2016-01-27, 07:10
Medlem
Det är så patetiskt att påstå att det är fel eller fusk så fort SD minskar. Det har skett en rejäl ändring i opinionen där M tar röster från S men framförallt från SD. Detta har vi sett i interna analyser och det är i ökande. Speciellt i storstäderna.
2016-01-27, 07:14
Medlem
S.Kandals avatar
Detta är ju kanon. Nu börjar säkert moderaterna tro att deras helomvändning gett resultat. Sossarna är skitnervös och kan säkert inte stå bredvid och se gapet öka, de måste haka på. Vi står således inför en kapprustning mot mer och mer restriktiv flyktingpolitik.
Det uppenbara att Sd haft rätt hela tiden och övriga partier är en samling hycklare blir snart ren fakta bland fler och fler. Lägg på detta sedan att vansinnet ändå kommer att drabba oss mer och mer för varje dag som går oavsett politik.

Vi står alltså inför en vinn vinn situation som det ser ut idag.
2016-01-27, 07:18
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIILAB
Det är så patetiskt att påstå att det är fel eller fusk så fort SD minskar. Det har skett en rejäl ändring i opinionen där M tar röster från S men framförallt från SD. Detta har vi sett i interna analyser och det är i ökande. Speciellt i storstäderna.
Ja ja.
kolla här och värdera själv trovärdigheten i det du säger.

status.st
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Detta är ju kanon. Nu börjar säkert moderaterna tro att deras helomvändning gett resultat. Sossarna är skitnervös och kan säkert inte stå bredvid och se gapet öka, de måste haka på. Vi står således inför en kapprustning mot mer och mer restriktiv flyktingpolitik.
Det uppenbara att Sd haft rätt hela tiden och övriga partier är en samling hycklare blir snart ren fakta bland fler och fler. Lägg på detta sedan att vansinnet ändå kommer att drabba oss mer och mer för varje dag som går oavsett politik.

Trots det tappar SD rejält i opinionen, hur förklarar du det. Utan att ta till konspiratiosteorier. Folket förstår att AKB levererar medan JÅ har pratat länge utan något resultat.
Senast redigerad av GIILAB 2016-01-27 kl. 08:07.
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Kan du dela med dig av dessa "interna analyser"? Det vore ju intressant att bredda paletten av tillgängliga opinionsundersökningar.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal

Alltså är folk så korkade att de går tillbaka till M? Det var ju de som öppnade på vid gavel.
2016-01-27, 07:29
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Trots det tappar SD rejält i opinionen, hur förklarar du det. Utan att ta till konspiratiosteorier. Folket förstår att AKB levererar med JÅ har pratat utan något resultat.

Förmodligen är det mycket riktigt så att vissa moderater nu återvänt i och med att M gjorde en plötslig tvärvändning vad gäller invandringspolitiken.

Men att säga att AKB levererar är bara pinsamt. Hon är en intetsägande nickedocka utan karisma och egen vilja. Hon har absolut ingenting med att göra om nu M har plockat tillbaka några procent. Exakt vad har hon levererat förutom att propagera SD-politik?
2016-01-27, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
"SD backar i mätningen med 2,2 procent till 16,7 procent. Minskningen är precis inom felmarginalen."

Idiotiska DN inför det nya begreppet "precis inom" vilket torde betyda att minskningen mycket väl kan vara brus men att DN förtvivlat gärna vill att det ska vara hård fakta.

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Förmodligen är det mycket riktigt så att vissa moderater nu återvänt i och med att M gjorde en plötslig tvärvändning vad gäller invandringspolitiken.

Men att säga att AKB levererar är bara pinsamt. Hon är en intetsägande nickedocka utan karisma och egen vilja. Hon har absolut ingenting med att göra om nu M har plockat tillbaka några procent. Exakt vad har hon levererat förutom att propagera SD-politik?

Yeah! SD halveras från "30%" ner till 16% i dag.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22156015.ab

Detta ska firas!

Frågeställning: har svenska folket nu tröttnat på rasism?
2016-01-27, 07:45
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wasd1234
Förstår inte hur i helskotta det kan vara sån skillnad på mätningarna i media. Båda mätningarna är gjorde under ungefär samma period +-dag i januari och någon ljuger.

https://d25d2506sfb94s.cloudfront.net/cumulus_uploads/inlineimage/2016-01-21/Matning-January-2016.png
Senaste mätningen av Yougov.se

http://img02.dn.se/remote/d1.dn-static.se/UploadedImages/2016/1/26/8963c2ac-7e88-4115-8d8e-66c6f4eb10af/original.png?id=1392981&preset=EditionArticleTextD esktopv2
Senaste mätningen av Ipsos

Varför är det såhär? Vilken tror ni är rimligast? Det hela stinker korrupt. Att Socialdemokraterna skulle vara större än Sverigedemokraterna köper jag bara inte. Det låter helt sinnessjukt sett till hur det går för Sverige just nu. Yougov känns som en bra mycket mer pålitlig källa. Vad tror ni andra? Är jag helt ute och cyklar? Jag trodde Löfven och Socialdemokraterna hade det sämsta stödet någonsin, "juholt siffror" kallade media det under 1-2 dagar.

Jag har för mig att Yougov har varit träffsäkrast historiskt sett, men lite osäker på det, rätta mig om jag har fel.

Visst är det märkligt med så stora avvikelser, det beror på något, frågan är vad?
2016-01-27, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har för mig att Yougov har varit träffsäkrast historiskt sett, men lite osäker på det, rätta mig om jag har fel.

Visst är det märkligt med så stora avvikelser, det beror på något, frågan är vad?
SENTIO inte yougov även om den senare stämmer bättre än sifo och ipsos.

Status.st
2016-01-27, 07:48
Medlem
franges avatar
I varenda mätning (av andra än Yougov) innan valen har SDs resultat underskattats grovt - för att sedan "chocka" med att bli mycket högre - men diffat med tiondelar för Yougovs resultat. Så har det varit flera riksdagsval i rad nu.

Så ja - det känns ganska troligt att Ipsos/Sifos etc siffror är "friserade" för ett resultat beställaren (i det här fallet DN) vill ha.

Folk följer strömmen - börjar 30% av svenska folket öppet rösta SD, så minskar incitamentet för övriga flocken valboskap att inte göra samma sak. "Alla andra gör ju det".
Därför vill man till varje pris hålla SDs siffror nere, även om man tvingas blåljuga.
2016-01-27, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Kan du dela med dig av dessa "interna analyser"? Det vore ju intressant att bredda paletten av tillgängliga opinionsundersökningar.

Vi gör självklart analyser löpande på olika sätt. Det är dock internt material. Vad jag kan säga är att resultatet är överraskande positivt främst i storstäderna (utom Malmö) och i gruppen 18-23 år. Vi har en tillväxt i opinionen som vi inte haft på flera år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in