2016-01-23, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Vad den svenska regeringen gör för fel? Den frågan vill du ha svar på, eller?

Tja, påstår man att den svenska invandringspolitiken är en ren vinst för Sverige, då ljuger man.

Malmö får miljardbelopp i statligt stöd varje år. Fler kommuner lär komma inom kort.

Alla andra samhällssektorer är eftersatta på grund av den svenska invandringspolitiken.

Skolor, Sjukvårt, Militär, Polis, Vägar, you name it, Sverige är på dekis enbart på grund av idioter i

ledande ställning. Det som s+v+mp+m+l+c+kd håller på med är landsförräderi. Här förfasas man

över vad Stig Wennerström och Stig Bergling höll på med, det är ju småsaker jämfört med vad som

pågår nu.

Jag vet inte vart du bor men, vågar du promenera igenom Rosengård, Rinkeby eller Bergsjön?

Gör det, och återkom, om du nu överlever.
Så ska en riktig SD vara tack för det du är nog själen i SD och jag håller med dig!SD måste ju visa att man vill något nytt komma ifrån vänster höger politik som många här inne har jävligt svårt för tyvärr!
Citera
2016-01-23, 00:30
Medlem
MADs avatar
Kommer inte hända.
C och L kan vi räkna bort direkt, M och KD och SD får då totalt 40,3%
C och L lär gå till S och MP vilket ger 50%

Och även om inte L följer med har de ändå 45% med C, vilket är mer än 40,3%

Det är betydligt mer troligt att M väljer att samregera med S utan MP i så fall.
De får full majoritet och kan genomföra de reformer som krävs

Åkesson greppar efter halmstrån här.
Citera
2016-01-23, 00:31
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frysfacket
Så ska en riktig SD vara tack för det du är nog själen i SD och jag håller med dig!SD måste ju visa att man vill något nytt komma ifrån vänster höger politik som många här inne har jävligt svårt för tyvärr!

Det du och andra kanske hoppas på är ett trejde alternativ, men jag kan tyvärr upplysa dig om att Åkesson inte är intresserad av vare sig vägar, skola, jobb eller trygghet. Han vill bara få ut invandrare. Det är allt. Om det dolda partistödet försvann tror jag även att SD skulle försvinna. Och kanske några andra partier också. Vi vet inte vilka vi stöder, det är som att rösta på grisen i säcken. Sverige är sjukt som tillåter dolda partistöd.
Citera
2016-01-23, 00:31
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Bara om du ser 8-10 år tillbaka, Reinfeldt-doktrinen. Före dess var M ganska konservativa vad det gäller okvalificerad invandring. Går du tillbaka till mitten av 80-talet var M definitivt mer restriktiva än SD någonsin har varit.

Minns "De stackars negrerna" 1985 av Adelsohn.

Minns Boman 1980 "De kan ju bo i plåtskjul och äta bananer."
Citera
2016-01-23, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Nattväktarstaten företräds av centern, där man ska klara sig själv och staten frystorka. Jag tror att Ms strategi ett tag var att förneka detta, men i grund och botten är deras idé den samma, det märks tydligt när de sålt ut allt till marknaden utan att tänka på att reglera den. Marknaden klarar inte allt själv. Tyvärr är S galningar som inte begriper att vinster behövs för företagande, så nej, i Sverige är man inte medelvägare, vi är kringskurna av riktigt radikala knäppskaft, superideologer, dumideologer från ungdomsförbunden som aldrig växte upp. Kanske en generationsfråga, de där som inte vill bli vuxna. Vad vi behöver är pragmatism. Jag ser inte ett enda parti som representerar detta nu.

Ett monsterproblem är att flyktingar omskolas till arbetskraftsinvandrare. En tankeflopp som är helt grotesk.
Jag kan lova tyvärr att mina allians vänner kommer komma till val på att vi måste ha mer låglönejobb! Jag håller med alliansen om mycket men invandring och försämring på arbetsmarknaden kommer dock inte föra Sverige framåt!
Citera
2016-01-23, 00:47
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAD
Minns Boman 1980 "De kan ju bo i plåtskjul och äta bananer."

Ja, och om vi talar om outbildade massinvandrare från MENA/Afrika så är det så som den absoluta majoriteten av svenska folket tänker och tycker.

Givetvis. Det är inget man ändrar genom indoktrinering. Därför har vi nu SD's fenomenala raketuppgång i opinionen. När tidningarna skriver om våldtäktsmän från Arabien; att det är minsann ingenting.. Svenska män har varit minst lika illa alla tider, skriver tidningar.

Då kokar det över i det svenska sinnet.
Citera
2016-01-23, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ130
Det du och andra kanske hoppas på är ett trejde alternativ, men jag kan tyvärr upplysa dig om att Åkesson inte är intresserad av vare sig vägar, skola, jobb eller trygghet. Han vill bara få ut invandrare. Det är allt. Om det dolda partistödet försvann tror jag även att SD skulle försvinna. Och kanske några andra partier också. Vi vet inte vilka vi stöder, det är som att rösta på grisen i säcken. Sverige är sjukt som tillåter dolda partistöd.

Jaha? Känner du Jimmie Åkesson eller? Har du svårt att acceptera detta med demokrati?

För övrigt, Iq 130 tror jag inte på, jag har Iq 130.
Senast redigerad av winnertip 2016-01-23 kl. 00:56.
Citera
2016-01-23, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Jaha? Känner du Jimmie Åkesson eller? Har du svårt att acceptera detta med demokrati?

För övrigt, Iq 130 tror jag inte på, jag har Iq 130.
Han menar säkert bara att du inte ska titta så mycket på vad folk här på flashback säger SDs ledning har nog gjort så många misstag att dom kommer att försöka minska den frekvensen lite nu
Citera
2016-01-23, 01:00
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Låt oss vänta till 09:15 imorgon
Citera
2016-01-23, 01:03
Medlem
Citat:
Bara om du ser 8-10 år tillbaka, Reinfeldt-doktrinen. Före dess var M ganska konservativa vad det gäller okvalificerad invandring. Går du tillbaka till mitten av 80-talet var M definitivt mer restriktiva än SD någonsin har varit.

Minns "De stackars negrerna" 1985 av Adelsohn.
Men herregud har du sovit under en sten!!!!!M har aldrig varit restrektiv om invandring Arbetskraftinvandringens start i modern tid var på 70 talet och då var det våra motståndare fack och sossar med Palme i spetsen som ville styra upp det och vara restrektiva!Vill dock gärna att M ska komma dit med
Citera
2016-01-23, 01:03
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Givetvis. Det är inget man ändrar genom indoktrinering. Därför har vi nu SD's fenomenala raketuppgång i opinionen. När tidningarna skriver om våldtäktsmän från Arabien; att det är minsann ingenting.. Svenska män har varit minst lika illa alla tider, skriver tidningar.

Då kokar det över i det svenska sinnet.

Indoktrinering?

Israelvänliga SD;s fenomenala raketuppgång i opinionen.

När Israelvänliga tidningar i 6 år INTE skrivit om våldtäktsmän från Arabien utan väntat tills SD är störst i Israelvänliga Metros Yougov.

Denna omvända psykologi använde jag på barnen när de var små. Att vuxna människor går på det är skrämmande.
Citera
2016-01-23, 01:12
Medlem
ESS-Lunds avatar
Hade övergivit M om de kan tänka sig SD. Många här blir säkert ledsna men SD står för ren idioti, alla som kan tänka sig ta dem på allvar hör inte hemma i en någorlunda vettig situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in