2016-01-21, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag upprepar de frågor som du inte besvarade och lägger till två: Hur vet du att NB dödade Lisa, och inte bara hanterade kroppen efter hennes död och hur vet du att sexualsadister inte penetrerar?

Jag har också några frågor. IGEN.
Hur vet du att skvättbalten inte dödade offret? 100 % steensäkra bevis alltså?
Har du några säkra bevis för att han "bara" hanterade offrets kropp efter hennes död?
Vet du att alla sexualsadister penetrerar?
2016-01-21, 20:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Så du är en expert på mänskligt beteende också. Är det onanin i fikarummet du syftar på?

När du säger tvångsmässigt onanerande så tyder det på att han säkert skulle onanera minst en gång om dagen. Säkert flera. Låt os säga 1,5 gånger om dagen. De flesta män i 35 års åldern skulle nog i alla fall pressa ut två pump/sprut av säd vid varje utlösning. En tvångsonanist säkert mer då han tränat upp sitt pumpande. Han bor med sin fru och bror. Han vill nog inte ägna sig åt sin tvångsonani där hemma, och de är alltid där. Han har befunnit sig i trakten i över två år. Det blir då 2 * 2 * 365 * 1,5 = 1095 sessioner av tvångsonani och 2195 sprut av sperma. Det finns två fastslagna "besudlingar" men totalt 11 som hittats. En sats i lämpkupan. Var är de över 2000 andra besudlingarna?
Var finns NBs riskbeteende innan detta? Det finns inga dokumenterade riskbeteenden vad jag sett.
Jag skriver om högriskbeteende så jag tar den frågan. Om du inbillar dig att det handlar om mängden sperma eller x antal runksessioner så är du direkt ute och cyklar - och jag förstår att du inte förstår.

Hypersexualitet är när det antingen är tvångsmässigt och onormalt. Att onanera i ett fönster på sin arbetsplats och skita ner väggar och golv med sperma är onormalt. Han har tappat kontrollen.
Tvångsmässigt, stressförlösande, ångestdämpande är andra ord i sammanhanget.

Sen har mord skett på samma arbetsplats med klassiska sexualsadistiska förtecken.
Flertal av de personer som har fantasier som de runkar till erkänner att de är på gränsen att iscensätta drömmarna och ber om hjälp. Ja, det finns framforskat och det är just detta högriskbeteende som man jobbar på att behandla innan det är försent - om det så handlar om våldtäkt, sadism eller annat vansinne såsom mord.
2016-01-21, 20:57
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Särskilt inte i februari.
När exakt som NB runkat - dvs flera tillfällen på flera ställen - har du inte en susning om.
2016-01-21, 20:58
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Hur vore det om du själv skulle svara på mina frågor? Bundna tjejerna finns på Sidorna:1004-1006 i FUP. Statistik på hur många av sexualsadisterna som penetrerar sina offer har jag inte. Det behövde inte innebära penetrering, det var viktigare att hans fantasi gick i uppfyllelse. För att diskutera hur vida han bara hanterat kroppen, så får det bli i alternativtråden, - även fast jag svarat på det flertal gånger tidigare.
Larva dig inte. Sex bilder som av allt att döma oavsiktligt har hamnat i datorn visar inte att någon är sexbrottsling.
2016-01-21, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Så du är en expert på mänskligt beteende också. Är det onanin i fikarummet du syftar på?

När du säger tvångsmässigt onanerande så tyder det på att han säkert skulle onanera minst en gång om dagen. Säkert flera. Låt os säga 1,5 gånger om dagen. De flesta män i 35 års åldern skulle nog i alla fall pressa ut två pump/sprut av säd vid varje utlösning. En tvångsonanist säkert mer då han tränat upp sitt pumpande. Han bor med sin fru och bror. Han vill nog inte ägna sig åt sin tvångsonani där hemma, och de är alltid där. Han har befunnit sig i trakten i över två år. Det blir då 2 * 2 * 365 * 1,5 = 1095 sessioner av tvångsonani och 2195 sprut av sperma. Det finns två fastslagna "besudlingar" men totalt 11 som hittats. En sats i lämpkupan. Var är de över 2000 andra besudlingarna?

Var finns NBs riskbeteende innan detta? Det finns inga dokumenterade riskbeteenden vad jag sett. AB hävdar förvisso att han gillade att hamna i bråk men det har ingen annan vittnat om.

Om man väljer att inte använda sin hjärna till att tänka och dra slutsatser baserade på fakta och rimliga antaganden så blir saker ett mysterium.

Jag frågar mig samma sak. Varför inte hålla sig till fakta och inte sväva ut i egna associationer om att de som gillar att titta på Live Cam sex är troligare mördare än de som har en religiös syn på sex och samlevnad?

Så då är det kanske tom försvarbart att plantera lite DNA och blod så att man är säker på att han låses in för gott (eller i 16 år i alla fall)?

Värre info än vad självaste Malena Ivarsson skulle kunna lämna.
Den uträkningen gick inte av för hackor må jag säga.
Är det inte platsen för skvättandet som är lite oturliga för baltäcklet?
Hur många gånger han har skvätt runt är väl ganska ointressant i fallet.
Just att cafét där offret jobbade ligger 40 meter bort är väl det som är intressant.
"Om man väljer att inte använda sin hjärna till att tänka och dra slutsatser baserade på fakta och rimliga antaganden så blir saker ett mysterium"
Just detta är ju alla alternativtänkares största belastning. Kul att du tog upp det.
Det behövs inga planteringar i sammanhanget.
Äcklet har själv planterat så det räcker.
2016-01-21, 21:10
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Jag har också några frågor. IGEN.
Hur vet du att skvättbalten inte dödade offret? 100 % steensäkra bevis alltså?
Har du några säkra bevis för att han "bara" hanterade offrets kropp efter hennes död?
Vet du att alla sexualsadister penetrerar?
Den frågan får du ställa i alternativtråden. Här kan jag inte svara mer än på sista frågan, jag vet inte att alla gör det, men det var inte det som var frågan.
2016-01-21, 21:10
Medlem
Katten30s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Man ignorerar vad som faktiskt hänt, hur Lisa faktiskt återfunnits. Man hoppar över det viktigaste - mordets sexualsadistiska karaktär - och fokuserar med frenesi att bortförklara/normalisera/trivialisera runkandet och bilder.

1. Det sexualsadistiska mordet är ett faktum.
2. Utifrån detta kan mönster ses om det så handlar om runkandet (högriskbeteende, hypersexualitet) alternativt silvertejpade flickor och BDSM.

Om man så förklarar ihjäl sig om BDSM och runkandet så är Lisa återfunnen naken, med flera meter silvertejp samt snara runt halsen i byggnaden som är pyntad med hans sperma.
Det samma gäller hans DNA - om man så pratar ihjäl sig om smådetaljer runt om och bortförklarar så återstår det centrala lika fan.
Dessa 3m silvertejp runt huvud/ansikte innehåller en brinnande aggressivitet, förakt. Likaså intryckningen av kroppen i det minimala skåpet.
2016-01-21, 21:11
Bannlyst
Citat:
Larva dig inte. Sex bilder som av allt att döma oavsiktligt har hamnat i datorn visar inte att någon är sexbrottsling.

Vad är det som säger att de oavsiktligt har hamnat i datorn?
Är det den beryktade cashen som spökar nu igen?
Vet du var i datorn bilderna hittades?
2016-01-21, 21:16
Bannlyst
Citat:
Den frågan får du ställa i alternativtråden. Här kan jag inte svara mer än på sista frågan, jag vet inte att alla gör det, men det var inte det som var frågan.

Sorry, jag delar MrFolds åsikt vad gäller baltkramartråden.
Hur kan du ha 100 % säkra bevis på att skvättbalten inte dödade flickan.
Det kan ju bara den som var med på plats veta.
Stod du intill och såg alltihop hända?
2016-01-21, 21:17
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Du vet inget om det var för de bilderna som han gillade facebookgrupperna. Det lades honom inte till last i TR.

Om hon kunde uppleva plågorna som du uppenbarligen njuter av att beskriva var hon vid medvetande. Om hon var vid medvetande tog hon bort tejpen, eftersom händerna var fria. Sluta fantisera.

Här återupprepas ett falskt påstående av dig som har förklarats många gånger i tråden. En person i en situation som denna förlorar medvetandet på nolltid. Vad händer med fria händer hos en medvetslös person?
2016-01-21, 21:17
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Jag ställde nyligen en fråga om Lisas självmord till dig i alternativtråden, och du vägrar av någon löjlig princip att svara. Men eftersom du nu pratar om bevisen, vad bevisar att NB mördade Lisa, och inte bara hanterade och skändade kroppen efter hennes självmord? Eftersom du hävdar att det är mord kan du svara i den här tråden och slipper rucka på principer.

Jag har aldrig påstått att det finns någon bevisning som direkt kopplar honom till utförandet av själva mordet. Åtminstone inte enligt den mest anala definitionen av begreppet.

En motfråga till dig: Hur många mordfall (med fällande dom) tror du det finns som skulle kunna angripas på motsvarande sätt om man ville. Bevisar ens fingeravtryck på ett mordvapen att personen verkligen var mördaren? Hen kan ju ha "städat" mordvapnet också och därvid råkat kladda ner det.

Den distinktion du försöker göra blir bara meningsfull om det finns ett rimligt alternativscenario som stöds av någon form av bevisning, eller åtminstone indicier. Jag har varit inne på det tidigare, men ponera följande:
- Det är mycket mer osäkert var AB befunnit sig under den kritiska tiden.
- Hans DNA hittas på repet
- AB har ringt NB klockan 18.40, det går dock inte att konstatera annat än att både befunnit sig under Blombergsmasten

Om NB i detta läge hävdar att han varit städgumma så skulle läget i utredningen varit helt annorlunda. Vi har nu en alternativhypotes som finner åtminstone ett visst stöd i bevismaterialet. Svårigheterna för vittnena som sett bilen att avgöra vilken brorsa som körde skulle här bli mycket mer påtagliga.

Jag skulle nog själv - allt annat lika - förorda dom för enbart griftefridsbrott här om inte AB har en mycket mer trovärdig mothistoria som kan styrkas av något.

Men... Nu är det ju inte så det ligger till. Det finns inga bevis - inte ens några små pyttiga indicier - för att någon annan person skulle vara inblandad. Det finns bevis som direkt binder NB till den döda kroppen och som vi är överens om att det inte finns någon annan godtagbar förklaring till än att han faktiskt befattat sig med den. Det finns annan bevisning i form av observationer som stöder hypotesen att han verkligen befunnit sig vid ladan vid tidpunkten då hon försvann och att han sen varit ute och kört fram och tillbaka med sin bil under den kritiska tiden. Han har inget alibi, men det förefaller som han försökt tubba sina anhöriga till att skaffa honom ett. Det finns en del andra märkliga omständigheter såsom händelsen med Adriana dagen innan och "maskletandet" alldeles i närheten av fyndplatsen.

Allt det där gör att det inte är ett dugg märkligt att tingsrätten funnit att han är skyldig till mordet. Precis som domstolar i många andra fall genom åren dragit och kommer att dra liknande slutsatser på mer indirekt bevisning, ibland på rena indiciefall. Helt enkelt för att den samlade bevisbilden inte rymmer någon annan rimlig förklaring.

Och om han nu "förklarade" sig? Tja, brottslingar har skyllt ifrån sig före honom. Det hjälper inte om man inte kan styrka sina bortförklaringar med något. Han har absolut noll och ingenting som talar för att han bara städat upp eller "råkat" hitta den döda kroppen. Hör du verkligen inte själv orimligheten i att han skulle ha "råkat" gå in där och hittat verket från någon annan mördare som inte lämnat minsta spår efter sig, pillat på kroppen på något vis som gör att han skäms/blir rädd och bestämmer sig för att transportera bort kroppen och gömma den? Det är en rövarhistoria utan dess like och självklart går man inte fri från ett mordåtal bara genom att påstå något sådant.
2016-01-21, 21:18
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av citrusdoft
Vad är det som säger att de oavsiktligt har hamnat i datorn?
Är det den beryktade cashen som spökar nu igen?
Vet du var i datorn bilderna hittades?
Av allt att döma, skrev jag, eftersom det är sex av 1500 bilder.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in