Citat:
Ursprungligen postat av
weseeyou
Ja men det var ju svar på min undran om AF kan skicka dit fas tre:are så att de ej ska mista a-kassa...Om man frivilligt ber om en anställning bland potentiella halal-slaktare, ja då får man väl leken tåla när man gett sig in i den.
Okej så en elektriker ska alltså råka ut för en olycka eftersom hans yrke har riskfaktorer.
De som jobbar där är väl medvetna om att de har hand om personer som eventuellt blivit krigsskadade och är allmänt ostabila i sitt sinne. Visst finns det vissa som har gått med på yrket för att "göra något gott", men majoriteten av dem jag känner och pratat med gör det pga intresset för arbetsuppgiften och för att skaffa sig viktig livserfarenhet.
Många av dom tycker att vi har en vansinnig invandringspolitik och röstar gärna SD. Men nu är människorna i landet och det är lika bra att göra något så gott det går, och ens politiska uppfattning bör inte drabba individer.*
Detta är som sagt info jag fått från vänner och fd arbetskollegor. Om du inte vill tro på detta så är det ditt bekymmer, eller om du kanske känner någon annan som kan tala om motsatsen.