2016-01-26, 13:15
Medlem
dr.milorokonozovics avatar
1. Artiklar verkar förutsätta att bunkern varit under konstruktion under 5 års tid. Det är ganska länge för en enstöring som verkar haft all tid och pengar i världen att få det att gå snabbare. Speciellt om det varit hög prioritet för honom.
Kanske var kvinnan inte det första offret? Vem säger att bunkern inte redan varit operativ sedan en längre tid tillbaka. Tillvägagångssätt och planering verkar ytterst sofistikerade och bekostade, nästan t.o.m. satt i system.

2. Tviveaktigt om han fått ett hastigt infall av medlidande och "vaknat upp". Mer troligt är att han klantat sig, slarvat på något sätt och att den officiella historia som berättas i medier är full av halvlögner och efterhandskonstruktion.

3. Han är alldeles säkert en fullblodspsykopat som kanske hållit på med sådan här verksamhet under en längre tid, och förmodligen planerat att fortsätta i en överskådlig framtid också. Han bygger inte en sådan bunker för sin livskamrat, han bygger den för att tortera, lemlästa och mörda människor för sin egen njutnings skull. Psykiskt sjuk.

4. Det finns ett flertal liknande personer som fortfarande är på fri fot. En del är politiker, skådespelare, affärsmän och jurister.
Citera
2016-01-26, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Hur kommer det sig att en utländsk tidning censurerar en svensk händelse så den inte kan nås med svenskt ip? Är det "world wide censorship" som ska råda numera? Mycket märkligt.

Har man svenskt ip så kommer man åt en artikel med maskade foton, proxy-ip = ocensurerade bilder. Jävla svineri!

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-six-days.html
Citera
2016-01-26, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dr.milorokonozovic
1. Artiklar verkar förutsätta att bunkern varit under konstruktion under 5 års tid. Det är ganska länge för en enstöring som verkar haft all tid och pengar i världen att få det att gå snabbare.

Det vet jag inte om jag tycker. Dels har han ett jobb och dels antar jag att han har byggt allt själv utan hjälp. Han är ju ingen hantverkare heller, så det tar nog sin lilla tid att lära sig om allt och få det på plats. Känns svårt att ta hjälp av en hantverkare för att bygga sin bunker, hur förklarar man att man har ett hus innanför ett hus med en rastgård och sluss för att komma in?
Citera
2016-01-26, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Hittar två kvinnor i 30 års åldern på Erik Dahlbergsgatan 30

M*rcela L*ndberg och J*hanna Ahlberg. Så nån av dom två borde möjligen vara BO.

HEJ !! ganska allvarigt skriva ut mitt namn här tycker jag (m.lindberg) jag är inte offret och inte heller är de ahlberg som du skrivit här ! offret bor i vårt hus men heter något helt annat !
Citera
2016-01-26, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsknarkaren
Någon sort sexförsäljning var det nog, i fupen kan man läsa att de skulle säkra kuvert med pengar$.

Karln har inte öppnat många nordisk kriminalkrönika i sitt liv iaf. Turligt nog.

det rör sig inte om sexverksamhet ! som jag kan se har ni spekulerat i detta i samband med thaimassagen som ligger i vårt hus ! den har ingenting att göra med henne , den ligger i källarplan hon bor på vån 1 ! samt heter inte ahlberg eller lindberg utan ett helt annat namn !
Citera
2016-01-26, 13:37
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cella123
det rör sig inte om sexverksamhet ! som jag kan se har ni spekulerat i detta i samband med thaimassagen som ligger i vårt hus ! den har ingenting att göra med henne , den ligger i källarplan hon bor på vån 1 ! samt heter inte ahlberg eller lindberg utan ett helt annat namn !

Ditt namn är skyddat med små stjärnor och du är dessutom avförd från att vara misstänkt brottsoffer. Att det rör sig om sexverksamhet stöds av förundersökningsprotokollet.
Citera
2016-01-26, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cella123
HEJ !! ganska allvarigt skriva ut mitt namn här tycker jag (m.lindberg) jag är inte offret och inte heller är de ahlberg som du skrivit här ! offret bor i vårt hus men heter något helt annat !

Det bästa du kan göra är nog att hålla låg profil. Det är offentliga uppgifter och jag kan inte tänka mig att någon är intresserad av dig såvida du inte gör en massa väsen av dig.

Du får skaffa skyddad identitet om du inte vill vara sökbar.
Senast redigerad av Dogmatix 2016-01-26 kl. 13:54.
Citera
2016-01-26, 13:54
Bannlyst
Citat:
1. Artiklar verkar förutsätta att bunkern varit under konstruktion under 5 års tid. Det är ganska länge för en enstöring som verkar haft all tid och pengar i världen att få det att gå snabbare. Speciellt om det varit hög prioritet för honom.
Kanske var kvinnan inte det första offret? Vem säger att bunkern inte redan varit operativ sedan en längre tid tillbaka. Tillvägagångssätt och planering verkar ytterst sofistikerade och bekostade, nästan t.o.m. satt i system.

2. Tviveaktigt om han fått ett hastigt infall av medlidande och "vaknat upp". Mer troligt är att han klantat sig, slarvat på något sätt och att den officiella historia som berättas i medier är full av halvlögner och efterhandskonstruktion.

3. Han är alldeles säkert en fullblodspsykopat som kanske hållit på med sådan här verksamhet under en längre tid, och förmodligen planerat att fortsätta i en överskådlig framtid också. Han bygger inte en sådan bunker för sin livskamrat, han bygger den för att tortera, lemlästa och mörda människor för sin egen njutnings skull. Psykiskt sjuk.

4. Det finns ett flertal liknande personer som fortfarande är på fri fot. En del är politiker, skådespelare, affärsmän och jurister.
Du har nog rätt. Har svårt att tänka mig att han hållit sig lugn under så pass lång tid som byggandet tagit. Han har säkert gjort annat jävelskap också. Tror som du att han byggt bunkern för att tortera, lemlästa, döda, att känna att han har total makt och kontroll, kan vara sexuell sadist också. Tror inte heller det är av "medlidande" han åkte med kvinnan till polisen. Handlade nog enbart om att han ville försäkra sig om att ingen skulle leta efter henne, var helt för hans egen skull alltså. Men, han verkar också sakna verklighetsförankring i sitt tänkande, kanske han t.o.m trodde att kvinnan "ville" vara kvar hos honom. Han verkar ju vara fullblodspsykopat och har en totalt felaktig bild av sig själv typ hybris-XL och kanske fick för sig att kvinnan ej skulle avslöja något eller så gick polisbesöket åt helvete, d.v.s att de ville prata med henne ensam.
Citera
2016-01-26, 14:00
Medlem
brevlunds avatar
Citat:

Tänker du på Anti Avsan?
Citera
2016-01-26, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
ja de är lika http://www.expressen.se/administrati...-styckmordare/
Men fy vliket äckel. Finns det någon tråd här om detta styckmord?
Citera
2016-01-26, 14:14
Medlem
brevlunds avatar
Om vi skulle fortsätta att spekulera fritt och ohämmat i vilket namn brottsoffret har så kan detta vara ett alternativ: J*ssie Br*tt N*a Y*rgoe Ot*o

Låter lite asiatiskt. De hade hittat ett rödbrunt hårstrå i baksätet på Grisens volvo, brukar inte svenska thaikvinnor färga röda slingor i sitt svarta hår?
Citera
2016-01-26, 14:19
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colliflower
Ja otroligt konstig att en sådan person kan gå igenom en rättspsykiatrisk undersökning utan problem. En sån här borde sättas in på Karsudden direkt och inte hamna i fängelse.

Av vad jag läst om fallet här i tråden och på andra ställen så verkar ju läkaren vara i fullständig avsaknad av ett samvete, som många redan påpekat. Trasig DNA-stege, taskig uppväxt, eller vad man nu vill skylla det på; det är ett tillstånd och djupt sittande personlighetsdrag som oftast är lönlöst att behandla. Den bästa lösningen som finns är att låsa in vederbörande och slänga bort nyckeln.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in