2016-01-21, 23:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Grabbar i mina ögon är väl kanske mer ogifta yngre män. Gifta män har nog inte samma behov av att hävda sig med snack om sådant. Det är väl mest de yngre som lever på att snacka massa strunt och som inte får tag i någon tjej som kan få dom att inte behöva hålla på med dylika saker. Eller vad tror du?
.

Citat:
NL:
Citat:
Vi beskriver det som sexmissbruk, det kan röra om ett antal procent av befolkningen. Det här är då något som kan medföra bekymmer av något slag men som också ökar risken ut man ska agera ut om man har andra sexuella intressen.
Citat:
– Om vi tittar på de definitioner som finns beror det på hur man definierar det där. Det kan handla om fem procent av den vuxna befolkningen.
Citat:
– Det som är vanligaste är att man gör det på toaletten är motsvarande så
att det inte blir synliga spår. live nlt.
2016-01-21, 23:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Genom att ta del av hur mordscenen är arrangerad så det räcker långt för att fastställa motiv.
Sperma i närliggande rum är något som förekommit i andra sexualsadistiska mord.
Här har han verkligen givit sexualsadismen ett ansikte- Han tänder på att plåga och kontrollera offret.
Hängning, tejpning, blottat kön. Hans ultimata fantasi blev verklighet. Hans hjärna har nog betydligt mer fasansfulla scener med groteska plågsamma dödsförlopp. Han har fullständig kontroll då offret är död. Jag tror du får titta lite mer på motivet för olika mord. Det här är sällsynt men finns med en del underlag att studera som Långström presenterat.
När blev motiv mordbevis? Och, än en gång, vad bevisar sadism? Det finns inget som bevisar att Lisa var vid medvetande, eller ens levde, när NB kom in i mjölkrummet.
2016-01-21, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är ju detta som diskussionen handlar om just nu. Det finns vissa som påstår att NB är en sexualsadist, som bevis anförs att NB brukar runka i ett visst rum och sprutar i en lampkupa. Det intecknas för ett stört beteende utan någon som helst relevant stödbevisning, ska det få vara oemotsagt menar du?

Denna Lada var en arbetsplats där ca 4-5 personer dagligen arbetade i. Jag tycker inte det är OK om det sprutas sperma på väggar och golv på min arbetsplats direkt. Inte heller tycker jag det verkar "normalt".

Men, det må vara en bisats ().

Dessutom tillkommer

* Dubbla balsnören runt halsen
* 3 meter silvertejp (ovanpå snören)
* Balsnören med blandDNA LH/NB samt hårstrån LH 2.04 högt upp i kaklet
* BlodDNA NB på röret
* Blottade kön
* Sädesavgång, lampkupa

det i ett rum som ansluter till "spermarummet". Kan det finnas ett samband är ingen onaturlig tanke?

* Jacka, kläder mm BlodDNA NB
* DNA NB insida jeansknapp och byxa
* Nedtryckt ett plåtskåp med bena förvrängda

Ja, vad säger man.
2016-01-21, 23:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Och fick för sig att ge sig ut på en utflykt på egen hand. Kröp över golvet, hoppade upp i skåpet, kröp under kläderna och lade sig bekvämt på Lisas kropp. Absolut.

Det behövdes väl inte varken hoppande eller krypande för att finnas på kroppen. Vet du var på kroppen lövet fanns? Det kan ju ha följt med in när han baxade in kroppen, ramlat av på kläderna som han sen täckte över kroppen med. Då fanns ju lövet på kroppen utan varken kryp eller hopp. Nu var du väl ovanligt fantasilös?
2016-01-21, 23:47
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Med en sträckt snara runt halsen har du inga krafter till att slita bort något. Medvetandet grumlas väldigt snabbt och du förlorar kroppskontrollen.
Ni är ett flertal som resonerar helt utan förankring i verkligheten.

Argumentat var att man inte drar av sig tejpen för att då kan håret lossna. Läs och lägg ihop det man svarar på om du ska kritisera argumentet.

Jag har tidigare redogjort för att jag tycker tejpens syfte snarare torde vara praktiskt än någon form att fetich-atteralj. Man har konstaterat att det finns blod på tejpen. GM får panik och toklindar Lisas huvud så inte blod ska läcka i transportbil. Spekulation men det passar bättre med det som kommit fram om NBs person.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-01-22 kl. 00:09.
2016-01-21, 23:49
Bannlyst
Citat:
Belägg för att det är hypersexuellt beteende? Vad är hypersexuellt beteende?
Hypersexualitet, i hans fall att han står på arbetsplatsen öppet och onanerar samt sprider sin sperma överallt. Sexuell upptagenhet, tvångsmässigt onanerande.
Äckligt.
2016-01-21, 23:50
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Kan ju ha varit ett blad (löv) från buskarna som satt fast i dörren till byssjan.
Det är väl det allra troligaste, eller vad tror du?

Om de var av samma art, ja. Det hade varit lätt att undersöka.
2016-01-21, 23:50
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
När blev motiv mordbevis? Och, än en gång, vad bevisar sadism? Det finns inget som bevisar att Lisa var vid medvetande, eller ens levde, när NB kom in i mjölkrummet.

Det är väl motivet som diskuteras och som du maniskt frågar Develi om?
Bevis är något som man visst kan diskutera men då gäller det att det är verklighetsbaserat.
NBs motiv är alltså inget som man kan sopa bort oavsett om det är totalt värdelöst som bevis i domstolen. Däremot bevisar mordscenen att det är sexmord det handlar om och att det är en sadist om njuter av att utföra det här.

Jo, domstolen anser att det är bevisat att NB dödade Lisa, så han kom inte gående in i något rum det är något du påstår, men som helt saknar verklighetsförankring. Det är mer så att han släpade/drog/tvingade Lisa in i slaktavdelningen.
Senast redigerad av Moosky 2016-01-21 kl. 23:52.
2016-01-21, 23:52
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Lövet var väl färskt dessutom? Det hade säkert kunnat avslöja en hel del om man undersökt det närmare. I ladan växer inga löv, och inte i någon bil heller. Finns det inga träd av den arten i området utanför byssjan så måste kroppen givetvis vid något tillfälle ha befunnit sig någon annanstans än där man antagit. Det skulle kunna ge anledning till tvivel både vad gäller den förmodade platsen och tiden för mordet.

Det där är faktiskt lite intressant det du skriver.

I morgon ska jag åka 20 mil och gå på en rättegång. Det ska bli intressant och höra vad som framkommer.
2016-01-21, 23:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Hypersexualitet, i hans fall att han står på arbetsplatsen öppet och onanerar samt sprider sin sperma överallt. Sexuell upptagenhet, tvångsmässigt onanerande.
Äckligt.
Elva fläckar, en gång varannan vecka om det skedde under 2015. Skedde det året innan skedde det mer sällan än en gång i månaden. Äckligt, men inte särskilt sexuellt avvikande och definitivt inte mordbevis.
2016-01-21, 23:56
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krutkungen
Man önskar att hundar kunde tala. Vore intressant att enbart göra ett hunduttrag. Hur reagerade hundarna, när reagerade de och var markerade de?

Nu gissar jag. Men jag kan tänka mig mellan 40-50 sök. Med patrull hund, sperma, lik,saliv och kanske t.o.m bajs hund Men jag tror inte någon jycke markerat på alvar. Inte ens intill byssjan markerade lik hunden. Det enda jag läst är att någon visat "förhöjt intresse".
2016-01-21, 23:57
Medlem
Citat:
Elva fläckar, en gång varannan vecka om det skedde under 2015. Skedde det året innan skedde det mer sällan än en gång i månaden. Äckligt, men inte särskilt sexuellt avvikande och definitivt inte mordbevis.

I maj. Enligt han själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in