Citat:
Som sagt så ska burkarna rymma cirka 250ml. Vet inte något maxmått, men burkarna får inte vara för små för då är det för lite näring för att kunna få ut så mycket som möjligt av skörden. De får heller inte vara för stora för att då tar det för lång tid för mycelet att växa och kakan kan bli kontaminerad innan du birthar.Aha, men jag har gott om burkar där det går. Men vilka storlekar ska dom vara i. Kan du mig minsta och största mått? 
Jag tror att det här kommer att bli väldigt lärorikt. Den enda tidigare erfarenheten jag har av att odla något är en chiliplanta när jag var typ 8 år.
Planerar att börja odla mycket framöver. Framförallt för prydnad men en del sånt här med. ^^
Man får ju med en instruktionsbok med elefantens kit med. Så det ska nog gå bra. Jag tänkte bara på det här med hygienen. Räcker det om man ser till att allt är rent och att det som ska innehålla vatten/svamp är kokat?
Eller ska jag jag köra på den mer extrema varianten med destillerat vatten från apoteket. Handskar, munskydd och förkläde. Skrubba ytor som ska användas med 95% etylalkohol osv?

Jag tror att det här kommer att bli väldigt lärorikt. Den enda tidigare erfarenheten jag har av att odla något är en chiliplanta när jag var typ 8 år.
Planerar att börja odla mycket framöver. Framförallt för prydnad men en del sånt här med. ^^
Man får ju med en instruktionsbok med elefantens kit med. Så det ska nog gå bra. Jag tänkte bara på det här med hygienen. Räcker det om man ser till att allt är rent och att det som ska innehålla vatten/svamp är kokat?
Eller ska jag jag köra på den mer extrema varianten med destillerat vatten från apoteket. Handskar, munskydd och förkläde. Skrubba ytor som ska användas med 95% etylalkohol osv?
Vad gäller vatten och liknande så kan du koka eller köpa destillerat. Det spelar ingen större roll. Det är billigare att koka vattnet dock, men du spar lite tid på att köpa destillerat för då slipper du vänta på att vattnet svalnat
.Köp en sprayflaska och blanda en matsked klorin med 0,5-1l vatten. Etylalkohol ska du använda till att sterilisera dina handskar. Munskydd är bra att ha. Förkläde är inget krav, se bara till att ha rena och fina kläder på dig