ni har sänkt diskursen i Sverige så lågt att jag skäms över att vara svensk.
Senast redigerad av Naravodomok 2016-01-27 kl. 20:19.
Citera
2016-01-27, 20:18
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Vad för skit har hänt dig då? Du hatar ju alla män.
Jag vet inte ens vad jag ska svara för det är så oseriöst. Varför skulle jag hata alla män?
Män utsätter kvinnor för våldtäkter, förtryck, mord, massa saker du vet säkert själv.
Citera
2016-01-27, 20:24
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naravodomok
Kvinnor utsätter kvinnor för skit. Kvinnor utsätter män för skit. Män utsätter män för skit.

Varför göra det till ett könskrig?

Invandrare är överrepresenterade i brottslighet, ska vi då hata invandrare som grupp? Eller ska vi helt enkelt hata kriminella?

Det är exakt samma resonemang, men din sida vill alltid vara ytterst måna om att inte tolerera hat mot invandrare, men ni kollektiviserar och hatar gärna män. Det går inte ihop, vilket är varför ingen tänkande människa kan ta ert känslostyrda svammel på allvar. Ni har sänkt diskursen i Sverige så lågt att jag skäms över att vara svensk.
Det är väl inget könskrig. Säger bara att jag förstår att en del kvinnor hatar män. Sen säger jag inte att det är bra att hata män men förstår det. Nej jag hatar inte gärna män, men om en kvinna blir hatad av män i grupp så är det inte konstigt att hon sen hatar de männen. Det är män som utsätter kvinnor för saker och sen reagerar kvinnor med att hata de männen. Om män inte vill bli hatade får ni bara låta bli att hata kvinnor först.
Citera
2016-01-27, 20:29
Medlem
TB-303s avatar
Citat:
Jag vet inte ens vad jag ska svara för det är så oseriöst. Varför skulle jag hata alla män?
Män utsätter kvinnor för våldtäkter, förtryck, mord, massa saker du vet säkert själv.
Du skrev :
Citat:
Män utsätter kvinnor för en massa skit. Det är inte konstigt att reagera med hat. Så förstår verkligen vad hon menar.
Vad är det du hatar? Brottslighet? Män? Män som begår brott?

Nu har du chansen att berätta varför du hatar "män i grupp".
Citera
2016-01-27, 20:32
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Självklart. Det är ingen tänkande, självständig människa vi talar om. Den här människan hade aldrig kallat sig feminist om inte andra beredde vägen åt henne. Det finns massor av vettiga feminister; Zara är inte en av dem. Hon rider bara på den bekväma och oerhört fega vågen av PK:ism för att hon vet att det gynnar henne, som de allra flesta. Och hon praisas för sitt mod? Ahahah. Att vara feminist är att ha ständig medvind. Det minst modiga politiska val man kan göra idag.

Blöjfeminister ska alltid ge sken av att vara så independent och fritänkande men de är flockdjur i ordets rätta bemärkelse.
Hon skriver kontroversiella saker och blir hatad av tusentals män, det är modigt av henne. Om du skulle sett de kommentarerna hon får skulle du inte tycka hon är feg. Ett citat

”Jag blockar minst tio personer som skriver grova hot, till eller om mig, varje dag. Det blir alltså minst 3650 personer om året. De flesta är som sagt vuxna män. Det värsta de vet är nämligen när unga tjejer tar plats”.
Citera
2016-01-27, 20:36
Medlem
Naravodomoks avatar
Citat:
Det är väl inget könskrig. Säger bara att jag förstår att en del kvinnor hatar män. Sen säger jag inte att det är bra att hata män men förstår det. Nej jag hatar inte gärna män, men om en kvinna blir hatad av män i grupp så är det inte konstigt att hon sen hatar de männen. Det är män som utsätter kvinnor för saker och sen reagerar kvinnor med att hata de männen. Om män inte vill bli hatade får ni bara låta bli att hata kvinnor först.

"Säger bara att jag förstår att en del kvinnor hatar män."

Och jag förstår att en del svenskar hatar invandrare. Det betyder inte att jag stödjer det.

Men låt mig då se om jag fattar detta rätt; kontentan och grunden för ursäktandet av hatet är: "det var ni som började!"?

Mitt antagande om den låga nivån på diskursen kvarstår då i allra högsta grad.

Citat:
Hon skriver kontroversiella saker och blir hatad av tusentals män, det är modigt av henne. Om du skulle sett de kommentarerna hon får skulle du inte tycka hon är feg. Ett citat

”Jag blockar minst tio personer som skriver grova hot, till eller om mig, varje dag. Det blir alltså minst 3650 personer om året. De flesta är som sagt vuxna män. Det värsta de vet är nämligen när unga tjejer tar plats”.

Ytterst lite som feminismen har att erbjuda är kontroversiellt idag, tvärtom; det är allmänt accepterat. Vi har på så sätt vant oss vid även de grövsta tokigheterna som skriks ut. Däremot blir självklart människor provocerade när de inte ens kan öppna en tidning utan att få veta hur dålig man är på grund av vad man har mellan benen.

Jag kan tänka mig att hon kallas både det ena och det andra, ja. Det är internets verklighet, är man medvetet provocerande och hatisk så kommer anonyma människor att svara så elakt de kan tillbaka. Skulle jag om jag var offentlig som Zara gå ut med att jag hatar kvinnor, eller ursäkta andra mäns hat mot kvinnor, skulle jag inte bli förvånad över hot och hat i mejlkorgen. Jag skulle även inte bli förvånad om jag fick sparken och hamnade i ett socialt utanförskap. Det är helt tvärtom med manshatet. Det bygger upp dig både socialt och karriärsmässigt i den sjuka tid vi lever i.

Sen är grejen att hon inte är ideologiskt driven, hon rider på sociala medier-kickar, av att få likes, ryggdunkningar och människor som tröstar och försvarar henne, allt för att upprätthålla hennes ego och för att bygga upp hennes karriär och varumärke.
Senast redigerad av Naravodomok 2016-01-27 kl. 20:45.
Citera
2016-01-27, 20:38
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Så låt mig se om jag fattar detta rätt; kontentan och grunden för ursäktandet av hatet är: "det var ni som började!"?

Mitt antagande om den låga nivån på diskursen kvarstår då i allra högsta grad.
Nej jag tycker inte att det behövs någon ursäkt. Det är som en slav skulle behöva be om ursäkt för han blivit arg på gubben som drar runt honom i ett koppel.
Citera
2016-01-27, 20:45
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Hon skriver kontroversiella saker och blir hatad av tusentals män, det är modigt av henne.
Hon blir inte hatad för att hon skriver kontroversiella saker. Hon blir hatad för att hon gör samma misstag som du. Det är den logiska tankevurpan hon och du gör att aldrig tro att 98% av alla män kan vara helt oskyldiga till de exempel hon drar upp.
Hur modigt är det? Jag förstår de som kallar henne korkad med den kopplingen.
Citat:
Om du skulle sett de kommentarerna hon får skulle du inte tycka hon är feg. Ett citat

När hon beskyller alla män för inte bara allt våld, alla våldtäkter och allt annat skit och dessutom inbillar sig att motivet är för att kvinnor tar plats så är det väl helt rättvist?
Alla de män som felaktigt kallats för våldtäktsman, brottsling eller annat har falskeligen blivit beskyllda för brott och har RÄTT att säga ifrån. Även personligen utan att det kan kallas trakasserier. Man kan inte gå omkring och tro att man kan kalla folk för kräk hur som helst och att de bara ska acceptera det, eller hur?
Speciellt inte om feminister gett henne makten och en megafon för enbart det ändamålet.
Hon är därför inte modig. Hon är korkad och ska bli tillsagd. Precis som alla andra mobbare ska bli tillsagda, att sådär gör man inte. Man drar inte halva befolkningen över en kam.

Har du funderat på vem eller vilka det är som gett henne plats?
Gör gärna det. En feminist är det inte. De står bara bredvid och käbblar.
Citera
2016-01-27, 20:46
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Nej jag tycker inte att det behövs någon ursäkt. Det är som en slav skulle behöva be om ursäkt för han blivit arg på gubben som drar runt honom i ett koppel.
Precis så:
kvinnan är ett offer och mannen är gärningsmannen. Så länge man följer det mönstret har man alltid rätt.
För tvärtom finns ju inte? Eller nån annan kombination?
Citera
2016-01-27, 20:47
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Med din logik hatade de henne först, innan hon sa det där?
Citera
2016-01-27, 21:09
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TB-303
Du skrev :
Vad är det du hatar? Brottslighet? Män? Män som begår brott?

Nu har du chansen att berätta varför du hatar "män i grupp".

Jag hatar inte män, jag tycker kvinnor och män ska vara jämlika.
Samma med Zara Larsson, hatar patriarkatet/mäns överordning
Senast redigerad av Milford.Cubicle 2016-01-27 kl. 21:11.
Citera
2016-01-27, 21:10
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Jag hatar inte män, jag tycker kvinnor och män ska vara jämlika.
Då kan du per definition inte vara feminist längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in