Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Att skriva om en lag är frivilligt för ett parlament, och syftet ör inte att belöna någon "våldsverkare" utan att bringa fred oh stabilitet till landet.
Vill man ha fred och stabilitet så lägger man ned vapnen och accpeterar landets lagar och konstitution. Något clodius återingen vägrar att göra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Vad folkomröstningar beträffar, så behöver de inte utföras i hela landet. Tvärt om är det mer logiskt att de sker i det området det gäller - Krim.
Dvs återigen så hävdar clodius alltså att en minioritet ska få rätten att stycka upp Ukraina utan att resten ska få ha något att säga till om. Dvs återigen en belöning till våldsverkare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Iochförsig kan man ju tänka sig en folkomröstning i två steg. 1) att hela Ukrana får säga ja eller nej till en fredsplan. 2) Att denna fredsplan innebär en omröstning på Krim om självständighet. (Om sedan ett självständigt Krim ansluter sig till Rysslan är det deras sak.) Kanske ingen dum idé - bra tänkt Mace!
Återigen så är det som så att en gränsförändring kräver en ffolkomröstning där alla Ukrainare ska vara röstberättigade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Clodius
Men jag ställer mig inte bakom någon vålsverkare. Tvästrt om ställer jag mig på fredens och demokratin sida!
Genom att anse att en minoritet ska få beröva majoriteten dess nationella tillgångar. Genom att anse att Ukraina ska ändra sina lagar för våldsverkarnas skull.
Återigen så vägrar alltså Clodius att staääla sig bakom just den framkomliga demokratiska vägen.
Dvs nedläggelse av vapnen, accepterande av ukrainska myndigheter och gällande ukrainsk konstitution samt därefter demokratiskt arbete inom Ukraina.
Dvs samma lösning som fungerade på Nordirland och i Spanien