Citat:
Ursprungligen postat av
MegaTant
Jag tror att IR har blivit varnat från något håll, eller tom hotad. Vad annars förklarar hennes försiktiga inställning att försvara sin klient. Hon ligger lågt och är nämnvärd försiktig, det bemärker man. Hon är ju inte heller direkt nybörjare i yrket så vad då promsar henne. Visserligen kämpar hon mot starka DNA-bevis, men ändå.
Rönnbäcks "försiktiga inställning"?
Det var en underdrift som heter duga! Du har kanske inte följt Rönnbäcks bravader i fallet?
Att hon skulle beskrivas som "försiktig" är nog den märkligaste och mest missvisande beskrivning av henne som jag hört och då har man ändå hört väldigt många beskrivningar av hur hon agerat i det här fallet. Hon beskrivs ju snarare som en person som inte skyr några medel alls för att få sin klient att verka oskyldig. Hela hennes långa slutplädering i TR handlade om att kasta skit på allt och alla. Polis, åklagare, GW, media, NFC, NB:s bror. Hon har förtalat AB och försökt misstänkliggöra honom.
Hon har kränkt offret och offrets familj flera gånger. Hon har pressat IB att vittna och ljuga.
Inte direkt en advokat jag skulle kalla "försiktig".