2016-01-23, 18:13
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mace2442
Nej. Clodius klargör att han anser att en minoritet av våldsverkare på Krim ska få ändra Ukrainas gränser och han upprepar det även i detta inlägg.

Därmed kan vi återigen bara konstatera att följande inte är förenligt med Clodius egna ord

Ska Ukrainas gränser ändras så ska det vara baserat på Folkviljan hos hela det Ukrainska folket. Precis som det står i artikel 73. Inte av en Minoritet vilket Clodius då återigen förespråkar

Och Trots att Clodius nyss tvingades erkänna att Skottland var en egen nation med egna gränser så fortsätter han alltså att ljuga om att uplösa en union skulle vara det samma som att låta en minoritet slita sönder ett land och beröva det på dess nationella tillgångar som belöning för deras våldsanvändning.

Jag nöjer mig med att konstatera att Clodius inte heller den här gången var villig att acceptera den demokratiska vägen.
Dvs lägg ned vapnen, acceptera ukrainska myndigheter och den gällande ukrainska konstituionen och därefter demokratiskt arbete inom Ukraina. Dvs samma väg som fungerade på Nordirland och i Spanien
återigen ett helt felaktigt rwfwrat av min inlägg. Ukrainas parlament har självfallet rättigheten att utlysa en likal filkomröstning på Krim om man finner detta klokt. som en del i en stabil fredsuppgörelse med avsikt att undvika våld. men säg mig vad är egentligen poängen med att ljuga om mina åaikter?
Citera
2016-01-23, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
återigen ett helt felaktigt rwfwrat av min inlägg. Ukrainas parlament har självfallet rättigheten att utlysa en likal filkomröstning på Krim om man finner detta klokt. som en del i en stabil fredsuppgörelse med avsikt att undvika våld. men säg mig vad är egentligen poängen med att ljuga om mina åaikter?

Clodius fortsätter alltså även i detta inlägg med att propagera för att en våldsbejakande minioritet ska få styra över Ukrianas gränser.

Det då istället för att klart och tydligt klargöra att han accepterar den demokratiska vägen.
Dvs accepterande av Ukrainas gällande konstitution och ukrainska myndigheter.
Dvs samma väg som fungerande på Irland, Samma sak som fungerade i Spanien.

Men som sagt, vi kommer med största säkerhet aldrig att få se Clodius göra avsteg från inslagna väg av att vilja belöna våldet
Citera
2016-01-23, 19:26
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Clodius fortsätter alltså även i detta inlägg med att propagera för att en våldsbejakande minioritet ska få styra över Ukrianas gränser.

Det då istället för att klart och tydligt klargöra att han accepterar den demokratiska vägen.
Dvs accepterande av Ukrainas gällande konstitution och ukrainska myndigheter.
Dvs samma väg som fungerande på Irland, Samma sak som fungerade i Spanien.

Men som sagt, vi kommer med största säkerhet aldrig att få se Clodius göra avsteg från inslagna väg av att vilja belöna våldet
Nej - jag förespråkar inte någon våldsam lösning, utan en fredlig förhandlingslösning.
Nej - jag förespråkar en demokratisk lösning där Ukraina godkänner att Krims folk håller en folkomröstning om självständighet. detta torde vara i enlighet med Ukrainas författning. Författningar kan dessutom näras - det fins särskilda regler för detta.
Nej - jag har konsekvent tagit avstånd från våld som lösning på konflikten.
Nej - Mace verkar inte vilja förstå vad jag skriver.
Citera
2016-01-23, 19:49
Medlem
Kiev fortsätter att söka affärsvänner och investerare i väst, men processen går bakåt. Nu är Coca-Cola under utredning för sin Krim-karta, trots att den ändrades eller togs bort. Andra kartor vågar Kiev inte attackera. En brittisk universitetskarta t.ex. Vi får se hur det går med hotet mot de israeliska företagen. Förresten, den italienske operasångaren har ställt in sin konsert på Krim pga reaktionen i Kiev. Jag hoppas att han kan genomföra sina fem konserter i Ukraina. Artister måste också leva.

Citat:
Ukraine’s prosecutors have launched a criminal investigation against Coca-Cola and PepsiCo after their representative offices in Russia published a map depicting Crimea as part of Russia, Ukrainian MP Georgy Logvinsky said on Thursday.

The scandal flared up in Ukraine in early January when a Coca-Cola’s representative office published a map of Russia that included Crimea.

The Russian representative office of PepsiCo also showed the Black Sea peninsula as part of Russia.

http://tass.ru/en/world/851169
Citera
2016-01-23, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Förresten, den italienske operasångaren har ställt in sin konsert på Krim pga reaktionen i Kiev. Jag hoppas att han kan genomföra sina fem konserter i Ukraina. Artister måste också leva.

Dvs en person till som insåg hur det ligger till med den illegala ryska ockupationen
Citera
2016-01-23, 19:59
Medlem
Citat:
Nej - jag förespråkar en demokratisk lösning där Ukraina godkänner att Krims folk håller en folkomröstning om självständighet. detta torde vara i enlighet med Ukrainas författning. Författningar kan dessutom näras - det fins särskilda regler för detta.
Dvs en Minoritet som tog till våld ska alltså belönas med rätten att slita sönder Ukriana om det passar dem. Ukraina ska förändra sinm konstitution så att det passar våldsverkarnas agenda.

Nej - Mace verkar inte vilja förstå vad jag skriver.[/quote]
Jag konstaterar att Clodius återigen hellre vill belöna våld än att verka demokratiskt.

Den demokraitska vägen är fortfarande ett accepterande av Ukrainsk lag, den gällande ukrainska konstitutionen och sen demokratiskt arbete inom det ukrainska samhället.

Clodius valde ju återigen att inte ställa sig bakom det
Citera
2016-01-23, 20:19
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Dvs en Minoritet som tog till våld ska alltså belönas med rätten att slita sönder Ukriana om det passar dem. Ukraina ska förändra sinm konstitution så att det passar våldsverkarnas agenda.

Nej - Mace verkar inte vilja förstå vad jag skriver.
Jag konstaterar att Clodius återigen hellre vill belöna våld än att verka demokratiskt.

Den demokraitska vägen är fortfarande ett accepterande av Ukrainsk lag, den gällande ukrainska konstitutionen och sen demokratiskt arbete inom det ukrainska samhället.

Clodius valde ju återigen att inte ställa sig bakom det[/quote]
Nej, en minoritet kan inte avgöra en folkomröstning. I en folkomröstning röstar man om en fråga - ofta ja eller nej, och densida som får mest röster vinner. Demokrati.

Det jag förespråkar är att att Ukrainas parlament skall anta en lag om folkomröstning på Krim (som en del av en fredsplan). Då röstar parlamentet ja eller nej. Den som får mest röster vinner. Demokrati. ukrainsk lag.

Säg mig - vad är det du inte förstår?
Citera
2016-01-23, 20:54
Medlem
Citat:
Nej, en minoritet kan inte avgöra en folkomröstning. I en folkomröstning röstar man om en fråga - ofta ja eller nej, och densida som får mest röster vinner. Demokrati.

Det jag förespråkar är att att Ukrainas parlament skall anta en lag om folkomröstning på Krim (som en del av en fredsplan). Då röstar parlamentet ja eller nej. Den som får mest röster vinner. Demokrati. ukrainsk lag.

Säg mig - vad är det du inte förstår?

Och återigen så ska alltså den Ukrainska lagstiftningen skrivas om för att belöna våldsverkare.
Sen ska då samma minoritet få makten att avgöra Ukrainas gränser.
Det är ingen demokrati idag heller.

En ändring av Ukrainas gränser kan enbart ske genom en omröstning där hela det Ukrainska folket deltar.

Därmed så är det bara att återigen konstatera att den enda vägen framåt är och förblir att lägga ned vapnen, acceptera ukrianska myndigheter och den gällande Ukrianska konstitutionen (som Clodius uppenbart inte har löst - i synnerhet inte artikel 73).

Återigen samma metod som fungerade på Nordirland och i spanien.
Tyvärr så valde Clodius återigen att inte ställa sig bakom den demokratiska vägen utan han förespråkar som vanligt att Ukraina ska rätta sig efter våldsverkarna
Citera
2016-01-23, 21:21
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Och återigen så ska alltså den Ukrainska lagstiftningen skrivas om för att belöna våldsverkare.
Sen ska då samma minoritet få makten att avgöra Ukrainas gränser.
Det är ingen demokrati idag heller.

En ändring av Ukrainas gränser kan enbart ske genom en omröstning där hela det Ukrainska folket deltar.

Därmed så är det bara att återigen konstatera att den enda vägen framåt är och förblir att lägga ned vapnen, acceptera ukrianska myndigheter och den gällande Ukrianska konstitutionen (som Clodius uppenbart inte har löst - i synnerhet inte artikel 73).

Återigen samma metod som fungerade på Nordirland och i spanien.
Tyvärr så valde Clodius återigen att inte ställa sig bakom den demokratiska vägen utan han förespråkar som vanligt att Ukraina ska rätta sig efter våldsverkarna
Att skriva om en lag är frivilligt för ett parlament, och syftet ör inte att belöna någon "våldsverkare" utan att bringa fred oh stabilitet till landet. Vad folkomröstningar beträffar, så behöver de inte utföras i hela landet. Tvärt om är det mer logiskt att de sker i det området det gäller - Krim. Iochförsig kan man ju tänka sig en folkomröstning i två steg. 1) att hela Ukrana får säga ja eller nej till en fredsplan. 2) Att denna fredsplan innebär en omröstning på Krim om självständighet. (Om sedan ett självständigt Krim ansluter sig till Rysslan är det deras sak.) Kanske ingen dum idé - bra tänkt Mace!

Men jag ställer mig inte bakom någon vålsverkare. Tvästrt om ställer jag mig på fredens och demokratin sida!
Citera
2016-01-23, 21:27
Medlem
Citat:
Att skriva om en lag är frivilligt för ett parlament, och syftet ör inte att belöna någon "våldsverkare" utan att bringa fred oh stabilitet till landet.

Vill man ha fred och stabilitet så lägger man ned vapnen och accpeterar landets lagar och konstitution. Något clodius återingen vägrar att göra.

Citat:
Vad folkomröstningar beträffar, så behöver de inte utföras i hela landet. Tvärt om är det mer logiskt att de sker i det området det gäller - Krim.

Dvs återigen så hävdar clodius alltså att en minioritet ska få rätten att stycka upp Ukraina utan att resten ska få ha något att säga till om. Dvs återigen en belöning till våldsverkare.

Citat:
Iochförsig kan man ju tänka sig en folkomröstning i två steg. 1) att hela Ukrana får säga ja eller nej till en fredsplan. 2) Att denna fredsplan innebär en omröstning på Krim om självständighet. (Om sedan ett självständigt Krim ansluter sig till Rysslan är det deras sak.) Kanske ingen dum idé - bra tänkt Mace!
Återigen så är det som så att en gränsförändring kräver en ffolkomröstning där alla Ukrainare ska vara röstberättigade.

Citat:
Men jag ställer mig inte bakom någon vålsverkare. Tvästrt om ställer jag mig på fredens och demokratin sida!

Genom att anse att en minoritet ska få beröva majoriteten dess nationella tillgångar. Genom att anse att Ukraina ska ändra sina lagar för våldsverkarnas skull.

Återigen så vägrar alltså Clodius att staääla sig bakom just den framkomliga demokratiska vägen.
Dvs nedläggelse av vapnen, accepterande av ukrainska myndigheter och gällande ukrainsk konstitution samt därefter demokratiskt arbete inom Ukraina.
Dvs samma lösning som fungerade på Nordirland och i Spanien
Citera
2016-01-23, 21:41
Medlem
Citat:
Kiev fortsätter att söka affärsvänner och investerare i väst, men processen går bakåt. Nu är Coca-Cola under utredning för sin Krim-karta, trots att den ändrades eller togs bort. Andra kartor vågar Kiev inte attackera. En brittisk universitetskarta t.ex. Vi får se hur det går med hotet mot de israeliska företagen. Förresten, den italienske operasångaren har ställt in sin konsert på Krim pga reaktionen i Kiev. Jag hoppas att han kan genomföra sina fem konserter i Ukraina. Artister måste också leva.

http://tass.ru/en/world/851169
Ja har inte Kiev godkänt inresa till Krim så är det naturligtvis ett brott att resa till halvön. Kartor får ju dessutom inte ändras hur som helst bara för att en ockupationsmakt råkar styra över ett område. Ukraina hotar givetvis inte någon när man har rätten på sin sida, man bara agerar som vilken demokratisk stat som helst. Ukraina böjer sig ju inte för ryssen eller hoten från Kreml och det skall landet ha heder för.
Citera
2016-01-23, 23:24
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Förresten, den italienske operasångaren har ställt in sin konsert på Krim pga reaktionen i Kiev. Jag hoppas att han kan genomföra sina fem konserter i Ukraina. Artister måste också leva.

Och här har vi den kompletta historien, berättad av operasångaren själv:
http://ozonnews.com/italian-tenor-alessandro-safina-has-canceled-concerts-in-crimea/

Han beklagar att så många människor på Krimhalvön har blivit lidande av situationen där, ställde in sina konserter och erbjöd sig att återbetala arrangörens kostnad för marknadsföringen. Då hotade den ryske arrangören att ställa till skandal och att förtala honom. Jag tror nog att operasångaren kommer att hålla sig borta från den ockuperade halvön tills dess den är åter under ukrainsk kontroll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in