Citat:
Jag tycker att utredningen lämnar alltför många luckor.
Jag tycker utredningen måste göras om , vi kan inte nöja oss med detta. Vi måste få mer förklaringar. Som jag ser det är det helt möjligt att NB är skyldig (även om jag tycker det verkar vara ett mindre troligt alternativ) men han kan också vara oskyldig eller skyldig till något annat brott som Xenia föreslår. Det går inte med FUP som grund att saga vem som är skyldig, hela materialet är utformat för att peka på NB. Utredningen har inte varit förutsättningslös, det är väldigt tydligt när man laser hela FUP. Experter som GW har inte tagit sig tiden att läsa hela FUP, tex GW har helt fokuserat på den tekniska bevisningen.
Jag tycker utredningen måste göras om , vi kan inte nöja oss med detta. Vi måste få mer förklaringar. Som jag ser det är det helt möjligt att NB är skyldig (även om jag tycker det verkar vara ett mindre troligt alternativ) men han kan också vara oskyldig eller skyldig till något annat brott som Xenia föreslår. Det går inte med FUP som grund att saga vem som är skyldig, hela materialet är utformat för att peka på NB. Utredningen har inte varit förutsättningslös, det är väldigt tydligt när man laser hela FUP. Experter som GW har inte tagit sig tiden att läsa hela FUP, tex GW har helt fokuserat på den tekniska bevisningen.
Berätta (utan att avslöja dig förstås) om vilken typ av utredande och analyserande verksamhet du har ägnat dig åt professionellt och hur lång erfarenhet du har. Så att vi kan bedöma värdet av din recension av utredningen.
Själv har jag ägnat mig åt utredningsarbete av olika slag i över 20 år. Hela 2000-talet på avancerad nivå. Jag har lett flera utredningsinsatser som varit väl så omfattande som denna förundersökning och ett antal i varierande storlek där bara mina egna insatser omfattar 100-tals sidor dokumentation, analyser etc.
Utifrån MINA erfarenheter och kvalifikationer och av att ha satt mig in i fallet och läst FUP så anser JAG att utredningen är väl genomförd, professionellt dokumenterad och svarar på de frågor som krävs för att kunna fälla NB som skyldig till mordet.
Vad har DU att komma med?