Citat:
Ursprungligen postat av
boboslacke
Fast svagheten med det resonemanget är den uppenbara mörkläggningen där de som ansåg sig svikna av OP av andra skäl engagerade sig i form av Holmer, Ebbe med anhang i att "utreda" (dvs motsatsen) mordet. Hur kom den alliansen till och vem styrde?
Där kanske nyckeln finns.
Var fanns Holmer och hans Åsa mordkvällen.
Talade Dallas sanning, har vi en nyckel. Ljög han har vi en nyckel till ett annat rum.
Samme Holmer styrde dagen efter mordet innan IC formellt utsågs till Palmes efterträdare.
Första gången IC träffade HH efter mordet hade han Ebbe med sig. Enligt hans memoarer var det enda i hela utredningen som var konstigt. Är inte det konstigt. Jag misstänker att de träffades innan.
IC fick skriva en vitbok om Ebbes eskapader, även fast hans vän och sossarnas strateg Lidbom stödde Ebbe. Som efter den eskapaden ensam utredde Säpo. Där en viss moderat sade vet hut till samma strateg när han ljög i KU och tydligt visade att han stod över riksdagens kontroll. Den blicken Lidbom visade vid det tillfället var en blick av hat och makt. Jag såg den själv.
Du skriver samma sak som jag skrivit ett antal gånger. Vem var det som egentligen styrde. Där de som ansåg sig styra ansåg sig förlora om mordet löstes.
Där Holmer i vissa avseenden efteråt framstår som den som styrde. Där frågan är på vems mandat. Och vem gav mandatet till honom före mordet.