2016-01-22, 23:55
Medlem
ben300s avatar
Favorit i repris. FY FAAAAAAN. Stackars Onecoinsmedlemmar.
Detta konsultjobb blev hennes merit??
In the spring to the end of 2013, Sebastian Greenwood created Loopium; An eWallet solution that targeted South-East Asia and Africa. Loopium was a PayPal like concept that allowed intra-member transfers, bank-in, bank-out, and also issued an international debit card (that actually worked). All this was possible through Wave Crest which offers a white label off-the-shelf eWallet solution. Wave Crest would then process payments on your behalf as the merchant. You just need to give them a logo, a color scheme, and a fee schedule (fee price sheet). The rest is handled by them, including KYC verification (ID checking). Wave Crest is registered in Gibraltar and have majority of their employees in India with a few in Sofia, Bulgaria, Ruja’s home town. Their client base is the typical MLM program and various other questionable types. Here is an example of the white label program Loopium bought into: mymonedero . com

The intention was never to actually use this platform provided by Wave Crest. This was just the facade along with PDF brochures to create an appealing investment package. The platform actually functioned and worked. So this was good!

Enter Jarl Moe (aka Jarl Adelsten), Kristian Helgesen, and Ruja Ignatova. The first two Norwegians were tasked in finding and convincing “investors” to invest; Having them wire funds into a remote bank account in Norway and at times to a shell corporation in Delaware. Ruja became the legal and financial adviser for Loopium, taking care of all the legal framework such as finding havens like Gibraltar and Cyprus. She also facilitated the talks with big investors (as high as 500 million euros to be transacted from Swiss and Hong Kong accounts. And Yes, I have evidence.). In the end Loopium failed as a concept, major investors backed out, escrowed money being reversed, and Wave Crest refused to do any additional work until they received their backpay. Sebastian and Ruja left bills and wages unpaid and disappeared after she liquidated Loopium “assets” in Gibraltar/Cyprus. Wave Crest advanced the payment platform and significant man hours to Loopium with the promise of deferred payment which never came. They wasted a lot of legitimate people’s time, failing to pay companies and individuals that built the eWallet solution, leaving €100,000s of euros unpaid claiming they were no longer responsible as Loopium was liquidated and discontinuing further communications. During Sebastian and Ruja’s scheming with Loopium, they were also working with BigCoin/Prosper Inc and secretly morphing it into what you know as OneCoin today.

The Conspiracy

It’s as if Loopium was a front to launder large amounts of money for the unnamed and then quickly liquidated (08-Apr-2014) by Ruja and Sebastian after the transaction was done and getting their cut. Leaving everyone else hanging out to dry. Almost 3 months later (23-Jun-2014) onecoin.eu domain was registered.

Zooperium Consultancy Service a replacement for Loopium was registered by Ruja Ignatova (27-Mar-2014) less than 2 weeks prior to the liquidation of Loopium (08-Apr-2014). It is of course in Gibraltar with the same virtual address as OneCoin, Loopium, Zooperium, and every other shell company she makes to funnel money.

One speculation (and a big one) that I have seen thrown around is that OneCoin was created specifically to launder large amounts of money, using wildly fluctuating and ever growing valuation of the cryptocurrency and sudden “crash” as the cover while mixing “peasant” money (OneCoin sign-up education packages) to disguise it further and benefiting from the cryptocurrency craze by the misinformed. Knowing what I know about Ruja and her character, this is plausible, but something that can only be verified by disgruntled partners or through government investigation. Take this with a grain of salt, but keep your conspiracy mind open to it.

IG Metall, Waltenhofen casting plant,Gusswerk fraud, grand larceny, and bankruptcy.

Involved with Loopium/BigCoin and prior to OneCoin with Sebastian Greenwood which included notorious Norwegian conmen Jarl Moe (Adelsten), Kristian Helgesen.

Plagiarized the material for the “OneCoin Training Packages” OneAcademy and sells them. Makes you wonder if her published books, Doctoral dissertation and Masters thesis were too.
---------------------------------------------------------------------------------------

-Jag har sett bevisen på de stora summor som Ruja gömde under 2013
-Många svenskar fick inte betald för sitt jobb.
-BigCoin/Prosper Inc...hur gick det för detta?
-Waltenhofen...time of greedy bitch.
-Hon har skapat ett imperium för svarta pengar och Onecoin är ett verktyg skapad för att tvätta pengar.
-Det var inte meningen att Onecoin skulle bli så stort. Det överraskade Dr Ruja.
-Hon har ett verkligen stort buffert, men å andra sidan är hon mycket girig för att maximera vinsterna.
Senast redigerad av ben300 2016-01-23 kl. 00:02.
Citera
2016-01-22, 23:57
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellets
Är du en total idiot?

DU skall försöka få tillbaka din trovärdighet - den är förnärvarande lägre än botten då du förklarat följande som är lögner tills du kan komma med länkar som bevisar motsatsen.

* Ruja har varit delägare i Mc Kinsey
* Ruja sålde sin andel i Mc Kinsey för 75 Miljarder Dollar när hon slutade.

Ingen av dessa punkter har någon som helst verklighetsanknytning , vi skall inte betala något...

DU skall komma med relevanta länkar , eller bara vara tyst.

Din lille tönt, ibland önskar jag att jag kunde räcka fram handen o ruska om dig... om ni skall ha något ni kan lita på, så får ni faktiskt beställa dokumentet från Oxford, beställer jag det och laddar upp så kommer du bara hävda samma sak.
Citera
2016-01-23, 00:11
Medlem
ben300s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyingrider78
Din lille tönt, ibland önskar jag att jag kunde räcka fram handen o ruska om dig... om ni skall ha något ni kan lita på, så får ni faktiskt beställa dokumentet från Oxford, beställer jag det och laddar upp så kommer du bara hävda samma sak.

Hur kan du vara 100% säker på att hon dessa papper?
Gick du personligen med henne i samma klass?
Hur kan utomstående som du "beställa" såna papper?
Citera
2016-01-23, 00:17
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ben300
Hur kan du vara 100% säker på att hon dessa papper?
Gick du personligen med henne i samma klass?
Hur kan utomstående som du "beställa" såna papper?

Vem som helst som betalar dom 12 punden, kan beställa en kopia.
Citera
2016-01-23, 00:29
Medlem
ben300s avatar
Flyingrider78 upp till bevis. Detta annonserade Onecoin ifjol. Hur gick det sen?

ONECOIN TRADING SHORT-TERM STRATEGY - presenterades fram till April 2015.

DESCRIPTION: - Cash out quickly- Sell ALL tokens at market price after a short term period of 4-5 months.
PROFIT RANGE: Tycoon(5000€) 31.000 - 45400€ & Pro Trader(1000€) 2000-3200€

http://s2.postimg.org/4g3fgcvux/one_coin1.jpg
http://s2.postimg.org/rvlclpfm1/one_coin2.jpg

Efter registreringen så hade man 80 dagar "Tokens Escrowed" sen ändrades reglerna om man fick inte sälja tokens längre efter 15.6. När jag lyssnade på flera presentationer, hade alla nämnt dessa strategier. Dock lyckades jag inte att sälja en enda token.

1-Blev jag lurad?
2-Blev andra lurade?
3-Kunde man sälja ALLA tokens?
4-Är det någon som som har lyckats gå på vinst genom SHORT-TERM STRATEGI?
5-Kan man lita på Onecoin?
Citera
2016-01-23, 00:32
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Varför verifierar ni inte hennes utbildning via Oxford. Kostar 12 pund.

Vadå 12 pund? Det enda man behöver göra är att ringa Oxford University och fråga om Ruja gått där samt hur fanskapet tog sin examen, man får svar på 12 sekunder och allt det kostar är 2 spänn, förutsatt att man använder en landbaserad telefonlinje.

12 pund... LOL
(they told me todays youth would loose their history... I didn't realize how much of it until today)

Vilka utbildningar Ruja har är irrelevant.
Samtliga extrema våldsdiktatorer genom historien har haft excellenta utbildningar.

Det är hur de använder utbildningarna som spelar roll.

Säg mig, vad är en Onecoin värd på den öppna marknaden idag?
Senast redigerad av Trolltestet 2016-01-23 kl. 00:38.
Citera
2016-01-23, 00:39
Medlem
KlopFers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Vadå 12 pund? Det enda man behöver göra är att ringa Oxford University och fråga om Ruja gått där samt hur fanskapet tog sin examen, man får svar på 12 sekunder och allt det kostar är 2 spänn, förutsatt att man använder en landbaserad telefonlinje.

12 pund... LOL
(they told me todays youth would loose their history... I didn't realize how much of it until today)

Hon måste godkänna för att någon ska få ut hennes betyg så det spelar ingen roll om man beställer skiten.

Hade väl säkert icke godkänt i kursen kryptovalutor 20p
Citera
2016-01-23, 00:45
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
Flyingrider78 upp till bevis. Detta annonserade Onecoin ifjol. Hur gick det sen?

DESCRIPTION: - Cash out quickly- Sell ALL tokens at market price after a short term period of 4-5 months.

Efter registreringen så hade man 80 dagar "Tokens Escrowed" sen ändrades reglerna om man fick inte sälja tokens längre efter 15.6. När jag lyssnade på flera presentationer, hade alla nämnt dessa strategier. Dock lyckades jag inte att sälja en enda token.

1-Blev jag lurad?
2-Blev andra lurade?

Detta var något man kunde göra precis i början innan mining och togs bort när man startade mina onecoin.
Citera
2016-01-23, 00:50
Medlem
ben300s avatar
De ljög då och Du ljuger nu.

Detta kunde man ladda ner så sent som i JUNI från Onecoin's Downloads:

OneCoin_Official_EN_March2015.PDF
http://docdro.id/OFnkT5U

Också en version på franska var tillgänlig under Downloads.
http://s15.postimg.org/noperk9u3/image.jpg

De flesta som kom med fram till Maj-Juni såg detta presenteras. Finns bevis på alla språk.

1-Blev jag lurad?
2-Blev andra lurade?
3-Kunde man sälja ALLA tokens? (även dessa som startade 2014)
Senast redigerad av ben300 2016-01-23 kl. 00:59.
Citera
2016-01-23, 00:58
Medlem
Flyingrider78s avatar
Citat:
De ljög då och Du ljuger nu.

Detta kunde man ladda ner så sent som i JUNI från Onecoin's Downloads:

OneCoin_Official_EN_March2015.PDF
http://docdro.id/OFnkT5U

Också en version på franska var tillgänlig under Downloads.

De flesta som kom med fram till Maj-Juni såg detta presenteras. Finns bevis på alla språk.

Ja alla gamla dokument finns kvar, men betyder inte att dom gäller längre.
Citera
2016-01-23, 01:01
Medlem
ben300s avatar
Citat:
Ja alla gamla dokument finns kvar, men betyder inte att dom gäller längre.

säger vem? Varför tillät man då att presentera vidare gammla dokument?

Men det gällde i MARS? På så sätt svara på frågorna som om den gällde i mars.

1-Blev jag lurad?
2-Blev andra lurade?

6-Hur ska dessa som kommer med nu veta vad som är gamla dokument. Varför görs inget att informera medlemmarna?

Svara helst på 3 eller 4. Om de nu gällde i oktober 2014.
Senast redigerad av ben300 2016-01-23 kl. 01:05.
Citera
2016-01-23, 01:12
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

1-Blev jag lurad?

Juridiskt sett så gäller endast det avtal du skrev på, varpå den enda som lurat någon i detta läge är du själv, och där du lurat dig själv, genom att inte stämma Ruja för avtalsbrott då det du skrev på inte är vad som numera sägs gälla, såvida inte Ruja petat in alla underbart irriterande sub-paragrafer som man kan använda för att få kontraktet att verka osannolikt men inte omöjligt samt ändå attraktivt nog att skriva under ändå.

(religiösa kallar steget för "A Leap of Faith").

Citat:
2-Blev andra lurade?

Inte mer än Du.

Citat:

Relativt, JA.
Finns INTE en kryptovaluta i grunden så åker Ruja antingen i fängelse på livstid, eller blir för evigt jagad jorden runt tills hennes liv avslutas på antingen eget bevåg eller via någon annans hämndlystenhet.

FINNS en kryptovaluta i grunden, så har Onecoin som krona lika stor chans att överleva på marknaden som andra kronor har av samma utgivningsmängd. Värdet per krona däremot, kommer att bestämmas av marknaden och definieras av kronornas tillgänglighet, med basis på "antal kronor tillgängliga per millisekund".

Ruja kommer att behöva sina miljarder där, då valutan marknadsförs som Centralt reglerad.
Den serverhall som krävs för att behålla Onecoin centralt kommer att kräva många miljarder i investeringar.
Hundratals kubikkilometer bergrum och strömförsörjning och UPS motsvarande en kärnreaktor, minst.
Tuffa tider väntar, om merparten av nya medlemmars investeringar inte använts till kapitalförstärkning inom Onecoin vill säga.

Sett till den senaste tidens redovisningar om bonussystem i förhållande till nya investerare, så ser det inte speciellt ljust ut för detta företags framtid. Deras enda chans att överleva bortom 2018, är att göra sin valuta tillgänglig för öppen handel på världsmarknaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in