2016-01-21, 10:39
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sixt
Den stora frågan är hur högt SD tillåts växa i opinionen innan MSM och andra proffstyckare kommer börja kräva drastiska åtgärder från Löfvens sida.

Utbruten text av mig.

Enligt många på den sida som varit de största motståndarna till SD kan man nog påstå att de redan tycker att regeringen och de blå redan genomfört bra mycket mer än vad de egentligen tolererar.

Tror inte heller vi ser resultat så snabbt i opinionen. Det är mycket möjligt att händelserna i Köln, Stockholm m fl inte återspeglar sig i opinionen ännu. Om så är fallet återspeglar den nuvarande opinionen mer det som hände kring att ID-kontroller mm infördes.
2016-01-21, 10:39
Medlem
DRD4s avatar
Helt underbart 37,5% bland män! Jag tror på 40% totalt till efter Augusti!

Vilken glädje! Det finns lite hopp för landets framtid.
2016-01-21, 10:41
Medlem
Bellanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
All time high, största parti med 7,2 procentenheters marginal och 3 procentenheter större än regeringen.

En bra dag.

Visserligen, men tyvärr får vi dock vänta tills nästa månad, på en ännu bättre dag - då SD kommer att passera 30 procent!

Senast redigerad av Bellania 2016-01-21 kl. 11:10.
2016-01-21, 10:51
Medlem
Spelarn1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
När sänds nästa partiledardebatt? Menar inte den i riksdagen utan på Tv4 eller Svt.

Jag är inte helt säker men gissningsvis kommer Agenda (SVT) sända en partiledardebatt i maj efter att vårbudgeten är lagd. De brukar ha en partiledardebatt då.
2016-01-21, 10:56
Medlem
OkyDokys avatar
Haha!Kom just att tänka på när Ulf Lundell hotade med att hans öppna landskap inte skulle få spelas i radio om SD fick över 20%.
Undrar om han har hållit sitt löfte?
2016-01-21, 10:57
Medlem
sinewaves avatar
Noterar också att DDOS-attacker mot Avpixlat kommer som ett brev på posten. Detta tack vare siffrorna i YouGov möjligtvis?
2016-01-21, 10:57
Medlem
Som väntat fortsätter SD rusa uppåt på Yougov. Som många sagt tidigare när Yougovs mätningar släppts känns det fortfarande som att tillströmningen av SDare som registrerat sig på Yougov de senaste åren är bra mycket större än från övriga partier. Jag förstår dock att SDare är glada över att se siffrorna, oavsett om de stämmer bra eller ej.
Det är ju väldigt mycket som spelat SD i händerna senaste året. Jag undrar dock en sak, kanske OT. Vad ser ni SDare helst, att SD växer pga att "problemen" ökar eller att SD minskar och "problemen" minskar?
När man läser på Flashback känns det som att fler och fler är glada över allt skit som händer eftersom det leder till att SD ökar i popularitet. Ett SD som man i sin tur vill ska ta hand om "problemen". Låter som en väldigt ond cirkel av olustig gruppmentalitet.
2016-01-21, 11:01
Medlem
GhostsOfOnyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
All time high, största parti med 7,2 procentenheters marginal och 3 procentenheter större än regeringen.

En bra dag.
Inte bara det, näst största block dessutom.
Och om Liberalerna hade 0.1% mindre och därmed under 4% skulle de vara största block!
2016-01-21, 11:01
Medlem
Då har vi haft 3 mätningar i januari, va? Med 3 väldigt olika resultat:

1. En hyfsad ökning
2. Helt oförändrat
3. En marginell minskning

Går det för snabbt nu i svängningarna? Att den inte obetydliga andelen osäkra väljare svänger än hit och än dit på mer eller mindre daglig basis, beroende på vad den senaste nyheten för dagen är?
2016-01-21, 11:02
Medlem
GunsAndHorsess avatar
Vi är efter, Sd är ett bevis på det.
2016-01-21, 11:03
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Helt underbart 37,5% bland män! Jag tror på 40% totalt till efter Augusti!

Vilken glädje! Det finns lite hopp för landets framtid.

Beaktar man dessa siffror kan man konstatera att det börjar bli problematiskt för S att det snart är fler kvinnor som röstar på SD än män som röstar på S.
2016-01-21, 11:05
Medlem
Vaknade och såg att Löfvén klämt ur sig att flyktingläget är farligt för Europa och undrade var fan detta kommer ifrån. Behövde inte leta länge. Hoppas det håller i sig nu!

Tror inte det blir en fördubbling 2016 som 2015 men hoppas ialf på 35-40%

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in