2016-01-25, 23:26
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Han blöder på fingrarna. Till den milda grad att det finns blod på jackan, på ett rör där det påstås att han hängt brottsoffret och på byxorna.
Det är fullständigt osannolikt att han kan dra av byxor, trosor och dra upp bh utan att någon enda liten blodfläck skulle fastna då på hennes hud, med tanke på så många blodfläckar de hittar på hennes kläder.
Om han är den sexdåren han påstås vara så är det också osannolikt att han då också inte klämmer och tar på hennes blottade bröst. Hur skulle han kunna motstå något sånt denna sexdåre. Men inte en enda liten blodfläck hittar man vilket är osannolikt, med tanke på alla övriga blodfläckarna på kläderna.

Nej, fingrarnas sår var i läkning enligt rättsintyget, men däremot underarmen hade färsk hudavskrap.
Du får läsa lite om hans gelikar som inte rör offret direkt utan ser till så dom hamnar i hjälplöst tillstånd och onanerar bredvid. Sexuell tillfredsställelse i själva dödandet. Så det behövs inte fler blodfläckar förstår du.
2016-01-25, 23:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han var inte ens med på em som jag kunde läsa ut - han ORKADE väl inte med att lyssna på mer skitsnack. Systern satt och grät när IR domderade med sin jävla dynga!
De enda som snackade skit på em var åklagaren och målsägandebiträdet.
2016-01-25, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Såhär tror jag oxå det gick till, han hade tänkt ta Adriana dagen innan, men jag tror det var ett tillfälle som gavs som han tog. Troligen alltför oförberett, stort adrenalinpåslag (svettig stressad enligt Adrianas vittnesmål) någonting gör att han avbryter.

Dagen efter ser två mopeder, en som åker tidigare, tillfället ges utan någon längre planering, det är oxå därför det ser ut som det gör med dna och vittnesmål all over the place, spridda tillhörigheter, stress i kombo med adrenalin, orationellt beteende som oxå gör att han sitter där han gör....

Adriana klarade nog livhanken med nån sekunds marginal, undra vad hon tänker när AJ sitter i rätten och sprider lovord över mördaren som va ett ögonblick från att ta henne. Tror inte hon sätter sin fot i Blomberg någonsin igen.....

AJ verkar vara en sista rest av feodalismen. Han hittade en del av Lisas "klädsel" och överlämnade till polisen. I detta system passar NB in som hand i handske. Tar åt sig äran av vad AB gjort gentemot AJ. AJ tar så klart åt sig äran av vad hans drängar och underlydande gjort utåt. Precis som feodalherren tog åt sig äran av vad hans livegna utfört. Han tycker polisen uppdaterar honom i för liten omfattning. Lisa dog på hans domäner och det verkar som Nerijus är skyldig. Bort det. Det betyder att i slutändan AJ har gjort det. Gott som ont är ett återsken av AJ enligt hans synsätt. Han måste vara fly förbannad på Adriana som motverkar hans syften.
2016-01-25, 23:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
De enda som snackade skit på em var åklagaren och målsägandebiträdet.
Tyck vad fan du vill - men den som yrade, svamlade och betedde sig som en idiot gällande försvar var IR.

Twin peak? Moget uttalande..
Hoppa på anhöriga och beskylla dem som delaktiga i en komplott? Moget uttalande..
2016-01-25, 23:34
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Inte ett dugg. Sätter ett par handskar på helvetet under ett visst förlopp så förklaras hela skiten. Även om han vore nudist.
Om han klämt på hennes bröst får vi tyvärr inte veta med tanke på hennes tillstånd: Framskriden förruttnelse. Har du svårigheter att ta till dig förklaringar?

Med god tro och stora skor kan du förklara allt, men det är osannolikt.
Han knäpper ju upp hennes byxor och avsätter en blodfläck på insidan vid knappen. Har han då handskar på sig när han klär av henne? Hade han några handskar överhuvudtaget. Han använde ju aldrig handskar. När det passar din förklaringsmodell ja då har han handskar annars inte.
2016-01-25, 23:34
Medlem
Citat:
IR är inte den första i svensk historia som ska försvara nekande gärningsman - och det finns advokater som pläderat på betydligt trovärdigare sätt och varit värda 2000:-/tim. vid betydligt mer komplicerade fall.
Den här är det inte - det är ett vedervärdigt pinsamt dåligt försvar gällande både retorik och argument. Hon har totalt missat målet och beter sig som en konspirationsteoretiker snarare.

Kunde inte sammanfattat det bättre själv. Frågan är nu varför NB inte väljer att byta advokat mellan rundorna? Vet han inte att det är en option? Han hör väl vad hon säger (och inte säger) i TR?

Hur kan NB vara nöjd med den insatsen och fortsätta sitt förtroende i nästa instans?
2016-01-25, 23:36
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Tyck vad fan du vill - men den som yrade, svamlade och betedde sig som en idiot gällande försvar var IR.

Twin peak? Moget uttalande..
Hoppa på anhöriga och beskylla dem som delaktiga i en komplott? Moget uttalande..
Så du hade fel.
Citat:
Han var inte ens med på em som jag kunde läsa ut - han ORKADE väl inte med att lyssna på mer skitsnack. Systern satt och grät när IR domderade med sin jävla dynga!
Han satt kvar och lyssnade på "dyngan" och gick när åklagaren och målsägandebiträdet började orera.
2016-01-25, 23:38
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det spelar ingen roll vad jag tror, tingsrätten kallar Lisa för flickan, flickor leker, ingen långsökt slutsats, således är det ett teoretiskt alternativ att den minderåriga flickan kan ha lekt i ladan.

Däremot kan jag tycka, men jag ser ingen särskild anledning att kritisera IR:s uttryckssätt och argument, det är inte jag som lägger upp taktiken för försvaret. Kanske har IR raljerat för att uppmärksamma domstolen på att Lisa inte var den mogna förståndiga kvinna som vissa insinuerar, jag vet inte vilket skäl hon hade, dock så har jag full respekt för parternas rättigheter att yttra sig så som de anser bäst gagnar egen sak.

Väldigt många verkar ha retat upp sig på ordvalet "lekt" från IR. Det är klart att LH inte har varit och hoppat hopprep inne i ladan men att hon av nyfikenhet, eventuellt i sällskap med någon vän, kan ha gått in och utforskat stället och pillat på olika saker är ju ingen omöjlighet även om det inte är jättetroligt. Man måste kunna testa alla möjliga alternativ och förklaringar.
2016-01-25, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
Kunde inte sammanfattat det bättre själv. Frågan är nu varför NB inte väljer att byta advokat mellan rundorna? Vet han inte att det är en option? Han hör väl vad hon säger (och inte säger) i TR?

Hur kan NB vara nöjd med den insatsen och fortsätta sitt förtroende i nästa instans?

Han skiter i allt. Han åkte dit.
2016-01-25, 23:42
Medlem
IMORGON!

-Kommer en fingervisning om hur domen kommer att bli (via häktning)

INOM FYRA VECKOR:

Domen i HR kommer.

-Vid ett frikännande/tidsbestämt straff kommer Åklagaren att överklaga
-Vid ett fastställande av livstid kommer Rönnbäck med NB att överklaga.

Det framgick idag via radio Skaraborg.

-Vad krävs för att HD ska ta upp det i sin famn och skapa ett prejudikat?
-Finns det prejudikat idag varför ett till inte behövs?
2016-01-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Med god tro och stora skor kan du förklara allt, men det är osannolikt.
Han knäpper ju upp hennes byxor och avsätter en blodfläck på insidan vid knappen. Har han då handskar på sig när han klär av henne? Hade han några handskar överhuvudtaget. Han använde ju aldrig handskar. När det passar din förklaringsmodell ja då har han handskar annars inte.

Att NB aldrig annars använde handskar spelar ingen roll. Har NB mördat och använt handskar vid mordet så har han nog gjort som andra mördare som inte använder handskar annars.
2016-01-25, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han skiter i allt. Han åkte dit.

Det har jag svårt att tro. Då kan han lika gärna säga. Jag gjorde det! Lämna mig i fred nu.

Men han gör inte detta! Lite självbevarelsedrift och överlevnadsinstinkt har han därmed.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in