Citat:
Ursprungligen postat av
Annvonplaten
Det är ju omöjligt att säga hur logistiken och hanteringen av kläder och provrör med NB:s blod har ombesörjts exakt. Och skulle den lockelsen finnas så tror jag nog att det skulle kunna vara fullt möjligt bakom kulisserna. Advokat Rönnbäck framhöll ju också att NFC arbetar på polisens uppdrag och samarbetar, de är alltså kollegor. GW uttryckte i TV programet veckans brott att visst har det hänt att polisen har planterat bevis för att man vill sätta dit någon som är skyldig, men trodde inte det hänt i Sverige, men det kan han ju inte veta. För några år sedan i USA krävde två försvarsadvokater att blodfläckar skulle testas om de innehöll EDTA(koaguleringsmedel) för att de misstänkte att de var planterade av polisen. I det fallet utryckte också åklagaren att det spelar ingen roll om polisen planterade bevis, för han hade dragit slutsatsen att den åtalade var ändå skyldig. Jag anser att det är för mycket märkliga omständigheter i detta fall och jag tycker de haft lite väl extrem tur med dessa blodfläckar, dessutom på insidan av byxorna. Det innebär att fläckarna kan inte uppkommit om hon skulle släpas över golvet i ladan där NB vistats från och till under ett par års tid. Det får man faktiskt säga att det är tur, så att försvaret inte kunde bortförklara den lilla blodfläcken. Men inga blodfläckar på kroppen fast han dragit av både byxor och trosor, tröja osv. Där hade utredarna verkligen otur. Men hur stor sannolikt är det att det då inte skulle avsättas minsta blodfläck på huden, när han blöder på fingrarna?
Att GW gick tidigt ut och kritiserde utredarnas yrkeskomptens, att de sannolikt tagit fel gärningsman gjorde nog inte saken bättre. Det är inte svårt att förstå att det mycket väl kan gått prestige i det här fallet, med tanke på fallets uppmärksamhet i media och GW:s kritik till utredarna som skapade stora rubriker i rikspress och TV. Det borde fått vilken utredare som helst att sett rött och tappat fattningen.
Truve har blivit ett känt sex kontakt ställe i Sverige via kontaktsidor på nätet. Det har jag inga moraliska åsikter om, det är fritt för var och en. Men jag vet att Truve drar till sig en del udda kufar som läst annonser på nätet och de rör sig i turistområdet runt Kinnekulle för det ligger så nära.
Det räcker väl att en person har handskar på sig. Någon sexaktivitet har enligt rättsmedicinska inte förekommit.
1.Vad har farbror GW med det här fallet att göra? Du tar upp hans namn väldigt ofta.
2.Tror du att Skövdepolisen samt åklagaren inklusive tekniker på NFC har så låg självkänsla över huvud taget, så låg moral och så låga tankar om sin yrkeskompetens att allihopa riskerar ALLT för att inte farbror GW ska få rätt?
3.Tror du att folk inom ovanstående yrkeskategorier, som har egna familjer och barn, riskerar sitt jobb, att bli åtalade samt att "den riktiga" mördaren är fri, bara för att "få rätt" mot GW?
4.Blöder på fingrarna? Det vet vi inget om, vet du? Det enda vi vet är att han hade hudavskrapningsskador på underarmar. Sådant kan avsätta DNA-spår i form av blod. Jag tror att han hade handskar större delen av gärningen, men kan ha dragit av sig dessa t.ex när han såg hon hade jeans under träningsbyxan, att han hade bråttom då att få ner jeansen.
5.Inga spår i bilen förklarar enkelt av att han hade förberett med skyddsplats, förmodligen lite kraftigare byggplats, i bagageutrymmet. Låter det världsfrånvänt, osannolikt?
6.Ingen DNA på kroppen? Dels undrar jag hur mycket DNA man kan få av hud på kropp i förruttnelse, det får vara osagt. Däremot så har ju gärningen ett sexuellt motiv, sexualsadistiskt - se, men inte röra, blottlägga bröst, kön. Kontroll, se dödsångest hos offret, känna makt över liv och död.
Långström
Citat:
Själva kontrollen över brottsoffret och att utsätta det för dominans kan innebära en stark
sexuell upphetsning. Det kan räcka att gärningsmannen tittar på blottade bröst eller
könsorgan.
7.Utan att Du ska behöva redogöra för hur en i princip osynlig och spårlös mördare har betett sig så har jag en annan fråga om det. Har du någon statistik som källa som kan visa att - "de udda kufar" som dras till sexkontaktställen utomhus, naturistbad o.dyl - att det i den gruppen människor finns en högre andel än snittet som begår sexualsadistiska våldsbrott och t.o.m mord?
Källa tack och inte fördomar.