2016-01-24, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindape
Dom hade flera, ska man stanna hemma flera år?

Vi bodde på marknivå eller har haft koll på allt att klättra, det flyttar man.

Alla är inte lika försiktiga tyvärr. I Sverige kör en del utan bälten ex.

Dumheter, man delar på sig med barn i olika åldrar.
Ja ni ska behöva göra den oerhörda ansträngningen att inte bo på sunkigt wt-hotell i några år. När barnen ändå inte får ut något av er semester. Men var lugn. Ni har ju bara 40-50 år att åka på solsemester kvar.

Idioter som dig som gör att man förstår att sånt här kan inträffa. Egodelux.
Citera
2016-01-24, 18:30
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindape
Oförståndigt och lätt hänt om ungen leker inne, man behöver kissa och balkongdörren är öppen.

Sanningen lär komma och jag har själv föreställt mig att detta kan hända.

Klart att saker kan hända men ibland så ser man föräldrar som verkar helt oförstående när de låter 3 åringar bada helt själv medans de ligger och läser bok eller kollar på mobiler. Mer vanligt än man tror
Citera
2016-01-24, 18:34
Medlem
9797s avatar
Många idioter här som uppenbarligen inte har barn själva men ändå tror sig vara experter på hur dom ska hanteras. Varför skulle man inte åka utomlands med små barn? Även om barnet inte minns något av resan så blir det ju fina minnen för föräldrarna. Och skulle man ta sig en öl i solstolen jämte babypoolen gör det en knappast till en usel förälder.

Man kan inte ha stenkoll på sina ungar varenda sekund. Och har man det så måste man ha ett jävligt tråkigt liv som förälder. Man gör ju hela tiden riskbedömningar utifrån massa olika omständigheter. Personligen hade jag aldrig haft balkongdörren öppen i detta fallet oavsett hur barnsäkert stället sades vara. Men uppenbarligen gjorde dessa föräldrar en annan bedömning. Eller inte. Vi vet ju ingenting om händelseförloppet så att fullständigt idiotförklara föräldrarna är lite väl tidigt. Ibland lämnar man ju ungen för var man tror ska bli några sekunder men så händer något som gör att det istället blir en halv minut eller nått. Mycket kan såklart hända under tiden. Men visst, klart det handlar om bristande tillsyn i slutändan.
Citera
2016-01-24, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Många idioter här som uppenbarligen inte har barn själva men ändå tror sig vara experter på hur dom ska hanteras. Varför skulle man inte åka utomlands med små barn? Även om barnet inte minns något av resan så blir det ju fina minnen för föräldrarna. Och skulle man ta sig en öl i solstolen jämte babypoolen gör det en knappast till en usel förälder.

Man kan inte ha stenkoll på sina ungar varenda sekund. Och har man det så måste man ha ett jävligt tråkigt liv som förälder. Man gör ju hela tiden riskbedömningar utifrån massa olika omständigheter. Personligen hade jag aldrig haft balkongdörren öppen i detta fallet oavsett hur barnsäkert stället sades vara. Men uppenbarligen gjorde dessa föräldrar en annan bedömning. Eller inte. Vi vet ju ingenting om händelseförloppet så att fullständigt idiotförklara föräldrarna är lite väl tidigt. Ibland lämnar man ju ungen för var man tror ska bli några sekunder men så händer något som gör att det istället blir en halv minut eller nått. Mycket kan såklart hända under tiden. Men visst, klart det handlar om bristande tillsyn i slutändan.
Idioterna är väl föräldrar som sätter sina egna ytliga behov framför barnens behov. Ingen 1 åring kommer stå och skrika: mamma, jag vill åka till gran canaria i januari!!!

Nej, wt-beteende. Håll er hemma några år för fan. Blir lugnare för oss andra på flyget också.
Senast redigerad av Charlienord 2016-01-24 kl. 18:42.
Citera
2016-01-24, 18:39
Medlem
dramagouss avatar
Citat:

Köra bil när man druckit, ta hand om barn när man druckit?
I min bok så gör man inget av det.
Citera
2016-01-24, 18:45
Medlem
9797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlienord
Idioterna är väl föräldrar som sätter sina egna ytliga behov framför barnens behov. Ingen 1 åringen kommer stå och skrika: mamma, jag vill åka till gran canaria i januari!!!

Nej, wt-beteende. Håll er hemma några år för fan. Blir lugnare för oss andra på flyget också.

OK. Du verkar otroligt bitter över att folk åker på semester. Så jävla fräck och världsvan som du framställer dig så undviker du väl ändå familjeresmålen? Win-win för alla inblandade alltså. Fortsätt du ladda inför första redan till Ayia Napa eller vart ni nu ska åka med förhoppningen att bli av med oskulden.
Citera
2016-01-24, 18:45
Medlem
15APRILs avatar
Sen är sjukvården inte den bästa på öarna heller..
Citera
2016-01-24, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Sen är sjukvården inte den bästa på öarna heller..

Ingen jävla sjukvård i världen kan rädda en ettåring som ramlat från så hög höjd även om ungar är mjukare i skelett och det men har det slagit i huvudet är det kört .
Citera
2016-01-24, 18:47
Medlem
9797s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dramagous
Köra bil när man druckit, ta hand om barn när man druckit?
I min bok så gör man inget av det.

Försöker du missuppfatta eller? Det är ju skillnad på dricka och dricka. Men visst, hade jag blivit berusad och helt tappat omdömet efter en öl så hade jag inte heller druckit.
Citera
2016-01-24, 18:48
Medlem
edlivs avatar
Citat:

Har haft barn och man utsätter dem för massa risker.
Vissa länder medför kraftigt ökade risker.
Hög temperatur, risk för uttorkning om de inte får i sig vätska tillräckligt, matförgiftning, sjukdomar och olyckor av olika sorter, samt giftiga djur. Kranvatten man inte ska dricka osv.
Dessutom barnmisshandel med flygresa där barn gallskriker av smärta då de inte fattar att tryckutjämna.

Nej du så lätt gick det inte. Förnekare gör sig enbart larviga.

Lägg semestern i Sverige när man har småbarn. Allt annat är oansvarigt.
Borde vara en gräns på minst 5 år.
Citera
2016-01-24, 18:49
Medlem
Har vi något namn på familjen?
Citera
2016-01-24, 18:49
Bannlyst
För mig är barnets föräldrar att jämföras med mördare . Totalt ansvarslösa och egoister mitt förakt mot dom är totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in