2016-01-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag tycker att vem som helst som kan försörja sig själv och sin familj ska få komma, om de är laglydiga och väl anpassade i vårt samhälle.

Jaså, vill du stoppa de som inte kan det vid gränsen då? För det är inte den gruppen du vill ha som kommer hit samtidigt som du hävdar att det inte beror på bidragsblattarna som det är brist på bostäder.
Citera
2016-01-24, 14:54
Medlem
Citat:
Det skulle konstnärerna tänkt på lite tidigare innan de skaffade sig ett rivningskontrakt. Finns säkert lokaler för de att hyra, men då får de betala vad det det kostar.

Vilket de uppenbarligen inte vill....

Man tar vad man kan antar jag. Blattarna har ju förtur till alla lägenheter numera så är man svensk så får man helt enkelt se till och ta det som finns och sedan klamra sig fast vid det.

Men jag tvivlar starkt på att dessa konstnärer är orsaken till bostadsbristen.
Citera
2016-01-24, 14:56
Medlem
Citat:
Vad är det som säger att man måste bo i hyresrätt och att någon annan ska ordna med ett sådant boende?

Min vilda gissning är att man bor i hyresrätt i de flesta fallen eftersom man inte har råd att köpa in sig i en förening eller man inte har planer på att bo på orten längre perioder.
Citera
2016-01-24, 14:59
Medlem
Citat:
Nej jag är realist. På vilket sätt har invandrare skuld till hyresregleringen?

Nej du är inte realist. Hade du varit det hade du aldrig föreslagit marknadshyra på en totalt havererad marknad som vi fått pga massinvandringen. Som många av oss förklarat för dig tidigare, innan massinvandringen hade vi inga problem med bostäder. Då kunde du Kurt få en 4a i innerstaden om du vill utan någon kötid. Sen är det ingen som anklagar invandringen för att vara orsak till hyresregleringen, vi anklagar invandringen för att skapa en massiv brist på bostäder. Men du verkar tro att invandrare bor i tält uppe i Norrland eller något där de inte tar plats.
Citera
2016-01-24, 15:29
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Jaså, vill du stoppa de som inte kan det vid gränsen då? För det är inte den gruppen du vill ha som kommer hit samtidigt som du hävdar att det inte beror på bidragsblattarna som det är brist på bostäder.

Det går också att helt enkelt stoppa bidragen och sluta ge asyl med TUT eller PUT. Ingen kommer från ett farligt land och därför kan alla nekas direkt.
Citera
2016-01-24, 17:47
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det går också att helt enkelt stoppa bidragen och sluta ge asyl med TUT eller PUT. Ingen kommer från ett farligt land och därför kan alla nekas direkt.

Men nu går det inte till så här. Utan folk kommer fortsätta strömma in och göra bristen totalt oumbärlig, snart lär väl fler svenska vuxna få flytta hem till familjehemmet igen när dom inte har råd o bo längre.
Citera
2016-01-24, 18:08
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Men nu går det inte till så här. Utan folk kommer fortsätta strömma in och göra bristen totalt oumbärlig, snart lär väl fler svenska vuxna få flytta hem till familjehemmet igen när dom inte har råd o bo längre.

Ja men vi är inte skyldiga att försörja folk bara för att de kommer in till Sverige. Denna politik kan och borde ändras.
Citera
2016-01-24, 22:02
Medlem
Citat:

Jag är mer för deportering.
Citera
2016-01-24, 22:14
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ja men vi är inte skyldiga att försörja folk bara för att de kommer in till Sverige. Denna politik kan och borde ändras.

Citat:

Inget av det lär hända inom de närmsta åren så. Deportering kommer troligtvis aldrig hända.
Citera
2016-01-24, 22:24
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Inget av det lär hända inom de närmsta åren så. Deportering kommer troligtvis aldrig hända.

Moderaterna pratar redan om att begränsa bidragen för icke medborgare.
Citera
2016-01-24, 22:25
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Jag är mer för frivilliga lösningar än tvång och det är svårt att förhindra att folk smiter in i landet. Mycket enklare att inte ge stöd och bidrag.
Citera
2016-01-25, 07:46
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Moderaterna pratar redan om att begränsa bidragen för icke medborgare.

Mycket skitsnack o lite verkstad är det hos dessa politiker, dom snackar lite lite om sådant som de borde tagit hand om själva när dom satt 8 år i regering. Förtroendekapitalet är 0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in