2016-01-25, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Något säger mig att sådana här jobb innehas av rena svenskor. Lagom naiva och sådär.
Tror inte att en nykommen tjej ens tänkt tanken att jobba på ett sådant ställe.

Stämde förut, inte längre. Dessa boenden slukar enorm arbetskraft i Sverige så det krävs i stort sett inga kvalifikationer alls för en anställning. Jobbar många invandrare som har varit i Sverige 3-4 år på HVB-hemmen runt om i landet. Jag vet att väldigt många inte ens pratar en förståelig svenska.
Det är ett fullständigt haveri och regeringen sticker huvudet i sanden och överlåter allt ansvar på kommunerna. Det kommer bli mycket värre innan käbbelsvetsarn får upp ögonen.
Eftersläpningen är ca ett halvår. Den tiden tar det innan han genomför den politik som mannen i fikarummet förespråkar.
Senast redigerad av arbeteochbostad 2016-01-25 kl. 13:09.
Citera
2016-01-25, 13:08
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
2016 året då arbete på HVB hem blir farligare än att jobba i gruvan
Lika mörkt på båda ställen.

Det är förenat med stora risker att jobba i asylmiljön. Det borde ställas högre krav på säkerheten för de anställda helt klart. Man skall inte behöva bli mördad på sitt jobb.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Jag har jobbat på socialpsyk och boendestöd, det är ju klart att jag har skaffat mig vänner och kontakter därifrån då, oavsett med vilka jag väljer att kalla mina vänner. Killen jag citerade sa att det endast jobbar folk där som tvingats ta jobbet pga arbetslöshet eller brist på inkomst. Detta stämmer inte.
Nu ska du inte slarva med fakta. Jag skrev skulle inte förvåna mig om det var så. Att det finns en och annan godhetsknarkare är iofs ingen nyhet. Om det var en sådan som fick kniv i ryggen, ja vad ska man säga? Man bör se upp med invällare från halal-länder, särskilt som kvinna. Muhammedaner har en märklig kvinnosyn, det är allmänt känt numera.
Citera
Medlem
Hej!

Någon som kan ge en kortfattad summering av vad vi vet?

Vem är gärningsmannen, etnicitet, boende, kön osv? Vem är BO, personal, boende, kön osv?
Citera
2016-01-25, 13:09
Medlem
peachfuzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Jag har jobbat på socialpsyk och boendestöd, det är ju klart att jag har skaffat mig vänner och kontakter därifrån då, oavsett med vilka jag väljer att kalla mina vänner. Killen jag citerade sa att det endast jobbar folk där som tvingats ta jobbet pga arbetslöshet eller brist på inkomst. Detta stämmer inte.

Det låg även en underliggande ton av att dessa människorna är dumma i huvet och det är ett jävligt passande kriterium om jag får säga det själv
Citera
2016-01-25, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Lika mörkt på båda ställen.

Det är förenat med stora risker att jobba i asylmiljön. Det borde ställas högre krav på säkerheten för de anställda helt klart. Man skall inte behöva bli mördad på sitt jobb.
Någon som har koll på vad de tjänar? Får de risktillägg?
Citera
2016-01-25, 13:10
Medlem
Utflyttads avatar
Sedan så kan man ju undra om det fanns obehöriga personer på boendet?

Nu läser jag ju inte allt som står i media men det har ju framkommit att en del asylboenden har haft problem med obehöriga (kamrater till boende) som övernattar eller uppehåller sig på boenden.
Citera
Medlem
Slints avatar
Tragiskt. Känns som det sker mord och andra grejer på daglig basis nu. Som många andra sagt, så skulle jag nog gissa på att MGM är marockan.

Fattar inte att man ens väljer att lägga ner pengar och inhusera folk som inte har några ID-handlingar! Har du inga ID-handlingar har du fan inget att göra i Sverige oavsett om du är "barn" eller inte. Snacka om att sätta krokben för sig själva när det kommer till rättsliga processer. Det är som att man ger alla dessa papperslösa immunitet!
Citera
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Amal, 29, efter kniv- dådet: "Är chockad"

Amal Hassan har jobbat på HVB-hemmet för ensamkommande flyktingbarn i Mölndal sedan oktober i fjol.
Hon säger att hon aldrig varit med om våld på hemmet innan.
– Det har aldrig hänt. Alla är alltid trevliga och glada. Jag har aldrig tänkt att det ska hända något konstigt här, säger Amal Hassan.

– Det bor ungdomar mellan 15 och 18 år här. De är trevliga ungdomar, säger Amal Hassan.
Hon är skärrad efter knivattacken och funderar nu på sin egen säkerhet på jobbet.

Det Amal inte verkar inse är att det alltid är trevliga personer som begår de mest bestialiska morden. Det handlar alltid om att personen är snäll och man hade aldrig kunnat misstänka någonting överhuvudtaget.
Citat:
Amal Hassan säger att personalen alltid arbetar i par.
– Vi jobbar aldrig ensamma, utan två och två. Om det behövs är vi tre, säger Amal Hassan.
Ja, men facit i hand så förstår man varför de måste vara minst två. En som kollar bakom den andra så att inget kräk hugger denne i ryggen.
Citat:
Enligt uppgifter till GT blev hon knivhuggen i ryggen. En man är gripen – och flera vittnen är tagna in till polisstationen för förhör.
Låter det här som en trevlig typ? Hugger någon när den har vänt sig om och inte har några som helst möjligheter att försvara sig? Gärningsmannen är en feg kryp som jag hoppas blir brutalt misshandlad både en och gånger i fängelset.
Citera
2016-01-25, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Stämde förut, inte längre. Dessa boenden slukar enorm arbetskraft i Sverige så det krävs i stort sett inga kvalifikationer alls för en anställning. Jobbar många invandrare som har varit i Sverige 3-4 år på HVB-hemmen runt om i landet. Jag vet att väldigt många inte ens pratar en förståelig svenska.
Det är fullständigt haveri och regeringen sticker huvudet i sanden och överlåter allt på kommunen.
Skeppet är på väg att förlisa och driver vind för våg.

Ja, det såg man ju i GP:s reportage i morse föreståndaren, iklätt kolsvart lakan från topp till tå. hon sa att "barnen" känner sig trygga med att se personal som är klädda på samma sätt som "hemma", kanske den knivmördade kvinnan gjorde misstaget att klä sig "svenskt"???
Citera
Medlem
Newcastle76s avatar
Hon kränkte alldeles säkert hans HEDER genom att säga åt honom att inte "leka med kniven".
Alternativ, hon gick inte frivilligt med på analt gruppsex.

Citera
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Ja men det var ju svar på min undran om AF kan skicka dit fas tre:are så att de ej ska mista a-kassa...Om man frivilligt ber om en anställning bland potentiella halal-slaktare, ja då får man väl leken tåla när man gett sig in i den.

Okej så en elektriker ska alltså råka ut för en olycka eftersom hans yrke har riskfaktorer.
De som jobbar där är väl medvetna om att de har hand om personer som eventuellt blivit krigsskadade och är allmänt ostabila i sitt sinne. Visst finns det vissa som har gått med på yrket för att "göra något gott", men majoriteten av dem jag känner och pratat med gör det pga intresset för arbetsuppgiften och för att skaffa sig viktig livserfarenhet.

Många av dom tycker att vi har en vansinnig invandringspolitik och röstar gärna SD. Men nu är människorna i landet och det är lika bra att göra något så gott det går, och ens politiska uppfattning bör inte drabba individer.*

Detta är som sagt info jag fått från vänner och fd arbetskollegor. Om du inte vill tro på detta så är det ditt bekymmer, eller om du kanske känner någon annan som kan tala om motsatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in