2016-01-22, 22:37
Medlem
Helsingborg torskar sin första träningsmatch mot öster 0-2! Kommer nog att bli riktigt ett riktigt jobbigt år för Helsingborg.
Citera
2016-01-22, 23:52
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldisch
Helsingborg torskar sin första träningsmatch mot öster 0-2! Kommer nog att bli riktigt ett riktigt jobbigt år för Helsingborg.
Räcker väl med att kolla på nyförvärv kontra förlorade spelare för att inse att Helsingborg kommer få det oerhört tufft i botten i år. Falkenberg, Gefle, Helsingborg, Östersund, Jönköping. Där är lagen som kommer få slåss om att hålla sig kvar.
Citera
2016-01-22, 23:56
Medlem
MFF jagar högoktanig anfallare, oavsett vem som värvas lär denna vara favorit till skytteligatiteln.

För övrigt tror jag Häcken blir årets överraskning. HeIF åker ur då de saknar helt erfarenhet av bottenstrider. Lex MFF 1999 och AIK 2004.
Citera
2016-01-23, 00:12
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kentiro
MFF jagar högoktanig anfallare, oavsett vem som värvas lär denna vara favorit till skytteligatiteln.

För övrigt tror jag Häcken blir årets överraskning. HeIF åker ur då de saknar helt erfarenhet av bottenstrider. Lex MFF 1999 och AIK 2004.
Hammarby 2009 är också ett rätt bra exempel. Och innan någon dårfink kommer in och ska konstatera att vi alltid är i botten, laget som spelade 2009 var knappast tippade att åka ur och vi var i början på 2000-talet ett topplag.
Citera
2016-01-23, 00:15
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Räcker väl med att kolla på nyförvärv kontra förlorade spelare för att inse att Helsingborg kommer få det oerhört tufft i botten i år. Falkenberg, Gefle, Helsingborg, Östersund, Jönköping. Där är lagen som kommer få slåss om att hålla sig kvar.
Härligt att någon tror på giffarna
Hagblom har gjort ett riktigt fint transferfönster, får hoppas de nya levererar, Silva har jag stora förhoppningar på att spetsa till anfallet vårt för gud ska veta att det behövs.
Citera
2016-01-23, 04:48
Medlem
Citat:
Hammarby 2009 är också ett rätt bra exempel. Och innan någon dårfink kommer in och ska konstatera att vi alltid är i botten, laget som spelade 2009 var knappast tippade att åka ur och vi var i början på 2000-talet ett topplag.
Gnaget vann, Bajen åkte ur, Djurgården fick kvala. Götet slogs i sista matchen på deras hemmaplan. Fan, nu blev jag lite nostalgisk på lördagmorgonen.

Apropå tips inför säsongen så stämmer väl de ganska sällan generellt.

Vinnarodds Allsvenskan 2009
Elfsborg 3.70
IFK Göteborg 4.00
Helsingborg 6.00
Kalmar 6.50
AIK 8.00
Malmö 8.00
Djurgården 12.00
Hammarby 25.00
Halmstad 30.00
Örebro 40.00
Örgryte 50.00
GAIS 75.00
Trelleborg 100.00
Häcken 150.00
Gefle 300.00
Brommapojkarna 300.00
.
Citera
2016-01-23, 10:39
Medlem
Citat:

Rusike/Dahlberg J.Larsson

C.Wede Mårtensson Bojanic/A.Wede Atakora/Christensen

A.Eriksson P.Larsson Helstrup/Johansson A.Landgren

Känns inte som ett lag som "kommer få det OERHÖRT tufft i botten" om du frågar mig. Topplaceringarna är det ju såklart bara att glömma. Men att vi skulle riskera att åka ur eller ens vara inblandad i bottenstriden i slutet av säsongen kommer INTE att hända.
Citera
2016-01-23, 11:38
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Jag vet inte varför men har fått för mig att det kommer bli ett relativt dåligt spel av AIK denna säsong, har inte haft stenkoll på uppdateringar ang0ende laget så är väl därför antagligen.
Hoppas dock att jag blir överraskad.
Senast redigerad av MittNamnVarTaget 2016-01-23 kl. 11:49.
Citera
2016-01-23, 11:45
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle1907

Känns inte som ett lag som "kommer få det OERHÖRT tufft i botten" om du frågar mig. Topplaceringarna är det ju såklart bara att glömma. Men att vi skulle riskera att åka ur eller ens vara inblandad i bottenstriden i slutet av säsongen kommer INTE att hända.

Vissa är lite snabba att slå på stora trumman efter årets första träningsmatch.

Helsingborg har ett bra lag, till del på pappret. Men hur ser det ut på bänken? Vem står i mål?

Helsingborg tror jag kommer få det tufft på grund av allt som händer vid sidan av. Spelarna läser också tidningarna och ser hur illa det är ställt (tre spelare ut, 1,3 miljoner minus som exempel). Det kan inte vara överdrivet motiverande.
Citera
2016-01-23, 12:19
Avslutad
Helsingborg och Häcken är 2 riktiga svåra lag att tippa i förväg. Känns som det kan bli både botten och i toppen.. Värvat potentiella nyckelspelare... Men jag tror helsingborg kommer sluta som bäst 10a. häcken tror jag kommer topp 5. Både före Peking och Göteborg. MFF får vara favorit sedan är AIK och Elfsborg 2 bra kandidater att utmana om guldet. AIK har värvat spännande spelare som Yasin ( ekonomiskt sätt en klockren värvning) och Affane som jag är sjukt nyfiken på. Bajen åker ut i år
Citera
2016-01-23, 12:22
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Startelvan håller topp 8-10 ungefär, men vad håller truppen? Det krävs inte många skador förrän ni ska vara nere på 12-13 och då kan det bli nervöst. Risken finns också att ni måste göra er av med fler spelare.
Citera
2016-01-23, 12:36
Avslutad
Citat:

Landgren,Larsson.Helstrup,Eriksson
A.Wede,Mårtensson,Bojanic,C.Wede
Rusike,J.Larsson
denna elva skulle kunna göra det bra för helsingborg om de ej får skador. atakora och christensen är mediokra enligt mig. skönt att atakora lämnat AIK :P använda Jordan som en falsk nia och Rusike som går i djupled kommer bli farligt mot varje lag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in