Citat:
Ursprungligen postat av
hex27
Tyvärr har du ingen aning om vad du snackar om. Båda sidor lyder definitivt inte under samma spelregler på flashback. Det hjälper nog till att det snart bara är SD-anhängare här som slår varandra för bröstet och diskuterar inbördes. Undrar om det var tänkt så och om ni gillar det själva? Lite ironiskt i så fall då detta är en kritik man ständigt hör härifrån mot MSM.
Jo, båda lyder under samma regler.
Och ja, det är en övervikt av SD-anhängare.
Kritiken mot MSM är att de där klart censurerar åsikter de ogillar och endast släpper fram sådant som de anser ger "rätt bild" av verkligheten.
Det faktum att du, med din posthistorik, inte har blivit bannlyst är bevis i sig självt att reglerna på FB är klart mer neutrala än i MSM.
Citat:
Ursprungligen postat av
Redax
Huruvida det är många sverigedemokrater eller inte är inte alltid enkelt att avgöra, men det handlar alldeles säkert i hög grad om yngre eller medelålders män, vilka generellt uppvisar låg bildningsgrad, och som är emot samhället och dess struktur som det ser ut idag. Många är antagligen arbetslösa och arga på ett samhälle som de anser sviker dem på det ena eller andra sättet. Ur detta kommer alla möjliga åsikter och förslag som radikalt skulle förändra samhället i klart repressiv riktning, medan de själva naturligtvis tycker att det är precis tvärtom. Som sociolog/statsvetare tycker jag att det är akademiskt fascinerande, men som privatperson är jag mest skrämd av det. Förhoppningsvis fungerar Flashback som en slags dagbok, där nämnda individer kan skriva av sig sin ilska och frustration, hellre än att gå till fysisk attack mot det samhälle de avskyr. Jag önskar dem alla ett gott liv. Inte minst för att det skulle göra mitt och mina gelikars liv tryggare.
Som sociolog/statsvetare, är det inte intressant att de som är mest emot invandringen är de unga eller medelålders män med låg utbildning och låg inkomst som därför bor i "socialt utsatta" områden där även invandrare bor?
Varför är det så att det är de som bor i samma områden som invandrare som är de som tycker minst om invandring medans de som är mest positiva till invandring är de med hög utbildningsnivå/inkomst som bor i områden skonade från mångkultur?
Och varför yngre, som har mött invandrare i skolan och gått i samma klass som dem, har så mycket dåligt att säga om invandrare och mångkultur, medans de som är så gamla att dagens massinvandring startade efter att deras skolgång redan var klar, är de som tycker invandringen inte är något problem?
Borde det inte vara tvärtom? Borde det inte vara så att "rasisterna" är de som är okunniga om invandringen och fördomar baseras på att de aldrig träffat invandrare?
Hur kommer det sig att korrelationen är omvänd? Desto mer man träffar invandrare, desto sämre är ens åsikter om den?
Varför är det de som har minst att göra med invandrare som är de som är mest positiva till dem?
Vem är det egentligen som har felaktiga fördomar?
Och kan man verkligen kalla det för fördomar, när man bor i samma område som invandrare, har gått i skola med invandrare, handlar i samma butiker som invandrare, träffar invandrare mer eller mindre dagligen i yrket, på gatan, i skolan etc.
Varför har SD så stort stöd i städer som Malmö och Landskrona, där andelen invandrare är så hög?
Borde inte alla dessa möten med mångkulturen leda till att "fördomarna" försvinner?
Citat:
Ursprungligen postat av
Redax
Bakverk?
Jag är för övrigt inte marxist, jag är konservativ. I ordets egentliga betydelse, SD har försökt kapa det (av någon outgrundlig anledning enär de vill störta det samhällsbygge som råder). Men marxist är väl ett allmänt skällsord för alla som inte tycker som du och dina hejdukar.
Precis som rasist/nazist/fascist/islamofob/främlingsfientlig och så vidare, etc, m.m und so weiter, är skällsord använt på de som inte tycker som du och dina medlöpare?