2016-01-19, 05:08
Medlem
Har gått på många liknande skit länge men aldrig riktigt trott på det men läkaren sa att vi skulle öka en nivå och började med 75mg första två veckorna, gick sedan över till 150g och ska tillbaka om en vecka och troligtvis öka mer. Jag började helt ärligt må lite bättre men de kan bero på att många stora problem som tyngt mig innan slutade av olika anledningar strax efter medicinen togs (Ingen koppling till medicinen att problemen löstes). Jag glömde ta medicinen på ungefär 36h och då började jag få riktig jävla abstinens, muskelvärk, svettningar, blev riktigt yr så efter suttit vid min dator så sprang jag som en heroinmissbrukare efter skiten och det var då jag började bli lite tveksam. Om jag som bara kört denna i 2 månader och mår såhär om man glömmer den i 24h hur fan mår man inte om jag då sett flera på internet haft den i flera år?

Jag har aldrig varit av den konspirationsteorier innan men börjar fan tro snart att vi är ett gäng försökskaniner för läkarna för nästa generation eller något, eller så är det bara lättast att skriva ut något skit för att få sin lön, dock klandrar jag inte dom för det.

Ni som suttit på venlafaxin ångrar ni att ni började? Har någon här lyckas sluta med medicinen och hur mår ni efter ni slutat jämfört när ni gick på medicinen? Är 150g lite eller ska jag öka om jag tror att läkaren vill öka efter han sa det förra mötet.
Citera
2016-01-19, 07:24
Medlem
Atrocituss avatar
Märkligt att din läkare ger dig rekommendationen att öka doseringen, han vet väl inte hur du mår eller vad du känner? 150mg Venlafaxin är inte särskilt hög dosering, jag har för mig att maxdos ligger på 375mg om dagen. Men om du äter 150mg och missar att ta medicinen under en dag så kommer du må skit. Det är inte svårt att sluta så länge du trappar ner successivt och över tid. Jag åt maxdosering i några månader förut och bestämde mig för att sluta tvärt, det var fan den värsta veckan i mitt liv. Men sen gick det över.
Citera
2016-01-19, 08:21
Medlem
Jag slutade med venlafaxin,den gav mig jobbiga biverkningar som spänningshuvudvärk och sämre syn.När jag slutade var det jobbigt.Hög feber och frossa,värk i leder och nacke...kräkningar yrsel.2 veckor låg jag med dessa symptom.Aldrig mer venlafaxin,jag håller mig till sertralin.
Citera
2016-01-19, 08:42
Medlem
thenewlifes avatar
Den bästa tjänst du kan göra dig själv nu när du endast tagit venalafaxin i 2 månader är att sluta med skiten. Du kommer ha jobbig period efteråt då hjärnan försöker återställa sig men eftersom du inte tagit den så länge så lär det inte ta mer än 1 månad.

Gå ner först till 75 direkt, sedan efter 1 vecka till 37.5, efter 1 vecka till 18.75 (halvera kornen i kapseln) i tre dagar sen sluta helt.

Psykiatrikern bryr sig som du säger endast om att behålla sitt jobb som går ut på att skriva psykofarmaka till folk. Det är i princip det de gör; de lyssnar på det du säger, skriver det i journalen sedan erbjuds du en slumpvis "medicin" som ska göra dig må bättre genom att stänga av dina känslor, tar kål på din libido(sexlist),ger dig magproblem,ändrad personlighet, sömnproblem, huvudvärk, synproblem, hjärtrytmrubbningar mm. Mediciner som de själva inte vet hur de funkar....
Senast redigerad av thenewlife 2016-01-19 kl. 08:50.
Citera
2016-01-19, 20:50
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorka44
Har gått på många liknande skit länge men aldrig riktigt trott på det men läkaren sa att vi skulle öka en nivå och började med 75mg första två veckorna, gick sedan över till 150g och ska tillbaka om en vecka och troligtvis öka mer. Jag började helt ärligt må lite bättre men de kan bero på att många stora problem som tyngt mig innan slutade av olika anledningar strax efter medicinen togs (Ingen koppling till medicinen att problemen löstes). Jag glömde ta medicinen på ungefär 36h och då började jag få riktig jävla abstinens, muskelvärk, svettningar, blev riktigt yr så efter suttit vid min dator så sprang jag som en heroinmissbrukare efter skiten och det var då jag började bli lite tveksam. Om jag som bara kört denna i 2 månader och mår såhär om man glömmer den i 24h hur fan mår man inte om jag då sett flera på internet haft den i flera år?

Jag har aldrig varit av den konspirationsteorier innan men börjar fan tro snart att vi är ett gäng försökskaniner för läkarna för nästa generation eller något, eller så är det bara lättast att skriva ut något skit för att få sin lön, dock klandrar jag inte dom för det.

Ni som suttit på venlafaxin ångrar ni att ni började? Har någon här lyckas sluta med medicinen och hur mår ni efter ni slutat jämfört när ni gick på medicinen? Är 150g lite eller ska jag öka om jag tror att läkaren vill öka efter han sa det förra mötet.
Det är så medicinen fungerar inget konstigt med det? Du bör fortsätta äta den till du blir bra.
Citera
2016-01-19, 20:51
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thenewlife
Den bästa tjänst du kan göra dig själv nu när du endast tagit venalafaxin i 2 månader är att sluta med skiten. Du kommer ha jobbig period efteråt då hjärnan försöker återställa sig men eftersom du inte tagit den så länge så lär det inte ta mer än 1 månad.

Gå ner först till 75 direkt, sedan efter 1 vecka till 37.5, efter 1 vecka till 18.75 (halvera kornen i kapseln) i tre dagar sen sluta helt.

Psykiatrikern bryr sig som du säger endast om att behålla sitt jobb som går ut på att skriva psykofarmaka till folk. Det är i princip det de gör; de lyssnar på det du säger, skriver det i journalen sedan erbjuds du en slumpvis "medicin" som ska göra dig må bättre genom att stänga av dina känslor, tar kål på din libido(sexlist),ger dig magproblem,ändrad personlighet, sömnproblem, huvudvärk, synproblem, hjärtrytmrubbningar mm. Mediciner som de själva inte vet hur de funkar....
Sluta och rekkomendera folk att sluta med sina mediciner, har du inge vett i skallen?
Citera
2016-01-19, 22:22
Medlem
Lubrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Sluta och rekkomendera folk att sluta med sina mediciner, har du inge vett i skallen?
Är väl inget fel med att rekommendera någon att sluta ta droger? Vi kan dock se på din bild att du är helt inne i knarkandet.

Ts, Känner du att du vill sluta så borde du göra det också, det är lika bra att sluta nu, för det kommer bara att bli jobbigare att sluta sen.
Citera
2016-01-19, 23:02
Medlem
thenewlifes avatar
Citat:

TS bad om åsikter, och jag gav min åsikt, förstår du inte det?
Du skriver i dina trådar att ingen medicin har hjälpt dig, och så sitter du här och vill att folk ska ta dessa mediciner. Vilken människa alltså! Det är som att man tycker att maten på en viss restaurang är äcklig men ändå rekommenderar man restaurangen. Gissar att du ger en tia på prisjakt även när du inte är nöjd?
Citera
2016-01-20, 01:02
Medlem
theralenas avatar
Citat:
TS bad om åsikter, och jag gav min åsikt, förstår du inte det?
Du skriver i dina trådar att ingen medicin har hjälpt dig, och så sitter du här och vill att folk ska ta dessa mediciner. Vilken människa alltså! Det är som att man tycker att maten på en viss restaurang är äcklig men ändå rekommenderar man restaurangen. Gissar att du ger en tia på prisjakt även när du inte är nöjd?
Du är så svagt begåvad så du inte förstår att mediciner inte fungerar på alla. Tycker inte att du ska sitta här och starta trådar när du inte har nån kunskap i ämnet. Du har blivit motbevisad i alla dina trådar men ändå fortsätter du. Snart ringer jag psyk så det blir LPT för dig
Senast redigerad av theralena 2016-01-20 kl. 01:15.
Citera
2016-01-20, 01:25
Medlem
thenewlifes avatar
Citat:
Du är så svagt begåvad så du inte förstår att mediciner inte fungerar på alla. Tycker inte att du ska sitta här oc hstarta trådar när du inte har nån kunskap i ämnet.

Vi pratar om dig nu. Du säger att ingen medicin funkade på dig och de gav dig bara biverkningar, alltså har du bara dålig erfarenhet av de,hur kan du då rekommendera dessa till andra? Nu menar jag inte att du måste kritisera medicinerna, men varför rekommendera?

-Jag rekommenderar psykofarmaka
-Funkade de bra på dig?
-Nej.
-Varför rekommendera du de då?
-De fungerar inte på alla ju so what

Vet du vad logik innebär?

Du heter till och med theralena (medicin som heter Theralen) och har mediciner som avatar. Jag förstår dig inte människa.
Senast redigerad av thenewlife 2016-01-20 kl. 01:28.
Citera
2016-01-20, 02:35
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Vi pratar om dig nu. Du säger att ingen medicin funkade på dig och de gav dig bara biverkningar, alltså har du bara dålig erfarenhet av de,hur kan du då rekommendera dessa till andra? Nu menar jag inte att du måste kritisera medicinerna, men varför rekommendera?

-Jag rekommenderar psykofarmaka
-Funkade de bra på dig?
-Nej.
-Varför rekommendera du de då?
-De fungerar inte på alla ju so what

Du heter till och med theralena (medicin som heter Theralen) och har mediciner som avatar. Jag förstår dig inte människa.
Jag rekomenderar det för att jag har kunskap om psykofarmaka.

Bara för att alvedon inte fungerar på mig så ska jag inte rekomendera det till nån annan?

Citera
2016-01-20, 02:58
Medlem
thenewlifes avatar
Citat:
Jag rekomenderar det för att jag har kunskap om psykofarmaka.

Bara för att alvedon inte fungerar på mig så ska jag inte rekomendera det till nån annan?

Struntprat som psykiatrikern har hjärntvättat dig med kallar jag inte för kunskap.

TS skriver att h*n mår bättre just nu då problemen som tyngd henne/honom slutade i samband med medicinen togs och att det inte hade med medicinen att göra. H*n skriver även att att h*n tvivlar på medicinens verkan och att den gav henne abstinenssymptom redan efter 1-2 dagars uppehåll vilket oroar TS och h*n kände sig som "heroinmissbrukare". Och så kommer du som själv ingen medicin fungerat på och kommenterar denna kommentar:

Citat:
Det är så medicinen fungerar inget konstigt med det? Du bör fortsätta äta den till du blir bra.

Ser du hur konstigt det låter?

Eller... du gör kanske inte det?
Senast redigerad av thenewlife 2016-01-20 kl. 03:30.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in