2016-01-25, 23:11
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du ger NB större intellektuell förmåga än vad jag gör. Hur kan det komma sig, har du träffat honom?
Jag tror inte att han är dum i huvudet. Däremot tror jag att han har en osund inställning till kvinnor. Att han ser dem som objekt. Och att han intalar sig själv att det hela inte var hans fel. Och anledningen till att han inte valde att presentera en egen "teori" var att han insåg att bevisen var honom övermäktiga. Men det är sånt han får klura vidare på under sitt livstidsstraff.
2016-01-25, 23:12
Medlem
develis avatar
Vilken jävla skitplädering. Passar bättre i alternativa tråden än i HovR. Fy fan att behöva sitta som anhörig och inte få chans att argumentera mot det här jävla skitsnacket!

Citat:
Missing People har också agerat och varit med och agerat för att sätta fast Nerijus. Enligt pappan var hälften av de i Missing People i connection med familjen Holm.
Citat:
– En kollega tog över, då berättade pappan "Då hände det saker". På något sätt verkar det som att polisen var lamslagen, de lät militären ta över. Här i Sverige är det polisen som utreder brott. Man får ju säga att det är mycket möjligt att familjen tillät detta.
Citat:
– När Missing People hittade fyndet av jackan och hjälm, var det inte beodrat av polisen att hanterat det. Det var Lisas pappa som sa till Missing People att söka där.

– SLUTA LJUGA! ropar Lisas pappa
Citat:
Nerijus mötte en gång Lisas pappa. Därefter har Nerijus sett Lisas pappa igen när han sitter i polishuset i Skövde, när han satt inlåst i cellen.
– Kanske var det något han drömt. Polisen visste inget om det och undersökte det. Man höll ett kort telefonförhör med pappan. Det kom upp även i tingsrätten, då var det oklart hur det svarats. Det kan vara ett missförstånd, en polis hörde av sig långt senare. Men för Nerijus är det viktigt.

Lisas pappa sitter och ruskar på huvudet. Han ser arg ut och spänner blicken i Inger Rönnbäck.
vb live

Citat:
Vid ett tillfälle brast det för Lisa Holms pappa i rätten.
– Sluta ljuga! skrek han till försvarsadvokaten medan Lisas syster grät öppet.
Kort därefter samlade pappan ihop sig och bad rätten om ursäkt.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/sista-rattegangsdagen-i-lisa-holm-fallet
2016-01-25, 23:13
Medlem
Citat:
De brukar kunna hitta på något som de tror är förmildrande omständighet.

Inte dom som nekar ända in i kaklet. Från dag1.
2016-01-25, 23:15
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Svarade jag inte på det här häromdagen?

1) Hur vet du att det inte finns DNA-spår från NB på offrets kropp?

2) Varför skulle det ha avsatts en massa DNA på hennes kropp? Hon var inte avklädd naken och det är fullt möjligt att dra upp och ner kläder utan att vidröra kroppen

3) Svårigheter att extrahera ut främmande DNA på hud pga att det blir kontamination. Väl känt fenomen, beskrivet flera gånger av Hamilkar här och i andra trådar med DNA-bevisning.

Han blöder på fingrarna. Till den milda grad att det finns blod på jackan, på ett rör där det påstås att han hängt brottsoffret och på byxorna.
Det är fullständigt osannolikt att han kan dra av byxor, trosor och dra upp bh utan att någon enda liten blodfläck skulle fastna då på hennes hud, med tanke på så många blodfläckar de hittar på hennes kläder.
Om han är den sexdåren han påstås vara så är det också osannolikt att han då också inte klämmer och tar på hennes blottade bröst. Hur skulle han kunna motstå något sånt denna sexdåre. Men inte en enda liten blodfläck hittar man vilket är osannolikt, med tanke på alla övriga blodfläckarna på kläderna.
2016-01-25, 23:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Precis vad jag menar. Någonting borde han ha hittat på under fem månader, eller sju.
Och han är inte den förste som blånekat och trott sig klara sig från fällande dom?
2016-01-25, 23:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Det är fullständigt osannolikt att han kan dra av byxor, trosor och dra upp bh utan att någon enda liten blodfläck skulle fastna då på hennes hud, med tanke på så många blodfläckar de hittar på hennes kläder.
Om han är den sexdåren han påstås vara så är det också osannolikt att han då också inte klämmer och tar på hennes blottade bröst. Hur skulle han kunna motstå något sånt denna sexdåre. Men inte en enda liten blodfläck hittar man vilket är osannolikt, med tanke på alla övriga blodfläckarna på kläderna.
Inte ett dugg. Sätter ett par handskar på helvetet under ett visst förlopp så förklaras hela skiten. Även om han vore nudist.
Om han klämt på hennes bröst får vi tyvärr inte veta med tanke på hennes tillstånd: Framskriden förruttnelse. Har du svårigheter att ta till dig förklaringar?
2016-01-25, 23:17
Medlem
Kan ju vara så att han blödde på hennes kläder och insåg det och när han drog upp och blottade brösten och könet hade handskar på sej då finns inget DNA på kroppen. .
2016-01-25, 23:19
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inte dom som nekar ända in i kaklet. Från dag1.
Precis.
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
From förhoppning. Sannolikt kommer NB fortsätta neka i sten, och som jag sagt tidigare är det faktum att han ens inte ens tillstår att ha träffat Lisa - sannolikt en bidragande orsak till att han i slutändan blir dömd.
Så, snart ser vi hur det gick för en nekande GM.
2016-01-25, 23:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Du måste förstå en sak. Det är bara du som tror på det där. Inte ens NB gör det. Han verkar trots allt ha lite skam i kroppen.
.. till och med IR verkar ha nån form av självbevarelsedrift (även om det är tveksamt via flertal andra uttalanden som försvar..) och tar inte upp nåt så långsökt.
2016-01-25, 23:22
Medlem
[quote=develi|56140371]Vilken jävla skitplädering. Passar bättre i alternativa tråden än i HovR. Fy fan att behöva sitta som anhörig och inte få chans att argumentera mot det här jävla skitsnacket!

IRs framförande i rätten idag finns det ingen ursäkt för.

Alla påhopp mot familjen, detaljer om Lisas kropp i förruttnelse mm var inget som tjänade hennes klient alls. Det var för att strö salt i familjens sår. Hur fan fungerar människan?

Är detta tillåtet?
2016-01-25, 23:23
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Faktiskt tyckte jag han lät ganska sansad trots "utbrottet":
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6352810
Nej, det var långtifrån tal om något "utbrott". En klart överdriven beskrivning av pappans
så helt förståeliga reaktion efter att ha behövt lyssna på denna djupt illvilliga smörja som
en alldeles förryckt advokat tillåter sig under en slutplädering i en svensk domstol.
En lågmäld, korthuggen och behärskad uppmaning till en person att upphöra med falska
påståenden.

Han har länge tåligt uthärdat påfrestningarna som en hänsynslös försvarare till hans dotters
mördare utsatt honom och familjen för genom dessa rättsprocesser som varit, men
nu blev det till slut nog; nu gick människan bara alltför långt.
IR är totalt gränslös i sitt värv här alltså, alla hänsyn får vika, alla medel är närmast tillåtna
i kampen för att få en brutal flickmördare på fri fot igen.
Precis som i tingsrätten misstänkliggörs det åt alla möjliga håll. Det bedrivs öppen och
skamlös smutskastning av kriminaltekniker, poliser och till och med idag alltså organisationen
Missing Peoples folk. Allt utan det minsta fog. Allt lika grundlöst och förkastligt.

En rännstensadvokat med en rännstensklient har verkat och synts. Och efterlämnat
sina mindre smickrande intryck.

Jag tror mig faktiskt aldrig ha varit med om en svensk advokat som bär sig så vedervärdigt åt
som denna Inger Rönnbäck. Hur står det egentligen till med damens psykiska hälsa?
Undrar jag uppriktigt efter denna uppvisning i rättshaveristiskt vansinne.
Jag blir inte alltför överraskad om människan snart är förpassad ut ur advokatsamfundet.
Det har liksom överskridits alltför många gränser här för att det ska vara acceptabelt.
2016-01-25, 23:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, det var långtifrån tal om något "utbrott". En klart överdriven beskrivning av pappans
så helt förståeliga reaktion efter att ha behövt lyssna på denna djupt illvilliga smörja som
en alldeles förryckt advokat tillåter sig under en slutplädering i en svensk domstol.
En lågmäld, korthuggen och behärskad uppmaning till en person att upphöra med falska
påståenden.

Han har länge tåligt uthärdat påfrestningarna som en hänsynslös försvarare till hans dotters
mördare utsatt honom och familjen för genom dessa rättsprocesser som varit, men
nu blev det till slut nog; nu gick människan bara alltför långt.
IR är totalt gränslös i sitt värv här alltså, alla hänsyn får vika, alla medel är närmast tillåtna
i kampen för att få en brutal flickmördare på fri fot igen.
Precis som i tingsrätten misstänkliggörs det åt alla möjliga håll. Det bedrivs öppen och
skamlös smutskastning av kriminaltekniker, poliser och till och med idag alltså organisationen
Missing Peoples folk. Allt utan det minsta fog. Allt lika grundlöst och förkastligt.

En rännstensadvokat med en rännstensklient har verkat och synts. Och efterlämnat
sina mindre smickrande intryck.

Jag tror mig faktiskt aldrig ha varit med om en svensk advokat som bär sig så vedervärdigt åt
som denna Inger Rönnbäck. Hur står det egentligen till med damens psykiska hälsa?
Undrar jag uppriktigt efter denna uppvisning i rättshaveristiskt vansinne.
Jag blir inte alltför överraskad om människan snart är förpassad ut ur advokatsamfundet.
Det har liksom överskridits alltför många gränser här för att det ska vara acceptabelt.
Han var inte ens med på em som jag kunde läsa ut - han ORKADE väl inte med att lyssna på mer skitsnack. Systern satt och grät när IR domderade med sin jävla dynga!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in