Tjena!, kul att palmemordet diskuteras med lite glöd på ett offentligt ställe iallafall.
Jag har precis läst Anders Leopolds nya utgåva, "Jag sköt Olof Palme". Den är full av tryckfel just nu, och han håller tydligen på och åtgärdar det, men den ligger uppe på Amazon. Hursomhelst är jag helt såld på Viktor Gunnarsson som gärningsman. Leopold har mycket hemligstämplat material på honom som han fick genom Gunnarssons förhörsledare, Börje Wingren, bl a 30 timmars förhör och Gunnarssons bokmanuskript som refuserades och som i sig är mycket underhållande. Leopold kallar det ett manifest, och han har publicerat det på sin röriga hemsida.
Håller man på CP som GM är det kanske lika bra man låter bli den här boken

här ställs både CP och VG mot de första vittnesmålen och gärningsmannaprofilen, som, trots att ölvebro gav FBI fel vinkel gällande hotbilden, ändå stämmer in riktigt bra på Gunnarsson.
Indicierna mot VG är helt sanslösa. De verkar aldrig ta slut, och mer har det blivit sen 1993. Dessutom drar Leopold ner brallorna på VG på Döbelnsgatan strax efter mordet. Mitt i sitt svamlande, när han blånekar till att ha varit där, råkar VG påpeka att konversationen med ID tog "2-3 minuter".
Som ni säkert känner till, slutade Viktor Gunnarsson sina dagar nästan som Olof Palme. Han föll i snön för en mördares kula en mörk och kall natt.
Rekommenderar varmt denna bok!