2016-01-22, 20:22
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
.. frånvaro i register är inte likvärdigt med frånvaro av brott..

Totalförstörde en bil i Litauen, snälla Farbror Arne gav förskott, 18.000 på lönen. Rattfylla?
2016-01-22, 20:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det är lördag, du kanske har tullat på boxen. Du får tycka vad du vill men du svamlar iväg när du börjar dilla om hur det står till i familjen. Tror du HR bryr sig? Tror du det har med bevisningen i målet att göra?
1. och 2. var kallade för att berätta sina observationer, inte det du vill att dom ska säga.
Testa att lugna dig en smula är du vänlig.
Men vem fan har sagt att det påverkar HovR eller att de tar ställning?

Jag funderar i egenskap av person om hur de har det med två diametralt olika åsikter i samma familj om honom - OCH att hon kunde ha varit ett offer likt Lisa blev.
2016-01-22, 20:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Totalförstörde en bil i Litauen, snälla Farbror Arne gav förskott, 18.000 på lönen. Rattfylla?
Inte omöjligt - fast för rattfylla tidigare, drack öl i Blomberg och körde bil samt en IB som enligt uppgift ha tjatat på honom att låta bli.
2016-01-22, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
"Advokat Tore Brandtler tror inte att det kommer att ändra någonting.
- Inte när bevisningen är som den är, säger han.
Brandtler tror att hovrätten kommer skriva bort vittnesförhöret med frun och
och ifrågasätter vilka följder det kan få.
- Om hon har ljugit, vilka följder kan det få för henne i Litauen, säger han."

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=6351659

Ja, det kan man fråga sig onekligen. Irina kanske ligger illa till. Riskerar fängelse rentav?

Är det värt det för att skydda en person vars sak ändå är så helt hopplös?

Jag har för mig att lilla frun drog in Gud mitt under alla mödor i förmiddags.
Så hon är kanske troende då men det hindrar tydligen inte från att sprida lögnaktiga utsagor
omkring sig.

Det har gått några timmar sedan dagens vittnesmål och vid närmare eftertanke är det inget som har ändrats. Bevisningen är den samma. Det är advokaten Rönnbäck som hade byggt upp dramatiken, med Mycket väsen för ingenting.

Det gav advokaten uppmärksamhet och löpsedlar, spänningen var enorm, och alla trollen fick en massa att spekulera om. Men det är fortfarande inget seriöst som ändrar på den överväldigande bevisningen.

Vittnesmålet med frun kommer avfärdas av hovrätten, för det var faktiskt inget att ta på allvar. Därför tror jag att det inte kommer ske något med Irina och hennes lögner. Även om man vet att hon ljuger kommer inget att hända med henne eftersom hennes vittnesmål inte kommer påverka hur hovrätten dömer. Det finns en orsak till att fruar inte tas på allvar som vittnen, och Irina var ett praktexempel på hur sjuka vissa förhållande är, särskilt bland kriminella.

Efter att Irina har vittnat igen blir jag förvånad över att hon är så fräck, och vågar svara som hon gör i en domstol. De flesta av oss är inte lika oförskämda om vi skulle bli inkallade att vittna. Tvårtom, vi är spaka och ser situationens allvar.

Det visar på att hon fått för bra behandling i svenskt häkte. Rent socialt så borde det vara en katastrof att ge en lustmördare alibi, och visa öppet att hon stöttar sin man. Hennes svar på frågan om hennes DNA på brottsoffret, utesluter inte att hon haft mer med saken att göra, än vad som framkommit, eller kan bevisas.
2016-01-22, 20:29
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Men vem fan har sagt att det påverkar HovR eller att de tar ställning?

Jag funderar i egenskap av person om hur de har det med två diametralt olika åsikter i samma familj om honom - OCH att hon kunde ha varit ett offer likt Lisa blev.
Mmm. och fler än du får ha åsikter. Ventilerar du dina får du väl acceptera andras. Men för all del, du är för tillfället precis lika fixerad och intolerant som de som febrilt försöker påstå att NB är oskyldig.

Är det ok om jag tycker att vittnenas familjeförhållanden är ointressant för utgången? Är det isf ok om jag uttrycker den åsikten eller är det bara din som får höras?
2016-01-22, 20:30
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stefanstrm
Vilken hämsk människa du är skratta åt någons hemska elände och nej hon har inte ljugit hon har varit pressad av polisen och hon är rädd för den svenska polisen förstår du inte det?

Tror du seriöst hon är rädd för den SVENSKA polisen som är känd som Europas tafattaste och snällaste?
Anledningen är inte rädsla för polisen utan för att hon vet att hon gör sig skyldig till mened. Förstå fakta
2016-01-22, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Men IB blev hotad med sonens "anseende". Det finns svart på vitt.
Och att skulle säga rätt för att bli fri.

Är Skövdes poliser bättre än ryska?

Nej hon blev inte hotad. Hon blev ombedd att betänka sonens anseende. Skall det vara ett hot måste den som uttalar det ha, som det heter, rådighet över det framtida skeendet.
2016-01-22, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Tror du seriöst hon är rädd för den SVENSKA polisen som är känd som Europas tafattaste och snällaste?
Anledningen är inte rädsla för polisen utan för att hon vet att hon gör sig skyldig till mened. Förstå fakta
Japp vart kommer de historierna att dem puttade och psykade henne ifrån då?
2016-01-22, 20:39
Medlem
Citat:
Nej, och jag har inte sagt ett ord om det heller. Vad yrar du om?

Adriana har pekat ut svinet och jag tror på henne. Är det NB så låg hon högst troligt pyrt till.
Därav funderingen på hur det är internt nu... iom svärfars ställningstagande för baltsvinet.

Ni som är duktiga analytiker, vad säger ni om att Adriana har sagt över telefon till Arnes fru att det var en polack som stoppade henne. Vi som ser det från andra sidan, ser andra alternativ. Relatera Adrianas kommentar till det som dagens vittne Billy sa att han såg en polsk bil röra sig i området.
2016-01-22, 20:42
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Det var ju du som skrev att de inte var bra gömda.
Han var väl inte ensam vid ladan på måndagsmorgonen.
Hade det inte sett misstänkt ut om han han hade gått och plockat bort snörena då?
Han hade väl rännskita av alla poliser som fanns på plats och vågade inte.
Du och OY får väl fixa ett gruppsamtal med skvättbalten och ställa era frågor.
Ni lär ju ha 15-20 år på er efter dagens svammel i hovrätten.

Du skrev: "Du tror möjligtvis inte att han hade tänkt gömma dom bättre eller elda upp rishögen om han hade haft tillfälle att göra detta?"

Om han tänkt gömma dem bättre måste du väl mena att de inte var särskilt bra gömda?

Nej, till en början visste ingen något om varken ladan som mordplats eller snöret som mordvapen. Det hade varit lätt att hitta på något svepskäl att gå in i rummet och göra sig av med snöret.

Det är intressant att det finns så många antaganden om vad NB ska ha haft för planer och intentioner men ingen kan peka på något konkret som styrker dessa teser.
2016-01-22, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Man kan ju undra vad Adriana tycker om sin svärfar som så uppenbart tar parti för Nerijus ( tycker iaf jag att han gjorde) ger överdrivet beröm till honom med tanke på att han är utpekad som den som försökte få in henne i bilen.

Schism i familjen?

Mycket märklig reaktion från Arne på allt som skett. Går han med skygglappar?

Han borde vara arg över hur äckel-Nero onanerar och bajsar i ladan, lustmördar flickor, tar sig friheter och skandaliserar honom och bygden. Antagligen är det för smärtsamt för Arne att se sin egen roll i denna tragedi. Att han haft hundratals olika drängar men gillar Nero mest tyder på sällsynt dåligt omdöme.
2016-01-22, 20:50
Medlem
Mooskys avatar
Mitt emot honom satt även denna dag Lisas föräldrar. De släppte inte varandras händer många stunder. De höll i varandra i en gripande demonstration av kärlek och ömsesidigt stöd.
Deras närvaro fungerade som en tyst protest mot de försök att dribbla bort sanningen som jag tycker kännetecknar Nerijus Bilevicius försvarsadvokat Inger Rönnbäcks agerande i hovrätten.
http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/svensson-nerijus-bilevicius-visade-inte-skuggan-av-en-kansla/

Är det i dom här lägena man önskar att det finns dödsstraff? Ja, helt klart önskar jag det. Det ska svida att begå den här typen av brott, och inte låsas in tills man anser att straffet är avtjänat. Det går inte att avtjäna ett straff för det här brottet förutom att ha förverkat sin rätt till existens.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in