2016-01-25, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
AJ verkar vara en sista rest av feodalismen. Han hittade en del av Lisas "klädsel" och överlämnade till polisen. I detta system passar NB in som hand i handske. Tar åt sig äran av vad AB gjort gentemot AJ. AJ tar så klart åt sig äran av vad hans drängar och underlydande gjort utåt. Precis som feodalherren tog åt sig äran av vad hans livegna utfört. Han tycker polisen uppdaterar honom i för liten omfattning. Lisa dog på hans domäner och det verkar som Nerijus är skyldig. Bort det. Det betyder att i slutändan AJ har gjort det. Gott som ont är ett återsken av AJ enligt hans synsätt. Han måste vara fly förbannad på Adriana som motverkar hans syften.

Han har inte ens förstånd att inse att ju mer han hyllade NB, desto tyngre sänke knöt han om sina egna fötter. Snart är NB dömd i två instanser till livstidsfängelse för Mord på en 17-årig flicka, inte bara på hans ägor utan i en av hans fastigheter. En lovordad anställd som AJ dragit till bygden och gett full tillgång till alla fastigheter.

Jojo.
2016-01-25, 23:48
Medlem
Med all denna över-bevisning borde NB lockats att tala. Är det exakt det som har hänt i den följden som åklagaren påstår skulle jag som GM tappat andan, lagt mig ner och sagt, grattis, du är grymt duktig.

Eller lockats av att börja prata och berätta hur jävla fel utredningen har.

Varför har NB inte öppnat munnen för?
2016-01-25, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Så du hade fel.

Han satt kvar och lyssnade på "dyngan" och gick när åklagaren och målsägandebiträdet började orera.

Han visste vad dom skulle säga.
2016-01-25, 23:53
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kris00tian
IMORGON!

-Kommer en fingervisning om hur domen kommer att bli (via häktning)

INOM FYRA VECKOR:

Domen i HR kommer.

-Vid ett frikännande/tidsbestämt straff kommer Åklagaren att överklaga
-Vid ett fastställande av livstid kommer Rönnbäck med NB att överklaga.

Det framgick idag via radio Skaraborg.

-Vad krävs för att HD ska ta upp det i sin famn och skapa ett prejudikat?
-Finns det prejudikat idag varför ett till inte behövs?

I morgon stannar NB kvar i häktet inget annat.

Här har RÅ överklagat en morddom och vill ha prejudikat. Och som fått prövningstillstånd, så nej det blir inget PT i detta fallet.
http://www.aklagare.se/Dokumentsamling/Hogsta-domstolen/Overklaganden/Arkiv---provningstillstand/AM-20156065-Pafoljd-for-mord/
2016-01-25, 23:53
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Att NB aldrig annars använde handskar spelar ingen roll. Har NB mördat och använt handskar vid mordet så har han nog gjort som andra mördare som inte använder handskar annars.

Han har ju inte använt handskar eftersom han avsatt blod på både byxor, jackan och på ett rör. Då är det är fortfarande osannolikt att det inte finns en enda blodfläck på kroppen när han klär av henne kläderna. Ja då har han haft handskar annars inte.
2016-01-25, 23:54
Medlem
Citat:
Det har jag svårt att tro. Då kan han lika gärna säga. Jag gjorde det! Lämna mig i fred nu.

Men han gör inte detta! Lite självbevarelsedrift och överlevnadsinstinkt har han därmed.

Han trivs väl bättre i häktet än på anstalt. Hälsan tiger still. Plus uppmärksamheten, sedan blir det ensamt och tyst länge.
2016-01-25, 23:55
Medlem
Citat:
Med all denna över-bevisning borde NB lockats att tala. Är det exakt det som har hänt i den följden som åklagaren påstår skulle jag som GM tappat andan, lagt mig ner och sagt, grattis, du är grymt duktig.

Eller lockats av att börja prata och berätta hur jävla fel utredningen har.

Varför har NB inte öppnat munnen för?

Tror inte han kan erkänna det här inför sin mor, bror och fru. Skammen är för stor.
2016-01-25, 23:55
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Hahahaahaha - vad i helvete skriver du?!

Det var tamejfan det mest långsökta förklaring som hittills skådats om hur NBs blod överförs - fullständigt horribelt och tekniskt omöjligt.

Jag håller med dig!
Moretex: hur f-n tänkte du här?
Det var den konstigaste och sämsta förklaring jag läst hittills här på fb! Den borde nästan få pris för mest fantasifulla och otroligt scenario.
2016-01-25, 23:57
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Med god tro och stora skor kan du förklara allt, men det är osannolikt.
Han knäpper ju upp hennes byxor och avsätter en blodfläck på insidan vid knappen. Har han då handskar på sig när han klär av henne? Hade han några handskar överhuvudtaget. Han använde ju aldrig handskar. När det passar din förklaringsmodell ja då har han handskar annars inte.

Men fatta nu att fingrarna var i läkning. Underarmens sår var färska, så betyder det att man inte alls tror att hans fingrar blödde då han tog livet av Lisa.
2016-01-25, 23:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Så du hade fel.
Han satt kvar och lyssnade på "dyngan" och gick när åklagaren och målsägandebiträdet började orera.
Vad jag säger är att han möjligen mådde så jävla dåligt av IR att han gick hem. Tvärless på hela kärringen.
2016-01-25, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
I morgon stannar NB kvar i häktet inget annat.

Här har RÅ överklagat en morddom och vill ha prejudikat. Och som fått prövningstillstånd, så nej det blir inget PT i detta fallet.
http://www.aklagare.se/Dokumentsamling/Hogsta-domstolen/Overklaganden/Arkiv---provningstillstand/AM-20156065-Pafoljd-for-mord/

Tack.

Vill du snabbt dra exempel på förmildrande/försvårande omständigheter i detta mord? Bara så ja hänger med i snacket.
2016-01-26, 00:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad jag säger är att han möjligen mådde så jävla dåligt av IR att han gick hem. Tvärless på hela kärringen.
Det var inte alls vad du sa. Det här är mer troligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han visste vad dom skulle säga.
Pappan ville försäkra sig om att IR inte hade något ess i ärmen, därför lyssnade han på henne.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in