2016-01-27, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Hur kom du fram till det?
Jag tittade på datumstämpeln på inlägget.
Citera
2016-01-27, 17:26
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av La Pérouse
Jag kom att tänka på en sak. I verkliga livet har SD mellan 2-4 % av rösterna. Här på Flashback är det minst 70-80% Sverigedemokrater. Hur kommer det sig?
Därför att de som ser rasister överallt till 70-80% inbillar sig det.
Det räcker med att säga brunkål så börjar den få spatsmiska ryck och börjar se Hitler i syne osv och då går det inte att nå den mer...
Alltså Fördomar=inrotad vanföreställning.
Blev det klarare för dig?
Jag ser människor som är politiskt intresserade här inne och som lämnat Hitler i historieboken .
Citera
2016-01-27, 17:55
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alltidxx
Jag tittade på datumstämpeln på inlägget.

Nej, du säger att det såg ut så då; hur vet du det?
Citera
2016-01-27, 18:07
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hex27
Ja, visst är det tråkigt att inte alla med annan åsikt än dig blir bannlysta. Du är ju inte ett dugg bättre än MSM. Ironi på låg nivå....
Snarare handlar det om att du inte ens verkar försöka förstå vad dina meningsmotståndare säger.
Jag sade aldrig något om att du borde bli bannlyst, då jag är en stark anhängare av yttrandefrihet, utan mitt argument var att vi har en sådan yttrandefrihet på FB där även meningsmotståndare (som du) tillåts debattera och diskutera utan att bli bannlyst.

Kort sagt, det faktumet att du inte blivit bannlyst innebär att gnället om att FB är på SDs sida och censurerar och bannlyser motståndare inte stämmer.
Citera
2016-01-27, 18:14
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Nej, du säger att det såg ut så då; hur vet du det?
För att i riksdagsvalet 2006 så fick SD ca 3% av rösterna, trådstarten postades 2008.
Utvecklingen för SD sedan dess har varit explosionsartad.
2006 - 3%
2010 - 5,7%
2014 - 12,86%
2016 - 25+% enligt mätningar.
Citera
2016-01-27, 19:38
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
För att i riksdagsvalet 2006 så fick SD ca 3% av rösterna, trådstarten postades 2008.
Utvecklingen för SD sedan dess har varit explosionsartad.
2006 - 3%
2010 - 5,7%
2014 - 12,86%
2016 - 25+% enligt mätningar.

Och det säger vad om hur många på Flashback som är det?
Citera
2016-01-27, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Snarare handlar det om att du inte ens verkar försöka förstå vad dina meningsmotståndare säger.
Jag sade aldrig något om att du borde bli bannlyst, då jag är en stark anhängare av yttrandefrihet, utan mitt argument var att vi har en sådan yttrandefrihet på FB där även meningsmotståndare (som du) tillåts debattera och diskutera utan att bli bannlyst.

Kort sagt, det faktumet att du inte blivit bannlyst innebär att gnället om att FB är på SDs sida och censurerar och bannlyser motståndare inte stämmer.

Intressant slutsats.
Så utebliven bannlysning är det ultimata beviset för att flashback är helt opartiskt?
Citera
2016-01-27, 21:21
Bannlyst
Citat:
Alltså 80% låter helt orimligt, det är en väldigt rund och hög siffra. Bevisbördan ligger därför hos den som gjorde påståendet. Jag kan satsa allt jag äger på att det inte ligger till så.
Citera
2016-01-27, 21:27
Medlem
najass avatar
Citat:

Citat:
Alltså 80% låter helt orimligt, det är en väldigt rund och hög siffra. Bevisbördan ligger därför hos den som gjorde påståendet. Jag kan satsa allt jag äger på att det inte ligger till så.

Alltså vad pratar ni om. Det har ju gjorts flera pollar på Flashback (I Politki-Inrikes), det är ju bara att kolla (använd sökfunktionen). Man får ju så klart ta dem för vad det är men det brukar ligga runt 40-60 %

här är några som dök upp vid en snabb sökning
(FB) Flashback Poll™ Vilket parti skulle du rösta på om det vore riksdagsval idag?
(FB) Flashbacks officiella valundersökning 2010
(FB) 2009: Vad skulle du rösta på om det vore riksdagsval i dag? (rubrik förtydligad /Mod)
(FB) Halvtid: vad skulle du rösta på om det vore val idag?
(FB) Vilket parti skulle du rösta på (2013) om det vore riksdagsval idag? Ett år kvar...
Citera
2016-01-27, 21:50
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Alltså vad pratar ni om. Det har ju gjorts flera pollar på Flashback (I Politki-Inrikes), det är ju bara att kolla (använd sökfunktionen). Man får ju så klart ta dem för vad det är men det brukar ligga runt 40-60 %

här är några som dök upp vid en snabb sökning
(FB) Flashback Poll™ Vilket parti skulle du rösta på om det vore riksdagsval idag?
(FB) Flashbacks officiella valundersökning 2010
(FB) 2009: Vad skulle du rösta på om det vore riksdagsval i dag? (rubrik förtydligad /Mod)
(FB) Halvtid: vad skulle du rösta på om det vore val idag?
(FB) Vilket parti skulle du rösta på (2013) om det vore riksdagsval idag? Ett år kvar...

Vad fan vad det för jävla anklagelse? Det var ju precis det jag frågade om från början:

Citat:
Hur fan har TS kommit fram till detta? Har det varit någon slags omröstnings som jag har missat?
Citera
2016-01-27, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av najas
det brukar ligga runt 40-60 %
Ja det låter högt. Kanske röstade de som befann sig i politikerforumet. I vilket fall så hade jag rätt isf.
Citera
2016-01-28, 11:00
Medlem
najass avatar
Citat:
Vad fan vad det för jävla anklagelse? Det var ju precis det jag frågade om från början:

Anklagelse vet jag inte. Jag tyckte bara det var lite meningslöst tjafsande när det faktiskt görs pollar varje år.

Citat:
Ja det låter högt. Kanske röstade de som befann sig i politikerforumet. I vilket fall så hade jag rätt isf.

Ja, alltså tror man att det är representativa siffror är man nog ute och cyklar. Pollarna genomförs i delforumet Politik-Inrikes och vad gäller representativiteten är det nog rätt givet att de:

- inte är representativa för Sverige
- inte är representativa för Flashback
- Inte ens är representativa för Politik - Inrikes

Vem vet tex hur många personer som ligger bakom det faktiska antalet konton som röstat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in