Citat:
Ursprungligen postat av
DreamTwister
Nej, det var långtifrån tal om något "utbrott". En klart överdriven beskrivning av pappans
så helt förståeliga reaktion efter att ha behövt lyssna på denna djupt illvilliga smörja som
en alldeles förryckt advokat tillåter sig under en slutplädering i en svensk domstol.
En lågmäld, korthuggen och behärskad uppmaning till en person att upphöra med falska
påståenden.
Han har länge tåligt uthärdat påfrestningarna som en hänsynslös försvarare till hans dotters
mördare utsatt honom och familjen för genom dessa rättsprocesser som varit, men
nu blev det till slut nog; nu gick människan bara alltför långt.
IR är totalt gränslös i sitt värv här alltså, alla hänsyn får vika, alla medel är närmast tillåtna
i kampen för att få en brutal flickmördare på fri fot igen.
Precis som i tingsrätten misstänkliggörs det åt alla möjliga håll. Det bedrivs öppen och
skamlös smutskastning av kriminaltekniker, poliser och till och med idag alltså organisationen
Missing Peoples folk. Allt utan det minsta fog. Allt lika grundlöst och förkastligt.
En rännstensadvokat med en rännstensklient har verkat och synts. Och efterlämnat
sina mindre smickrande intryck.
Jag tror mig faktiskt aldrig ha varit med om en svensk advokat som bär sig så vedervärdigt åt
som denna Inger Rönnbäck. Hur står det egentligen till med damens psykiska hälsa?
Undrar jag uppriktigt efter denna uppvisning i rättshaveristiskt vansinne.
Jag blir inte alltför överraskad om människan snart är förpassad ut ur advokatsamfundet.
Det har liksom överskridits alltför många gränser här för att det ska vara acceptabelt.