2016-01-25, 23:21
Medlem
Är det Mölndal stad som driver boendet eller är det privat?
Citera
2016-01-25, 23:22
Medlem
Kollar man utländsk media så nämns denna händelsen och hamnar högt upp i nyhetvärdet, trycker man upp svensk "public service" på SVT-text har detta fall nu förvandlats till blå-text dvs liten notis, medan "Sjöström belönades med Jerringpriset" hamnar högst upp fetmarkerat som en viktigt nyhet, säger bara kod 291. Sedan undrar de varför folk vänder sig till alternativ media
Citera
2016-01-25, 23:23
Medlem
Vad händer med den som kommer att bli dömd? Han åker väl ut ur Sverige för gott. Det kan ju inte vara så att vi skall bekosta honom mat, logi och rehabilitering i fängelset?

Någon som är sakkunnig inom detta? Vad säger lagen? Eller skall han utvisas EFTER att han har förtjänat fängelsestraffet?

Sverige är en rättsstats, så jag fattar att han måste bli dömd först....
Citera
2016-01-25, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Jag vet inte riktigt vad det är du fiskar efter. En 22 år gammal tjej har idag blivit mördad på ett asylboende i Mölndal, detta är fakta. Det har gått ganska många timmar nu sedan händelsen så rimligtvis borde det finnas en hel del att rapportera om för media, att då nämna det så hastigt i både rapport och regionala nyheter ser väldigt illa ut i mina ögon. Håller du inte med?

Jag ifrågasätter inte att det är fakta. Jag säger bara att det är löjligt och pinsamt att börja spekulera om att det är märkligt att inslaget om fallet fick endast 2 minuters sändningstid istället för 3. Som om det skulle vara i politiskt syfte. Även om det skulle vara det så saknas det grund för en sån pass djup "analys".
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ljuvsommarnatt
Vad händer med den som kommer att bli dömd? Han åker väl ut ur Sverige för gott. Det kan ju inte vara så att vi skall bekosta honom mat, logi och rehabilitering i fängelset?

Någon som är sakkunnig inom detta? Vad säger lagen? Eller skall han utvisas EFTER att han har förtjänat fängelsestraffet?

Sverige är en rättsstats, så jag fattar att han måste bli dömd först....
Snarare en större chans att han får asyl, nu kan det finnas en hotbild mot GM hemma och då blir han garanterat kvar.
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Var kan man se detta?

Det står längst ner i expressens artikel om henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Vad vi vet är att det namn han angivit åtminstone inte används av kristna eritreaner, utan är rent arabiskt till sin form.

Det är inte heller ett afghanskt namn, eller somaliskt namn. Jag gissar på Nordafrika.
Senast redigerad av nantale 2016-01-25 kl. 23:27.
Citera
2016-01-25, 23:26
Medlem
JDAMs avatar
"The boy, who is in police custody, has not been identified, though his country of origin is known"

http://edition.cnn.com/2016/01/25/eu...man/index.html
Citera
2016-01-25, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballvart
Var har namnet han uppgivit framgått?
Inlägg 390.
Senast redigerad av nantale 2016-01-25 kl. 23:39.
Citera
2016-01-25, 23:35
Medlem
Kandidatexamen i psykologi?

Senast redigerad av Bakvendt 2016-01-25 kl. 23:38.
Citera
2016-01-25, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LineroKillen046
Kollar man utländsk media så nämns denna händelsen och hamnar högt upp i nyhetvärdet, trycker man upp svensk "public service" på SVT-text har detta fall nu förvandlats till blå-text dvs liten notis, medan "Sjöström belönades med Jerringpriset" hamnar högst upp fetmarkerat som en viktigt nyhet, säger bara kod 291. Sedan undrar de varför folk vänder sig till alternativ media
Allt har sin tid, och ikväll var det idrottsgalans kväll. Samtidigt är det ingen mega-nyhet. Svt lär fokusera på nyheten mer imorgon tror jag.
Citera
2016-01-25, 23:37
Medlem
Han kunde ju lika gärna ha blivit förbannad på någon ute på stan och drämt kniven i någon, vem som helst. Ingen går säker det märkte vi efter IKEA i Västerås.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in