Citat:
Ursprungligen postat av
Annvonplaten
Hade han några handskar överhuvudtaget. Han använde ju aldrig handskar. När det passar din förklaringsmodell ja då har han handskar annars inte.
Han hade mycket troligt handskar i stort sett hela tiden. Kanske Irinas trädgårdshandskar. Hon brukade ju rensa ogräs. Han blödde från
underarmarna. Det är detta som gör att DNA-fynden trots allt finns där. Tillsynes ologiskt och sporadiskt.
För att förklara tar jag ett vardagligt exempel. Av och till sträcker och viker vi lakan hemma. Först på ena ledden och då står vi på ett par meters avstånd. Sedan skall vi vika på andra ledden. Och då går vi varandra till mötes. Under hela den här processen har jag god kontroll över var jag sätter fingrarna och griper tag.
Var jag råkar komma åt med underarmarna har jag ingen aning. Men någonstans brukar det vara. Det känner jag.
Så är det nog för fler än mig. Man har bra koll på fingrar och händer. Sämre koll på vad man råkar komma åt med armarna.
Irinas DNA på trosorna kom sig av att då tog han av sig handskarna och trosorna var säker fuktiga.