2016-01-25, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Hon pekar de ologiska delarna i fallet. Hon säger inte rätt ut att de 10 DNA-spåren är fel.
Du förstå inte bristen på logik i spåren och med vilken logik utredningen har bedrivits.
Logiken att allt som utreds och yppas ska visa att polisen har gjort rätt.

Nu vet vi bättre.

Det finns inget som är "ologiskt" med DNA-spåren. Att finna DNA-spår sporadiskt är mer regel än undantag. Det är bara på TV som man hittar spårbar DNA precis över allt. Tvärt om är det typiskt att man hittar spår lite här och där precis som skett i det här fallet.
2016-01-25, 12:06
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Har man testat synen på Arnes fru, hon måtte ha ögon som en hök...

Vad menar du?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Det är en ganska rejäl överdrift att kalla det för "vredesutbrott". Men samtidigt är det ju extremt sällsynt med så mycket skitkastande från en advokat mot fadern till ett mordoffer. Faktiskt aldrig sett liknande tidigare i Svensk rätt.

Detta var ett vredesutbrott i en svensk rättssal. Ja.

Det finns kriminella som beter sig så mot rättens parter. Det vet jag. Men jag har aldrig sett något liknande som det här.

Det här fallet liknar inget annat.
Medlem
Har följt med i denna tråd ,samt rättegången via Expressen live osv.
Detta ÄR ett mkt märkligt fall.
Båda sidor ljuger enl mig.
DNA är dock DNA,det är ofrånkomligt.
Skumt,milt uttryckt..........,jag skulle gärna se en ny utredning,gjord ordentligt.
Som sagt,skyldig är han,men....det är nåt som inte stämmer...
Bara min personliga åsikt.
2016-01-25, 12:08
Medlem
Citat:
Det finns inget som är "ologiskt" med DNA-spåren. Att finna DNA-spår sporadiskt är mer regel än undantag. Det är bara på TV som man hittar spårbar DNA precis över allt. Tvärt om är det typiskt att man hittar spår lite här och där precis som skett i det här fallet.

Jag har gått igenom det här mängder av gånger innan vad jag menar med ologiska och sporadiska spår - i det här fallet. Ändå väljer du att missförstå. Det är intressant.

Du är partisk.
2016-01-25, 12:09
Medlem
Citat:
Du vet inte hur någon annan än Stefan Holm tänker. "Familjen" har genom hela fallet varit lika med just Stefan Holm. Han som får vredesutbrott i rätten. Det är sällsynt i sådana här fall.

Här visar en pappa som förlorat ett barn på det mest vidriga sätt man kan uppleva ett högst mänskligt beteende. - En protest ! Det är inget utbrott. Hovrätten hanterade detta på ett mycket ödmjukt sätt, genom att säga sig ha full förståelse för att det kan vara jobbigt och behöva sitta och lyssna på detta.

Fam sitter i rätten för att det är en del i deras sorgeprocess, att bearbeta det vidriga som har hänt dom. Tänk vad lättare det måste vara att bara lägga sig ner och dö själv. Men nu har det även Lisas syster att ta hand om. Med det sagt så är det fult av dig att ge dig på Lisa Holms familj. Låt dom vara ifred i sin sorg. Den lilla respekt kan du ge dom. Det kostar inget. Det kanske rent av hjälper dig också.
2016-01-25, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det något i IR:s kritik mot utredningen som är osakligt menar du, kan du ge något konkret exempel?

Jag tycker inte att man kan kalla det en insinuation att uppmärksamma domstolen på alternativa förklaringar, det är ju faktiskt försvararens roll att påtala att det kan finnas mer än en förklaring till ett bevis även om IR inte har stöd för alternativet, det kan ju faktiskt finnas omständigheter som fortfarande är okända därför att de inte är utredda, lövet är ett exempel på en outredd detalj, likaså alla beslag och fynd som inte är undersökta.

Visst. Osaklig kritik:
DNA hanterats felaktigt. Osakligt eftersom inget alls tyder på det.
DNA kan vara planterat. Osakligt. Finns inget alls som indikerar något sådant och det antyder att polisen och NFC är korrupt utan något som helst belägg.
DNA kan vara kontaminerat/överfört från existerande spår i ladan. Den teorin blev helt krossad av NFC. IRs vittne hade inget alls att komma med. Alltså osakligt att fortsätta på det spåret.
Insinuerar att AB är skyldig. Osakligt. AB har alibi. AB har till och med ett falskt alibi från NB
Påstår att militären tagit över/lett utredningen helt utan belägg. Osakligt.
Lade en halv rättegångsdag på att kritisera förhör med NB som inte ens användes i rätten och hade ingen som helst betydelse för utredningen eller domen. Osakligt.
2016-01-25, 12:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birkaboo
Här visar en pappa som förlorat ett barn på det mest vidriga sätt man kan uppleva ett högst mänskligt beteende. - En protest ! Det är inget utbrott. Hovrätten hanterade detta på ett mycket ödmjukt sätt, genom att säga sig ha full förståelse för att det kan vara jobbigt och behöva sitta och lyssna på detta.

Fam sitter i rätten för att det är en del i deras sorgeprocess, att bearbeta det vidriga som har hänt dom. Tänk vad lättare det måste vara att bara lägga sig ner och dö själv. Men nu har det även Lisas syster att ta hand om. Med det sagt så är det fult av dig att ge dig på Lisa Holms familj. Låt dom vara ifred i sin sorg. Den lilla respekt kan du ge dom. Det kostar inget. Det kanske rent av hjälper dig också.

Jag tror att SH kände sig väldigt kränkt av något som IR berättade, jag tolkar det som om att IR sa något som faktiskt inte var sant. I det läget som de anhöriga befinner sig i är det inte mycket som ska till för att bägaren ska rinna över tror jag. Dock inte tillåtet att avbryta någon som talar, men fullt förståeligt.
2016-01-25, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melina1
Har följt med i denna tråd ,samt rättegången via Expressen live osv.
Detta ÄR ett mkt märkligt fall.
Båda sidor ljuger enl mig.
DNA är dock DNA,det är ofrånkomligt.
Skumt,milt uttryckt..........,jag skulle gärna se en ny utredning,gjord ordentligt.
Som sagt,skyldig är han,men....det är nåt som inte stämmer...
Bara min personliga åsikt.

Det räcket inte med en ny utredning. Det måste tillsättas en oberoende kommission.
2016-01-25, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror att SH kände sig väldigt kränkt av något som IR berättade, jag tolkar det som om att IR sa något som faktiskt inte var sant. I det läget som de anhöriga befinner sig i är det inte mycket som ska till för att bägaren ska rinna över tror jag. Dock inte tillåtet att avbryta någon som talar, men fullt förståeligt.

Enligt Tore Brandtler sexualbrottsadvokat nu målsägadebiträde, är allt IR säger osant.
Men varför fick Stefan Holm ett vredesutbrott och vad tyder det på?

1.
Han brusar upp lätt dvs har ett hett temperament.
2.
Han reagerar när Martorp kommer på tal.
2016-01-25, 12:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Visst. Osaklig kritik:
DNA hanterats felaktigt. Osakligt eftersom inget alls tyder på det.
DNA kan vara planterat. Osakligt. Finns inget alls som indikerar något sådant och det antyder att polisen och NFC är korrupt utan något som helst belägg.
DNA kan vara kontaminerat/överfört från existerande spår i ladan. Den teorin blev helt krossad av NFC. IRs vittne hade inget alls att komma med. Alltså osakligt att fortsätta på det spåret.
Insinuerar att AB är skyldig. Osakligt. AB har alibi. AB har till och med ett falskt alibi från NB
Påstår att militären tagit över/lett utredningen helt utan belägg. Osakligt.
Lade en halv rättegångsdag på att kritisera förhör med NB som inte ens användes i rätten och hade ingen som helst betydelse för utredningen eller domen. Osakligt.

Ett stort kan i varje påstående, det är inte att vara osaklig. IR säger att det kan, det betyder att det finns en möjlighet, knappast osakligt.

Det är inte osakligare än att påstå att NB kan vara oskyldig, det kan finnas omständigheter som vi ännu inte känner till. IR försvarar NB därför att han kan vara oskyldig och det är det som IR försöker visa domstolen.
2016-01-25, 12:22
Medlem
Citat:
Enligt Tore Brandtler sexualbrottsadvokat nu målsägadebiträde, är allt IR säger osant.
Men varför fick Stefan Holm ett vredesutbrott och vad tyder det på?

1.
Han brusar upp lätt dvs har ett hett temperament.
2.
Han reagerar när Martorp kommer på tal.

1. Nej, han reagerar mänskligt när han blir djupt kränkt. Men även om han har ett hetsigt temperament så är det till 100% irrelevant. Eller Insinuerar du att det är SH som mördat sin dotter?

2. Det är inte martorp han reagerar på det är IRs insinuationer om att SH "styrt" utredningen och letandet. Alltså han blir kränkt av att IR ljuger och insinuerar att han satt dit NB.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in