2016-01-21, 22:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Motstånd? Och vad skulle ett ev litet motstånd ha tjänat till?

Diskussionen är avslutad från mitt håll.
Att tejpen inte gick att applicera. En hand under tejpen under ett varv och ett ryck så hade den skadats på ett sätt som hade synts på NFC:s undersökning.
2016-01-21, 22:53
Medlem
Annvonplatens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
En slags crash test dummy. Ja, jätteviktigt. Somna om nu för det påverkar inte brottsfallet med tanke på DNA.

Så länge de hade blodfläckarna behövde de inte göra ett smack och det visste man väl eller vad tror du? I det läget spelar inget annat någon roll. det hade väl polisen klart för sig. Vilken tur de hade och på insidan av byxorna också. Fantastiskt får man säga.
2016-01-21, 22:53
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Nej jag gick inte in på det här i detalj, men det har du väl läst i flera inlägg vad jag anser tyder på att så är fallet eller vill du ha numren på inläggen en gång till?

Det är roligt, men lite väl enkelt att "debattera" med dig. Du begår nämligen enkla argumentationsfel på löpande band som gör det lätt som en plätt att avfärda allt du säger.

När du försöker plädera för dina poliskonspirationsteorier genom att påstå att fyndbilden för DNA är "ologisk" mm så begår du ett fel man kan sammanfatta som "Svagheter i motståndarens teori utgör inte ett bevis för att den egna är sann". Ett känt och mycket vanligt exempel på det är när kreationiststollar tjatar om vad dom tycker är luckor och oklarheter i evolutionsteorin ("Det finns inte fossil från alla länkar i kedjan bla bla" etc) och sen menar att det skulle bevisa att allt är skapat som det var från början av en "intelligent designer"

Det är inte mycket mer att säga om det egentligen. Antingen förstår man att det är trams att påstå dylika saker. Eller så gör man det inte. Och då finns det nog inte så mycket hopp för framtida mental tillnyktring tyvärr.
2016-01-21, 22:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Annvonplaten
Så länge de hade blodfläckarna behövde de inte göra ett smack och det visste man väl eller vad tror du? I det läget spelar inget annat någon roll. det hade väl polisen klart för sig. Vilken tur de hade och på insidan av byxorna också. Fantastiskt får man säga.
Vem har mördat om nu polis har placerat runt blod som du påstår?
2016-01-21, 22:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Uppfattar du Nerjus som renlig också? Alla tycker vi olika, själv uppfattar jag Nerijus som en riktigt grisig Litauisk gästarbetare. Duschade tydligen väldigt sällan, och gör alla sina behov i ladan lite överallt, t.o.m på en lampskärm. Man får helt enkelt vara glad att folk inte kan anlita denna hantverkare under många år framöver.

Nej, det som jag känner till genom förhören med IB säger mig att NB troligtvis inte var särskilt hygienisk av sig. Det finns inga belägg för att NB brukar uträtta sina behov i ladan såvitt jag känner till.

Det där med lampskärmen tycker jag är upphaussat, vi vet inte om den skulle användas eller mest betraktades som lump som skulle rensas ut och kastas. Om man tittar på skicket på nämnda lampskärm, oaktat spermabesudling och annat skit, så får jag intrycket av att skärmen var skräp som aldrig skulle komma att användas i en nyrenoverad lokal.
Senast redigerad av OY 2016-01-21 kl. 22:59.
2016-01-21, 22:55
Medlem
Man önskar att hundar kunde tala. Vore intressant att enbart göra ett hunduttrag. Hur reagerade hundarna, när reagerade de och var markerade de?
2016-01-21, 22:56
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför sväva ut i ovisshet och förminskning av Niklas Långströms erfarenhet och forskning?

Vet förstås svaret.

Hans erfarenhet och forskning är betydande inom området. Han är outstanding i Sverige men även internationellt.

Hans publikationslista är vääldigt lång.

http://ki.se/people/niklan

Den är svår att bortse ifrån.
Astrid Lindgren har också en lång publikationslista. Vad har det med saken att göra? Långströms slutsatser om onani på jobbet kan ifrågasättas, och han uttalar sig inte om NB.
2016-01-21, 22:56
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag kan inte se att besudlingarna säger annat än att NB troligtvis har onanerat i utrymmet och haft utlösning, mer än så kan man inte säga.
Och med kaféets entré som vy, får vi nog inte glömma.
2016-01-21, 22:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Astrid Lindgren har också en lång publikationslista. Vad har det med saken att göra? Långströms slutsatser om onani på jobbet kan ifrågasättas, och han uttalar sig inte om NB.
Hahahahaha - vetenskap och beprövad erfarenhet på forskningsnivå och du kommer fram med Astrid Lindgren som motargument?!
2016-01-21, 22:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Visst är det så. Sen handlar det om enkäter i forskning likaväl så ingen behöver sitta och fila på begreppen via nån skam. Det är intressant att se hur mycket mer alternativteoretikerna anser sig vara vs professioner med hög utbildning och lång yrkeserfarenhet. Sen faller man ner på egen analys av runkfläckars spridning och anser att det är hygienskt, normalt och helt ok.
Mördarbaltens sperma får man inte ifrågasätta och att sen Lisa blivit utsatt för ett enormt lidande via sexualsadism - nej, se det har inte hänt.

Helt sjukt.

Vem har ansett att det är hygieniskt, du far med osanning i tråden anser jag.

Kan du publicera några citat från Långströms forskning och enkäter som styrker det du säger?
2016-01-21, 22:58
Medlem
Citat:
Som jag har sagt tidigare, om han inte förklarar sig så ska han dömas för mord. Det är inte domstolens sak att hitta på en förklaring när den tilltalade kan komma med den själv.
Detta är ditt kyliga logiska resonemang om hur utfallet i domstolen bör bli. I alternativtråden har du lagt fram din hypotes, som jag uppfattat att du är övertygad om och som innebär att NB är oskyldig till mord. Du har tidigare sagt att om han är så korkad, att han inte berättar hur det ligger till (nämligen som du beskrivit), så får han ta sitt livstidsstraff. Mycket tyder på han inte kommer att leverera din historia och därmed sannolikt få sin dom fastställd. Det måste väl betyda att du tycker att det skedda (dömandet av honom alltså) är tragiskt och att du tycker synd om honom ? Eller menar du att korkade och oärliga typer gott kan låsas in för gott ?
2016-01-21, 22:59
Bannlyst
Citat:
Ingen. De berättar ingenting om sådant.

Konstiga pojkvänner du har. Min erfarenhet är att grabbar gärna snackar om sånt. Och här på sidan tycks ju många män vilja påskina att det är helt okey att skvätta både högt och lågt på både golv och väggar. Till och med i utrymmen där det tillvaratas vilt som sedan ska bli människoföda. Här råder tydligen åsikten att bara det är ordentligt kokt så är det ingen fara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in