Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Så går det när man håller för låga hyror för länge.
Det fattar väl alla att 5 k för en trea i city är för billigt. Även om man höjer hyran med 100% är det fortfarande tokrea.
Det är sådana här lyxpensionärer som slemhöken och kratch vill skydda på bekostnad av alla bostadslösa.
http://www.hemhyra.se/stockholm/rekordhog-hyreshojning-efter-ombyggnation
Screw you knull-sune
Jag har aldrig någonsin sett en 3a i innerstan kostar ynka 5000 kr eller i förorten heller för den delen och då har jag hängt i flera år på bostadsbytes sajter. i 75% av fallen kostar däremot 1orna på 35-40 m2 det.
Dom billigaste normalstora 3orna jag sett är subventionerade 50-talarere i förorter med 6200 kr i hyra. Rätt många i allmänyttan har den hyresnivån vilket är billigt.
Jag tycker 5000 kr för en 3a i stan är för billigt . 7500-8000 kr för en innerstads 3a är lagom om det är gamla hus.. I verkligheten är det också vad hyran ligger på allmänyttans 3or i innerstan i 95% av fallen!
Fram med utredningen som gjorts på hur hyresbeståndet utnyttjas. Någon sådan har ni inte utan det är rena fantasier från nyliberala apjävlar.
Visa mig också denna 3a för 5000 kr. Vart ligger den? adress, hyresvärd ?
Skulle den finnas så tillhör den en minoritet av hyresbeståndet, inte bara en minoritet utan ett undatag. Givetvis ska ni hacka på det och i eran fantasi sitter det någon gammal stackars kärring där som ska sparkas ut till en 1a i rimbo. Sick bastards.
- Slemhog, när du vill ha sanningen och sunt förnuft.