Igar forsokte dom blasa mig 4 (fyra..!) ganger, utan att lyckas naturligtvis

1. Skulle kopa ett dricksglas pa en marknad, "OK, this one" sa jag efter att ha valt ett passande glas som gar for 1.500 R. "One Dolla" (as usual..) "No. It's not One Dolla, you know it, and I know it." "Fifti cent" "OK, but there's a big difference between One Dolla and Fifti cent ehrm.."
2. Cyklade tillbaka till hembrannaren for att fylla upp 1.5 litersflaskan, gav henne 10.000 R och karringen kommer tillbaka med flaskan och 500 (fem hundra) R i vaxel. Vinkade med fingrarna (more) var pa hon hamtar den korrekta vaxeln pa $1. "OK" sa jag, och packade ner pluskan, da borjar sat-tyget tjafsa om att jag ska ge henne vaxel tillbaka pa dollarsedeln, vid det har laget var mitt talamod slut sa jag slog naven i det ljusroda "kylskapet" dar 10.000 R sedeln jag gett henne fortfarande lag kvar och sa henne nagra sanningens ord..!
Hon sag ratt lattad ut anda nar nasta kund kom. "Det ar sa man kan spy pa det har ja*la folket ibland ta mig f*n!" sa jag at henne innan jag for, nasta gang koper jag en flaska fabrikstillverkad Mekong.
3. Skulle kopa 2 tandare ute pa vishan i narheten dar jag bor, gav henne $1 och hon kommer tillbaka med 2.000 R "What is this?" "blabla khmér blabla" "Oh no, either way you give me 1.000 R more or I want the money back" Da kom hon med 1.000 R till. "Baa.."
4. Hamtade resterande packning for transport hem till byn nu nar familjen monterat fast lasoglor for hanglas pa min dorr sa svarade ja pa tjatet om "tok-tok Hey! Whooa! Friend! Moto!?" "Okay" sa hoppade upp bakom en spjuver pa en motobike och gav honom en hel dollar efter 8 - 9 min. fard och det ar mer an vad Khmér betalar. "Two Dolla!" Pekade pa dollarsedeln jag gett honom och sade: "Tip, inside.." Sedan gick jag.
Huvudanledningen till att jag ovan nu skrivit om en vanlig dags forsok till blasningar av Khmér ar for att saga emot alla de turister som havdar att Kambodja ar dyrare an Thailand. Vad dessa turister inte fattar ar hur man gor affarer med halvzigenare.
Motobike: Du far garna informera Bbobi och mig om var man hittar attraktiva tjejer i 20-arsaldern for $10 som ar fair trade?
Jag brukar fa komma till hos en av Serendipity Beach:s attraktivaste damer for $10 (gratis nar hon har pengar) men da rinner hon till med mig och vi har kant varandra i 1.5 ar vid det har laget.
Utanfor Siem Reap nojer jag mig med att bli mjolkad av nagon dam for 10 - 20.000 R, massageoljan far jag kopa sjalv men det kan jag leva med