2016-01-25, 20:19
Medlem
Sitter och ser Rederiet och hör ett musikstycke, som spelas i Kaptens hytt,
på kontoret men även på fler ställen.....lite väl arrangerat....

Om ni orkar, kan ni lyssna på den här och fundera vad det kan vara för musik/låt.
Och som sagt, det är lite i stil med klassisk musik....vet inte vad stilen heter så
ni som gillar Bach m.fl. kanske har lätt för att komma på vad det är som hörs.

http://www.oppetarkiv.se/video/1528372/rederiet-sasong-14-avsnitt-212-av-318

Tid: 21.05 ->
Citera
2016-01-25, 20:56
Medlem
JefCostellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Söker en känd rock låt från 90 talet, möjligtvis 80 talet... Hörde den idag och den är känd men glömt bort refrängen igen... Det är massa standon i låten(blir tyst), sen kör de refrängen direkt efteråt, nånting med Baby rock, eller Baby I rock tror jag...

Tänker inte på We will rock you..

Inte helt enligt beskrivningen men gissningar är gratis: R.E.M - Drive?

https://www.youtube.com/watch?v=xQN7A6Vl1H4
Citera
2016-01-25, 21:03
Medlem
Freders avatar
Vad är detta för version av vilken låt?

https://www.youtube.com/watch?v=ksxrAY-joGo

Jag har prövat Tunatic och letat versioner av N.I.B. och In A Gadda Da Vida, men inte hittat den.
Citera
2016-01-25, 21:18
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JefCostello
Inte helt enligt beskrivningen men gissningar är gratis: R.E.M - Drive?

https://www.youtube.com/watch?v=xQN7A6Vl1H4

Tyvärr inte.... Denna låten jag tänker på är så jäva känd, tror alla hört den, kan bara inte komma på hur den går... Kan varit tidigt 2000tal med den släpptes. Osäkert.
Citera
2016-01-25, 21:27
Medlem
JefCostellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoll
Tyvärr inte.... Denna låten jag tänker på är så jäva känd, tror alla hört den, kan bara inte komma på hur den går... Kan varit tidigt 2000tal med den släpptes. Osäkert.

Borde ju gå att lösa då. Du kommer inte på något mer om låten? T ex om den var snabb, tung, heavy metal, hur sångarens röst lät osv.
Citera
2016-01-25, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
En låt som går typ dududu hey lo dududu det är en rocklåt som jag glömt namnet på
bump
Citera
2016-01-25, 21:59
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JefCostello
Borde ju gå att lösa då. Du kommer inte på något mer om låten? T ex om den var snabb, tung, heavy metal, hur sångarens röst lät osv.

Inte heavy metal, mer hård rock 90 tal stil... Det var en hit på den tiden som blev stor i decennier. Nu är det mer en klassiker.. Står helt still, kommer inte på nått mer om låten även om man nynnade på refrängen tidigare idag, visst är det märkligt..
Citera
2016-01-26, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freder
Vad är detta för version av vilken låt?

https://www.youtube.com/watch?v=ksxrAY-joGo

Jag har prövat Tunatic och letat versioner av N.I.B. och In A Gadda Da Vida, men inte hittat den.

Satt o sög på den men kände igen den härifrån, hjälper inte mycket men vill
nämna att den gjorts med trummor och orgel också.

Börja från början tänka på Iron Maiden eller liknande men det var denna.
Citera
2016-01-26, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pe4r
Satt o sög på den men kände igen den härifrån, hjälper inte mycket men vill
nämna att den gjorts med trummor och orgel också.

Börja från början tänka på Iron Maiden eller liknande men det var denna.

Organ And Drums
Citera
2016-01-26, 16:31
Medlem
Bingokungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
söker en svensk dansbandslåt som jag hörde för typ 15 år sedan av en kvinnlig artist. den går typ: "Jag skulle kunna riva berg för din skull, sätta eld på vatten för din skull" osv, vet inte vad sångerskan eller låten heter

om nån kommer på det kan du väl skicka ett snabbt pm till mig? jag är inte så flitig på att följa trådar

Det är Helene & Gänget med låten Stå på egna ben.
Citera
2016-01-26, 19:45
Medlem
Hajk!

Söker en låt som jag starkt förknippar med WW2. Jag inser att det inte begränsar urvalet alls.
Har googlat mig till vansinne samt hummat den stackars biten jag minns för soundhound, obviously utan resultat. Det är inte den som är med i requiem for a Dream.

Så! Vad jag kan säga är följande:
- har definitivt hört den i samband med en dokumentär om ww2. Är något övertygad om att det var i samband med att man visade judiska ghetton. Är garanterat med i ett flertal filmer också.
- garanterat framträdande i typ family Guy eller simpsons, i en sketch eller nåt.
- känns lite doom-ig. Ganska lugn, men dyster, hånande
- har lyssnat på olika instrument och kommit fram till att det måste vara cello (eller liknande) som är det huvudsakliga instrumentet. Ingen sång alls och har samma stuk under hela låten (Inga större svängningar alltså)
- jag har ingen aning om den går som klassisk musik eller om den är från typ 60-talet och låtsas vara klassisk
- får upp en tecknad bild i skallen på en flygattack (kan ju vara relevant..) samtidigt som denna låten spelas

Jag inser att allt ovanstående är subjektiva saker, men hoppas någon förstår mina ramblings! Är helt säker på att typ 90 % har hört den i olika sammanhang!
Citera
2016-01-26, 21:00
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedinator
En låt som går typ dududu hey lo dududu det är en rocklåt som jag glömt namnet på

bump

Inte mycket att gå på, men jag gissar på Red Hot Chili Peppers - Snow
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in