• 2
  • 3
2013-05-27, 00:11
Medlem
P flera boxfirmor kan du anvnda dig av deras ordinarie gatuadress, och som tilllgg skriver du tex. "Fack XX", "PF XX" el. dyl. D ser det ju ut som en vanlig gatuadress, s d r problemet lst.

Det finns en boxfima i Stockholm som lter dig anvnda gatuadressen, i det fallet skulle din adress i s fall bli nt i stil med "Frejgatan 13, Fack XX, 11420 Stockholm". Det finns skert andra lsningar fr vad du kan skriva, huvudsaken r att det inte ser ut som en boxadress.

Jag vet att Rifiera Mail Boxes i Grndal lter kunderna anvnda gatuadressen, och likas Mail Boxes p Birger Jarlsgatan, men problemet med Mail Boxes r at dom krver leg av sina kunder (iof ltt att komma undan om man har nt upphittat id-kort nnstans som r ngorlunda vlliknande).
2013-05-28, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av originalamar
P flera boxfirmor kan du anvnda dig av deras ordinarie gatuadress, och som tilllgg skriver du tex. "Fack XX", "PF XX" el. dyl. D ser det ju ut som en vanlig gatuadress, s d r problemet lst.

Det finns en boxfima i Stockholm som lter dig anvnda gatuadressen, i det fallet skulle din adress i s fall bli nt i stil med "Frejgatan 13, Fack XX, 11420 Stockholm". Det finns skert andra lsningar fr vad du kan skriva, huvudsaken r att det inte ser ut som en boxadress.

Jag vet att Rifiera Mail Boxes i Grndal lter kunderna anvnda gatuadressen, och likas Mail Boxes p Birger Jarlsgatan, men problemet med Mail Boxes r at dom krver leg av sina kunder (iof ltt att komma undan om man har nt upphittat id-kort nnstans som r ngorlunda vlliknande).

Har tv frgor som du, eller ngon annan, kanske kan svara p?

S Rifiera Mail Boxes krver inte ngon ID alls nr man skriver upp sig eller nr man besker sin box?
Kan man betala kontakt?
Kan man vara lika anonym vid anmlan och nr man besker sin box som hos Brevia?
Senast redigerad av frixus 2013-05-28 kl. 10:17.
2014-06-10, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frixus
Kan man vara lika anonym vid anmlan och nr man besker sin box som hos Brevia?

Srskilt anonym nr du besker din box hos Brevia r du inte. Farbror bl har span i princip 24/7, de vet dock inte vilken box du tmt men vet hur ofta du stter ftterna innanfr drren.

Rifiera erbjuder i alla fall anonyma postboxar, sen om det fungerar p samma stt och r "lika anonymt" som Brevia fr du vl ringa och frga alternativt gra ett besk. Informera grna i trden s vriga kan f reda p d skert flera andra undrar.

Alla Mail Boxes Etc. erbjuder fr vrigt leverans till gatuadress och deras gatuadresser r nog inte flaggade i tullen som t.ex. frejgatan 13 varit sen mnga r. Mycket som inte kommer fram dr.

Lmpligaste alternativen fr anonym postbox i Stockholm r nog Rifiera www.rifiera.se, alternativt mlvakt/falsklegg och teckna hos Mail Boxes Etc. www.mailboxesetc.se
2015-02-24, 14:16
Medlem
rifiera har inte sina lokaler kvar och telefon numren har inga abonnenter
2015-02-26, 11:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av davvo
Vet inte om detta r rtt forum att posta i, lgger hr nd.

r jag skrare med en postbox jmfrt med min vanliga adress om jag skall f olagliga/tvivelaktiga brev?

Motivera grna. Fr och nackdelar kan ven diskuteras i trden.

Kan sga att det r det inte, d OM polis nystar upp detta s kommer den 99% av fallen stlla sig vid postboxen och ha span. Nr man vl hmtar ut brevet s slr dom till, fr du det rakt ner i brevldan dock s kan dom bara inte "anta" att det r droger/olagliga substanser utan mste d skaffa en husis, du har i regel lst drr vilket skyddar dig ett par minuter och p s vis OM tillslag sker, s hinner du undanrja bevis vilket du aldrig hinner i en postbox.

Oftast r det s ox att postboxar som fr brev titt som ttt misstnkts rtt snabbt av tex dom som jobbar i butiken dr post boxen finns osv som ser en hmta ut vadderade brev titt som ttt det r sjlvklart att dom undrar vad som ligger i sdana brev n tex vanliga kuvert
2016-01-19, 22:51
Medlem
Tablettaskens avatar
Halloj Flashbackers!

Har kommit i kontakt med ett postbox fretag dr jag enbart behver uppge mitt namn(inget ID eller ngot) samt att dom enbart tar kontant betalning verkar lovande.

Har funderingar p bestlla hem lite benzo i strre partier ca 100-200.

Om brevet / paketet ej gr in i boxen mste man hmta ut det d eller va hnder ?
2016-01-20, 08:30
Moderator
Morfar-52s avatar
Lser denna hnvisar till: (FB) Den stora trden om Postnord, brev och andra fraktstt
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in