2016-01-20, 22:34
Medlem
[quote=sovvandring|56083682]OP var inte populär bland högern, här råder det lynchstämning!
https://www.youtube.com/watch?v=1fklH2AZwHI[/QUOTE

Palme var Sveriges främsta, kunniga, mäktigaste och professionella politiker som Sverige har haft fram tills nu. Dock sämst klädda (sket i att knyta och putsa skorna samt borsta tänderna) Klart att han blev hatad, hotad och mördad. Gick inte att prata omkull eller argumentera bort honom. Han hade i och för sig inte några stjärnor i motståndarlaget heller. Fälldin, Ullsten/Westerberg och Adelsohn/Bohman.

Törs nog säga att de som arbetade inom den kollektivanslutna industrin och vanliga arbetare struntade i vilket, de var bara intresserade att få sitt lönekuvert varje månad. Resten av Sverige inkl. finansen avskydde människan.

Jämförbar med Fidel (En miniversion) skulle jag kunna säga.
Senast redigerad av Säpo ser dig 2016-01-20 kl. 22:42.
Citera
2016-01-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Ett proffs väljer inte en jättepuffra som mordvapnet.
Ett proffs ser till att Lisbeth Palme dör även om han missar första skottet.
Ett proffs släcker inte Palme på Sveavägen i åsyn av åtminstone tio vittnen när Palme spatserade helt allena omkring i Stockholm på helt andra om väsensskillt mycket mer optimala tider.

Palmemordet var spontant och icke planerat,utfört av en i sammanhanget amatör.
Den amatören var Christer Pettersson.
Lars Tingström var uppdragsgivaren.

Och detta framgår med all tydlighet i förhör, beslagsprotokoll mm. Det är uppenbart varför polisen från början riktade in sig på CP. Att Holmer tilläts dra ut på tiden med sitt PKK-projekt är inte friskt, ej heller det amatörmässiga agerandet av polisen under mordnatten.

Men det är tydligen som Ölvebro sade på Diskutabelt TV3: den riktiga utredningen är faktiskt betydligt bättre än sitt rykte, det är Holmérs amatörutredning som är usel. Här finns allt: http://lennartremstam.blogspot.se/2015/05/lankarkiv-lennart-remstam.html

Ni hittar mördaren i materialet. Det är helt uppenbart att CP ljuger, har falska alibin, har tillgång till vapen, är politiskt intresserad ensamvarg, är någorlunda beläst, och mycket intresserad av vissa för honom betydelsefulla passager i diverse böcker, att han hade motiv, att han hatade Palme, att han var svårt störd och fullt kapabel, att hans utseende var problematiskt vid det här mordet - han medger själv att han sticker ut men tycks inte fatta att han därmed faktiskt ger vittnen rätt (nej, en lönnmördare som anlitas för riskobjekt sticker inte ut, tvärtom). Han kunde skjuta med en pistol på det sätt som mördaren sköt Palme och LP, han ljög om att han försökt ändra utseende efter mordet och ljuger om en påhittad benskada (eftersom mördaren sprang i en trappa), liksom om hur de kläder han uppenbarligen eldade upp efter mordet plötsligt fattade eld (vilket motbevisats av expertis), liksom de krokodiltårar han med nöd och näppe kunde framkalla vid behov osv. FBI hade tagit honom på en kvart. Det är alltid ensamma dårar som skjuter kändisar. Palme var en kändis. CP kan mycket väl råkat gå på samma tunnelbanevagn och följt Palme till biografen. Det är just de här slumpartade mötena som är orsaken till att kändisar måste ha livvakt. Särskilt om de promenerar i ett område som är ökänt tillhåll för kriminella.
Citera
2016-01-20, 22:52
Bannlyst
I en tråd så ska alla få säga sina åsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Och detta framgår med all tydlighet i förhör, beslagsprotokoll mm. Det är uppenbart varför polisen från början riktade in sig på CP. Att Holmer tilläts dra ut på tiden med sitt PKK-projekt är inte friskt, ej heller det amatörmässiga agerandet av polisen under mordnatten.

Men det är tydligen som Ölvebro sade på Diskutabelt TV3: den riktiga utredningen är faktiskt betydligt bättre än sitt rykte, det är Holmérs amatörutredning som är usel. Här finns allt: http://lennartremstam.blogspot.se/2015/05/lankarkiv-lennart-remstam.html

Ni hittar mördaren i materialet. Det är helt uppenbart att CP ljuger, har falska alibin, har tillgång till vapen, är politiskt intresserad ensamvarg, är någorlunda beläst, och mycket intresserad av vissa för honom betydelsefulla passager i diverse böcker, att han hade motiv, att han hatade Palme, att han var svårt störd och fullt kapabel, att hans utseende var problematiskt vid det här mordet - han medger själv att han sticker ut men tycks inte fatta att han därmed faktiskt ger vittnen rätt (nej, en lönnmördare som anlitas för riskobjekt sticker inte ut, tvärtom). Han kunde skjuta med en pistol på det sätt som mördaren sköt Palme och LP, han ljög om att han försökt ändra utseende efter mordet och ljuger om en påhittad benskada (eftersom mördaren sprang i en trappa), liksom om hur de kläder han uppenbarligen eldade upp efter mordet plötsligt fattade eld (vilket motbevisats av expertis), liksom de krokodiltårar han med nöd och näppe kunde framkalla vid behov osv. FBI hade tagit honom på en kvart. Det är alltid ensamma dårar som skjuter kändisar. Palme var en kändis. CP kan mycket väl råkat gå på samma tunnelbanevagn och följt Palme till biografen. Det är just de här slumpartade mötena som är orsaken till att kändisar måste ha livvakt. Särskilt om de promenerar i ett område som är ökänt tillhåll för kriminella.

Många här tror att dom ÄGER tråden och ger respass till folk som Hårigapa Den som mördade Palme var en riktig dåre. Gm viste inte ens i fall dom han sköt på var döda.

Som jag skrev i mitt förra inlägg tillfälle möjlighet och upsåt. Tingström hade påverkat C.P han var dum nog att skjuta och springa.

SKÄMS på dom som vill stänga ut folk från en tråd!
Senast redigerad av Bodies 2016-01-20 kl. 22:59. Anledning: Rubrik:
Citera
2016-01-20, 23:03
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HubertNorlen
Tommy Lindström utesluter inte att det rör sig om mordvapnet. Vill att GW:s uppgiftslämnare skall intervjuas av Expressen!

http://www.expressen.se/nyheter/revolvern-sannolikt-inte-palme-vapnet/

Jallai är däremot skeptisk

https://twitter.com/AndersJallai/status/689751875139342336

Både Alf Enerström och Cenneth Neilberg har uppgivit att de av MC-stjärnan, konstsamlaren och Rikskrim/Säpo-informatören Milan Heidenreich erbjudits pengar för att göra sig av med Olof Palme. Låt vara att ingen av de förstnämnda är några tvärsäkra sanningsvittnen men deras uppgifter har fått en viss bekräftelse i andra källor.

Då blir Tommy Lindströms resa till Schweiz i slutet av augusti 1985 för att få hem stulen konst spektakulär. Förutom två medarbetare från Rikskrim har han med sig Skandias säkerhetschef Per Häggström och Milan. Veckan efter MOP befinner sig Tommy Turbo i skandias säkerhetsvalv där han av PH får cash i handen för återbördade tavlor och med är även Milan som får sig en ordentlig dusör,även han.

Tycker det är anmärkningsvärt att Rikskrimschefen fraterniserar med en påstådd anstiftare till MOP både före och efter skotten på Sveavägen. TL var också högsta chef för PU när CNs berättelse kom i offentligheten 1994. PU mötte uppgifterna med total kallsinnighet medan internutredningarnas Thord Pettersson visade sig sätta viss tilltro till CNs uppgifter.Lägger man till TLs påstådda sextimmars kurragömmalek med barnen under lördagsförmiddagen så blir bilden av denne allt märkligare.

Den undflyende tjecken går dock inte att fråga, Han dog i en trafikolycka utanför Ängelholm tredje maj 1992.
Citera
2016-01-20, 23:07
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodies
Många här tror att dom ÄGER tråden och ger respass till folk som Hårigapa Den som mördade Palme var en riktig dåre. Gm viste inte ens i fall dom han sköt på var döda.

Som jag skrev i mitt förra inlägg tillfälle möjlighet och upsåt. Tingström hade påverkat C.P han var dom nog att skjuta och springa.

SKÄMS på dom som vill stänga ut folk från en tråd!

du påstår rätt mycket, hur är det med bevisningen? nej just det, hovrätten friade och HD ville inte ta upp målet. det är förtal, och hade han inte varit en våldsam narkoman hade folk kanske tyckt synd om honom.

tänk dig själv och bli utpekad och misstänkt på de grunderna som CP blev. vet du ens hur lite som krävdes för att de skulle plocka in honom, och delge honom misstanke om MOP? det är en rättsskandal i samma klass som med thomas quick, om inte värre då thomas faktiskt erkände morden (ev. med yttre påverkan osv. men i alla fall.)

om det framkommer riktiga konkreta bevis om CP så kan jag köpa det. men det har det inte gjort, och MOP är inte hans MO. det enda som kommit fram är indicier, som nötts dag ut och in men inte lett någon vart. och eftersom CP var (eller är?) det officiella spåret, så förstår inte jag vad du gör i konspirationer och alternativa teorier?
Citera
2016-01-20, 23:23
Medlem
Tjena!, kul att palmemordet diskuteras med lite glöd på ett offentligt ställe iallafall.

Jag har precis läst Anders Leopolds nya utgåva, "Jag sköt Olof Palme". Den är full av tryckfel just nu, och han håller tydligen på och åtgärdar det, men den ligger uppe på Amazon. Hursomhelst är jag helt såld på Viktor Gunnarsson som gärningsman. Leopold har mycket hemligstämplat material på honom som han fick genom Gunnarssons förhörsledare, Börje Wingren, bl a 30 timmars förhör och Gunnarssons bokmanuskript som refuserades och som i sig är mycket underhållande. Leopold kallar det ett manifest, och han har publicerat det på sin röriga hemsida.

Håller man på CP som GM är det kanske lika bra man låter bli den här boken här ställs både CP och VG mot de första vittnesmålen och gärningsmannaprofilen, som, trots att ölvebro gav FBI fel vinkel gällande hotbilden, ändå stämmer in riktigt bra på Gunnarsson.

Indicierna mot VG är helt sanslösa. De verkar aldrig ta slut, och mer har det blivit sen 1993. Dessutom drar Leopold ner brallorna på VG på Döbelnsgatan strax efter mordet. Mitt i sitt svamlande, när han blånekar till att ha varit där, råkar VG påpeka att konversationen med ID tog "2-3 minuter".

Som ni säkert känner till, slutade Viktor Gunnarsson sina dagar nästan som Olof Palme. Han föll i snön för en mördares kula en mörk och kall natt.

Rekommenderar varmt denna bok!
Citera
2016-01-20, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harigapa
Jag hade inte för avsikt att skriva i en tråd som jag anser överflödig sen Palmevapnet inte var Palmevapnet.

Jag har aldrig skrivit här tidigare?? ELLER?

Men efter personliga påhopp så kan jag säga ett par saker om valet var 84 eller 85 men jag jobbade på samma fabrik under dessa år vari består mitt fel jag går inte till Wikipedia när jag berättar om personliga minnen som är över 30år g.a?.

Mitt andra påstående och det är endast ett påstående skulle någon velat ta bort Palme med fru så hade dom båda varit döda i dag i fall ett proffs utfört mordet GM viste aldrig i fall uppdraget var utfört och det tyder på att GM handlade efter stundens ingivelse sen när det gäller C.P så "körde" han med att han använde aldrig pistol.

Jag tror precis som Palmeutredarna när han såg makarna Palme på väg in på Grand så stack han upp och hämtade Sigge Segerströms revolver resten är historia.

Det var då ett jä.la gnäll på folk här? Jag har suttit i bakgrunden och sett hur vissa åsikter är Troll och Trams vissa krönikörer vågar inte ens skriva här längre och sånt tjänar absolut inte FB på vill man säga att mordet löstes 1989 så låt folk säga det.

Den absoluta sanningen kommer vi aldrig att få för den som till 80% säkerhet var skyldig blev ihjälslagen 2004.
Jag kan förstå och håller även med det Harigapa sade Jag var intresserad av Palmevapnet nu är det överspelat och nu är denna tråd totalt ointressant.

Jag håller med man kan sitta här och lalla om mordvapen hit och dit men den springande punkten är hur utfördes mordet... Vad det lyckat viste GM detta? Det LYSER en påtänd dåresverk
Citera
2016-01-20, 23:30
Medlem
EDIT Grejen med incidenten på Döbelnsgatan är alltså att ingen hade nämnt något om hur lång konversationen skulle ha varit. Detta lyckas VG alltså avslöja i sitt manuskript.
Citera
2016-01-20, 23:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MuskPatrolPro
Tjena!, kul att palmemordet diskuteras med lite glöd på ett offentligt ställe iallafall.

Jag har precis läst Anders Leopolds nya utgåva, "Jag sköt Olof Palme". Den är full av tryckfel just nu, och han håller tydligen på och åtgärdar det, men den ligger uppe på Amazon. Hursomhelst är jag helt såld på Viktor Gunnarsson som gärningsman. Leopold har mycket hemligstämplat material på honom som han fick genom Gunnarssons förhörsledare, Börje Wingren, bl a 30 timmars förhör och Gunnarssons bokmanuskript som refuserades och som i sig är mycket underhållande. Leopold kallar det ett manifest, och han har publicerat det på sin röriga hemsida.

Håller man på CP som GM är det kanske lika bra man låter bli den här boken här ställs både CP och VG mot de första vittnesmålen och gärningsmannaprofilen, som, trots att ölvebro gav FBI fel vinkel gällande hotbilden, ändå stämmer in riktigt bra på Gunnarsson.

Indicierna mot VG är helt sanslösa. De verkar aldrig ta slut, och mer har det blivit sen 1993. Dessutom drar Leopold ner brallorna på VG på Döbelnsgatan strax efter mordet. Mitt i sitt svamlande, när han blånekar till att ha varit där, råkar VG påpeka att konversationen med ID tog "2-3 minuter".

Som ni säkert känner till, slutade Viktor Gunnarsson sina dagar nästan som Olof Palme. Han föll i snön för en mördares kula en mörk och kall natt.

Rekommenderar varmt denna bok!

Kunde experten hitta några kopplingar mellan VG, AK o SE?
Citera
2016-01-21, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgT
Kunde experten hitta några kopplingar mellan VG, AK o SE?

Nej, han redovisar sydafrikanska dokument som De Wet Potgieter grävt fram i sitt arbete med boken "Total Onslaught".

Craig Williamson pekas ut som organisatör. Han mördade folk å apartheidregimens vägnar.
Citera
2016-01-21, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulsterboy.
Pratar du om Dan Klöfverskjöld?

Precis...Jag menar DK
Citera
2016-01-21, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagVillBliSomFar
Jag är ingen som är duktig på att säga det jag vill ha sagt via text och inte ens mitt stavningsprogram klarar av alla mina stavfel. MEN inget ikväll har fört fram Palme mordet inte ens ett litet steg framåt jag är som sagt en g,a uv och var 26år när Palme blev skjuten.
Det är viktigt för jag minns vad vi tänkte då och med alla fiender som Palme hade då så fanns det ingen brist på misstänkta?

Eftersom att skriva inte är mitt bästa sätt att formulera mig så blir detta kortfattat. 3år efter Stadsministern blev mördad så visade det sig att den MGM var en f.d mördare knarkare och småtjuv.

På den här tiden så var detta otroligt stort och det skulle vara nästan skämmigt om denna enkla förklaring var sann en NOLLA som gjort ett vansinnesdåd?

Jag kommer att lämna denna tråd men jag tror att förklaringen är skitenkel.

C.P hade få vänner men av dom var Lars Tingsröm (FB) "Bombmannen" Lars Tingströms "bunker"? han hatade Palme och alla andra som satt i toppen just då.

Pettersson hade tillgång till Sigge Segerströms revolver om detta finns inga tvivel den var exakt av samma typ som Palmevapnet.

C.P hade 14 år tidigare mördat en person med bajonett som han aldrig sett tidigare "han berättar själv i P3 hur Kniven stack ut i ryggen efter han stack in den." Samtidigt som han sade just nu ska du dö. Hur sjukt är det?

Han hamnade på rättspsyk och kom ut efter 14 månader med detta i ryggen varför skulle han inte skjuta på en person som hans bästa vän hatade, han kom undan med 14 månader tidigare för ett mord, på gatan så sade alla som befattade sig med c.P att han var galen.?

Nu kan alla andra lalla på vidare men jag har 4 saker mordvapnet/ett lika dant i Christers hand tillfälle och möjlighet och brist på Alibi. Tack och hejdå sen kan alla snacka kulor och damm så länge dom vill.

Det finns lika många böcker som teorier och jag som bara har skrivit i den här tråden sen jag registrerade mig har det enda riktiga händelseförloppet som är rimligt och det är också Palme utredningens efter Holmers avgång.

På detta så har jag i kväll gått igenom det ena overkliga spåret eter det andra på YouTube och dokumentärerna är lika häpnadsväckande som teorierna om vad som hänt?

Jag har absolut inte ändrat min åsikt om att det var C.P som skjöt och sprang.
Senast redigerad av JagVillBliSomFar 2016-01-21 kl. 00:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in