2010-04-13, 23:54
Medlem
air-frances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Vet du om man r tvungen att legga sig om man vljer betalningsalternativet "kontant i butik"?
Det behver man inte.

Du fr ett litet papper dr du ska skriva ner lite uppgifter, namn t.ex, kan ju vara bra att ha p ldan men dr r det bara att hitta p ngot som du vill anvnda fr just den boxen.

Tips r att inte vlja ett vanligt namn d det riskerar att finnas fler med just det namnet vilket kan resultera i att din post nn gng hamnar i fel lda = ditt skit borta. Det r vad som kan ha hnt mig en gng, med ett paket som kom frn en klla det tidigare aldrig varit problem med. Fick inte heller ngot brev frn polisen dr de sa att de beslagtagit mitt rikt substansberikade brev.

Efter att det brevet frsvunnit (jag litar till 100% p personen som skickade det), gjorde jag ett litet experiment och skickade tre olika brev alla innehllandes en skrapad Triss-nitlott, i ett vanligt kuvert med ett A4 runt om. Posten i Sverige tar vanligtvis en (1) dag och dagen efter kunde jag hmta upp ETT brev av tre skickade. Resterande tv testbrev dk inte upp alls. Om det r Brevia, brevbraren som levererar till Brevia eller ngon p postcentralen (mindre troligt d de handskas med en jvla massa brev och absolut inte har tid att granska enskilda brev) som stulit mitt knarkbrev och sen mina testbrev som vid genomskining visade en trisslott vet jag dock inte.
Ngot fishy r det iaf.

En annan grej jag upptckte r att de efter att din hyrda period gtt ut inte byter ut lsen p boxarna i frsta taget, trots att de hyr ut till nya kunder. En dag, ngon mnad efter att min hyresperiod gtt ut gick jag frbi Frejgatan 13 och blev nyfiken p att testa om nyckeln fortfarande fungerade. Det gjorde den och dr lg nn snubbes brev frn banken. Sjlvklart lt jag breven ligga kvar. Inget sg ut att innehlla knark
2010-04-14, 19:05
Medlem
80-talists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av air-france
Det behver man inte.

Du fr ett litet papper dr du ska skriva ner lite uppgifter, namn t.ex, kan ju vara bra att ha p ldan men dr r det bara att hitta p ngot som du vill anvnda fr just den boxen.

Tips r att inte vlja ett vanligt namn d det riskerar att finnas fler med just det namnet vilket kan resultera i att din post nn gng hamnar i fel lda = ditt skit borta. Det r vad som kan ha hnt mig en gng, med ett paket som kom frn en klla det tidigare aldrig varit problem med. Fick inte heller ngot brev frn polisen dr de sa att de beslagtagit mitt rikt substansberikade brev.

Efter att det brevet frsvunnit (jag litar till 100% p personen som skickade det), gjorde jag ett litet experiment och skickade tre olika brev alla innehllandes en skrapad Triss-nitlott, i ett vanligt kuvert med ett A4 runt om. Posten i Sverige tar vanligtvis en (1) dag och dagen efter kunde jag hmta upp ETT brev av tre skickade. Resterande tv testbrev dk inte upp alls. Om det r Brevia, brevbraren som levererar till Brevia eller ngon p postcentralen (mindre troligt d de handskas med en jvla massa brev och absolut inte har tid att granska enskilda brev) som stulit mitt knarkbrev och sen mina testbrev som vid genomskining visade en trisslott vet jag dock inte.
Ngot fishy r det iaf.

En annan grej jag upptckte r att de efter att din hyrda period gtt ut inte byter ut lsen p boxarna i frsta taget, trots att de hyr ut till nya kunder. En dag, ngon mnad efter att min hyresperiod gtt ut gick jag frbi Frejgatan 13 och blev nyfiken p att testa om nyckeln fortfarande fungerade. Det gjorde den och dr lg nn snubbes brev frn banken. Sjlvklart lt jag breven ligga kvar. Inget sg ut att innehlla knark

Intressant inlgg!

Och jo, att brev adresserat till Frejgatan 13 tycks frsvinna lttare n brev adresserat till andra stllen r ett trkigt faktum. Vissa hvdar att det r folk p Brevia som plockar intressanta brev, andra hvdar att Posten p nybrogatan har mnga kleptomaner. Ganska oprofessionellt av dem att inte byta ls, dock fga ovntat egentligen.
2010-06-19, 00:48
Medlem
Jag funderar p hur stora paket/kuvert som gr i dessa ldor hos Brevia?
r ldorna som "byrldor" dvs att personalen drar ut ens lda och lgger ner kuveret? Eller hur gr det till? Eller om de har sm springor som de stoppar in kuverten i?

Personalen sa iaf att alla ldor ppnas samtidigt nr dem ska dela ut posten via centralls eller liknande, tnk "drr".
2010-06-19, 00:56
Medlem
Fruity Freshs avatar
Brevia r ett lysande alternativ om man gillar dubbelspelande personal eller om man inte bryr sig s mycket om hur mnga brev som faktiskt kommer fram.
Kr hrt!
2010-06-19, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fruity Fresh
Brevia r ett lysande alternativ om man gillar dubbelspelande personal eller om man inte bryr sig s mycket om hur mnga brev som faktiskt kommer fram.
Kr hrt!

r det s allvarligt att mycket post frsvinner? Det finns ju inga andra alternativ vl s det r vll drfr de beter sig s.
2010-06-19, 13:40
Medlem
J.Boozes avatar
personligen tycker jag det r mer knas med postbox. samma sak poste restante.

fr det frsta mste du g till din lda och hmta brevet. det tyder p att du vntar p din "post" och ifall det nu skulle vara nt knas s kan du inte komma och bortfrklara dig sen.

r det poste restante s mste du legitimera dig.

n, ta det till din hemadress. i vrsta fall kan du ju bara spela dum, finns ju inga bevis som kopplar det brevet till dig.

tnk efter... vad knns bst fr dig? tnk ut alla mjliga konsekvenser ... den bsta utvgen r att spela dum d det ej gr att bevisa ngot.. det kan du ej om du hmtar ut den p en postbox eller p ett poste restante postnummer (fretagscenter har ja fr mig man hmtar poste restante p)
2010-06-19, 14:15
Medlem
Poste Restante har jag anvnt och det r inget som jag vill fortstta med, och f hem paket utifrn med strre mngder med mitt namn p r inte heller ngot kul.

Hellre ett fingerat namn p en anonym postbox, d kan tom ngon annan tmma brevldan t en.
2010-06-19, 20:24
Medlem
Fruity Freshs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testingtesting
r det s allvarligt att mycket post frsvinner? Det finns ju inga andra alternativ vl s det r vll drfr de beter sig s.
Det finns alternativ och anledningen till att de fungerar r att det inte skrivs om dom p forum som typ flashback.

Retorisk frga: hur kommer det sig att Brevia har kunnat fortstta kra sin tvivelaktiga verksamhet sedan 1985 trots att alla vet att bara skurkar anvnder sig av dom?
It takes two to tango...
2011-02-13, 23:33
Medlem
Valentins avatar
Bumpar fr ett svar. En tidigare frgestllare stllde frgan "... hur stora paket/kuvert som gr i dessa ldor hos Brevia?"

Jag undrar samma sak.Vad gr Brevia med paket som inte gr in i ldan ?
2011-02-15, 22:19
Medlem
13ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valentin
Bumpar fr ett svar. En tidigare frgestllare stllde frgan "... hur stora paket/kuvert som gr i dessa ldor hos Brevia?"

Jag undrar samma sak.Vad gr Brevia med paket som inte gr in i ldan ?

Har fr mig jag frgat Brevia om storlek, tror det var typ A4 p bredden och djupet och kanske nn decimeter p hjden. Har inte sjlv anvnt brevia men skulle tro att dom behller fr stora paket bakom kassan och att man fr en notis i ldan om att man ftt en stor frsndelse. S har det funkat p andra stllen.

det finns andra alternativ till brevia i Stockholm, har sjlv anvnt tv andra stllen till knark. Det r tvivelaktig skerhet p dom flesta stllen - ls byts tex. inte men har aldrig blivit av med ngot. Har faktiskt haft kvar en nyckel till en box efter min hyrestid gick ut - bestllde helt sonika till nn annans box och gick och hmtade ut skiten. Gratis postbox. Man mste bara veta vilken dag det borde vara framme.

Det r i princip vattenttt: anonym postbox + anonyma inbetalningar. Det snuten kan f reda p r din postbox adress, tex. genom att kranen torskar och dom hittar en frsndelse till din box, och dom kan gra "husis" i din postbox. Men fr att du ska torska mste dom ta dig nr du besker din box - liten chans allts, r du ingen storfrsare kommer dom inte ha span p en box.

Vl vrt lite pengar i min mening.
2013-04-17, 13:51
Medlem
Luftfrikadelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 13th
Har fr mig jag frgat Brevia om storlek, tror det var typ A4 p bredden och djupet och kanske nn decimeter p hjden. Har inte sjlv anvnt brevia men skulle tro att dom behller fr stora paket bakom kassan och att man fr en notis i ldan om att man ftt en stor frsndelse. S har det funkat p andra stllen.

det finns andra alternativ till brevia i Stockholm, har sjlv anvnt tv andra stllen till knark. Det r tvivelaktig skerhet p dom flesta stllen - ls byts tex. inte men har aldrig blivit av med ngot. Har faktiskt haft kvar en nyckel till en box efter min hyrestid gick ut - bestllde helt sonika till nn annans box och gick och hmtade ut skiten. Gratis postbox. Man mste bara veta vilken dag det borde vara framme.

Det r i princip vattenttt: anonym postbox + anonyma inbetalningar. Det snuten kan f reda p r din postbox adress, tex. genom att kranen torskar och dom hittar en frsndelse till din box, och dom kan gra "husis" i din postbox. Men fr att du ska torska mste dom ta dig nr du besker din box - liten chans allts, r du ingen storfrsare kommer dom inte ha span p en box.

Vl vrt lite pengar i min mening.

Bumpar denna trd d jag undrar hur ofta brev frsvinner frn Brevia. Jag har stora problem med att folk snor(?) min post frn min lda i lgenheten!! Tror ni Brevia r s serisa att de lter min post vara? Jag ska inte skicka knarkbrev till Postboxen.
2013-04-24, 12:09
Medlem
Zot^s avatar
Som sagt, brevia r fortfarande ett lysande alternativ om du inte bryr dig om din post kommer fram eller inte. Har haft 2 brev som gtt upp i rk senaste mnaderna. Tnker inte frnya min box.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in