Citat:
Ursprungligen postat av
intesomdu
Man kan inte göra annat än att bli illa förolämpad av de sista sidorna i denna tråd som tjej.
Jag har aldrig röstat SD, men jag bestämde mig vid början av 2015 att Sverige skulle förfalla om inget händer. Jag värnar om alla människors liv, men jag förstår att sättet Sverige försöker "lösa problem" inte fungerar. Och nu är Sverige i en så mycket värre kris än den dagen jag bestämde mig för att kunna rösta på SD, och ett omval skulle passat bättre där och då, när det fortfarande fanns tid. Nu är skadan redan skedd och det är redan försent.
Jag blir ytterst irriterad när människor (främst män, då detta är fallet) sitter och säger att det är tjejers fel att detta händer, pekar finger åt en viss grupp av kvinnor, och påpekar att de vill bli våldtagna av dessa män som i grupp våldsamt ger sig på dem. Det är ignorant och patetiskt, skrattretande, och jag hoppas att ni skäms.
Många flickor följer sina hjärtan, men det betyder inte att de inte använder hjärnan. De tänker lika mycket som du, fast kanske läggs tankarna på olika saker. Man väger ju vad som är viktigast i livet, vad som är meningen med livet och hur man bör leva, och det är individuellt. Jag vet män som aldrig skulle lägga sin röst på SD, och jag vet kvinnor som aldrig skulle göra det heller. Förtjänar dessa män liksom oss "unga kvinnor" att bli våldtagna? Skulle dem förtjäna det om möjligheten faktiskt fanns? Varför skulle det ens vara en skillnad?
Men kvinnor och män är inte identiska individer per se. Män tänker aningen mer målinriktat, och kvinnor tänker aningen mer vårdande, de sätter sig in i andras situationer och därmed tänker dem mindre själviskt, på både gott och ont. Men det gör dem inte annorlunda i värde, nej, inte heller i rösträtt, och jag undrar hur världen skulle se ut utan kvinnor..
Det fösta jag vill tillägga i debatten är;
Det är männen som kommer hit (notera; absolut inte alla!) som taffsar och våldtar, kränker och objektifierar kvinnorna. Inte kvinnorna, döttrarna, farmödrarna, right?
Valde dessa "unga flickor" som ni pekar ut att det endast skulle vara flyktingar i form av män? NEJ.
Det kunde lika gärna kunna vara unga kvinnor som dem själva, eller barn, mödrar, farmödrar, eller varför inte farbröder med egna döttrar osv. Skulle detta gjort någon skillnad för dem per se? nej. Alla liv är liv.
Skulle dessa unga flickor fortfarande förtjäna att bli våldtagna då? Om flyktingströmmen som gick, och fortfarande går överstyr, främst består av kvinnor?
Att många unga flickor vill skona liv handlar enbart om att de vill skona liv, och det har absolut ingenting att göra med "drömmen om att bli våldtagen". (Vilket förresten är det dummaste jag hört!)
De unga flickor ni trakasserar vill värna om andras liv, i högsta mån rädda liv, och det är inte fokus på just männens liv. Nej, i nuläget förmodligen tvärt om efter allt det som nu har hänt.
Vill vi gå på stan och få ilande blickar, tjut och stön från främlingar och bli sextrakasserade mitt på öppen gata? Svar nej. Skulle ni vilja det, om scenen var ombytt?
Vi blir ett offer, eller vi har redan blivit det. Det kommer män från annan kultur som ser oss som ett objekt, och skulden läggs på OSS för att vi har ett alldeles för gott hjärta. (Som om det vore något straffbart.) Så min fråga är, Varför vill även NI göra oss till något som borde offras, som om vi förtjänade det, lika barbariskt som dem?
Jag vet att ni pratar om en annan typ av flickor som sitter i en annan röstgrupp än jag, men i grund och botten är vi samma. Och jag tar åt mig precis lika mycket.
Jag vill även förtydliga; Jag är ingen feminist. Jag tror på alla människors lika värde vare sig du är en han, hon eller hen. (Ogillar ordet hen, men kände att det kanske behövdes här)
Tack för mig.
Du har gått på den kommunistiska hjärntvätten när du säger att du tror på allas lika värde. I praktiken prioriterar nästan alla sig själva och sina närstående, men i Sverige har vi börjat prioritera helt utomstående. Folk som har helt andra värderingar än oss och som faktiskt skiter fullständigt i oss. Det är otroligt självdestruktivt av Sverige att inte prioritera svenskar i mycket högre grad.
Sen så svälter 200 miljoner indier, och enda anledningen till att vi inte hör talas om dem är för att det inte är aktuellt för dem att invandra till Sverige (samtidigt som det vore mycket billigare att ge dem mat och mediciner). Det är som att de inte existerar fast de har det mycket värre än många av de lycksökare som kommer hit.
Massinvandringen är en helt och hållet medveten strategi som internationella element använder sig av för att försvaga oss. De vill skapa en konsumtionsberoende och neddummad population utan identitet. För att göra det så är det nödvändigt att förstöra vår identitet och sammanhållning. Därför är också t.ex. feminismen extremt hycklande för att den alltid undviker invandrares dåliga kvinnosyn. Mångkulturen gör att vårt fina västerländska samhälle sjunker ned i grus när främmande och mindre utvecklade folk beblandar sig med oss.
Vi tillåts inte vara svenskar, för enighet är ett stort hot mot dessa internationella bank och medieintressen som styr världen. Uttryck som allas lika värde är uttänkta att få oss att nedvärdera och bortprioritera oss själva och vårt folk. Det är fullkomligt onaturligt att leva efter den tesen, eftersom alla varelser på planeten har prioriterat sig själva och närbesläktade. Det betyder inte att invandrare är värdelösa, men vi Måste prioritera oss först.
"Allas lika värde" är som sagt en kommunistisk idé som leder till att alla blir lika LITE värda. Folk reduceras till kuggar i ett maskineri som är lika med staten. Folk blir till slavar för de tillåts inte se vad som är fint och bra med dem själva, och att det är värt att bevara.
Kommunismen var helt och hållet en judisk skapelse avsedd att öka elitjudars makt och rikedom, samt att döda och förslava miljontals ryska kristna. De allra rikaste judiska bankirerna i väst såg med avund och hat på den ryska tsarens mäktiga rike.
Därför finansierade extremt rika judar som Jacob Schiff, Max Warburg, Otto Kahn m.fl. den ryska revolutionen (som också leddes av judiska revolutionärer, varav många ifrån USA). Det handlade inte alls om att fria det ryska folket ifrån
tsarens brutala styre. Istället följde folkmord, brutalitet och en plundring av landet i en ofattbar skala. Det är den hemska sanningen om kommunismen, och det är samma ondskefulla makt som än idag vill ta över världen.
Läs Wall Street and The Bolshevik Revolution av Antony C Sutton. Även Under Skorpionens tecken av Juri Lina. De böckerna kommer förändra ditt liv.