2016-01-20, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thenewlife
Den bästa tjänst du kan göra dig själv nu när du endast tagit venalafaxin i 2 månader är att sluta med skiten. Du kommer ha jobbig period efteråt då hjärnan försöker återställa sig men eftersom du inte tagit den så länge så lär det inte ta mer än 1 månad.

Gå ner först till 75 direkt, sedan efter 1 vecka till 37.5, efter 1 vecka till 18.75 (halvera kornen i kapseln) i tre dagar sen sluta helt.

Psykiatrikern bryr sig som du säger endast om att behålla sitt jobb som går ut på att skriva psykofarmaka till folk. Det är i princip det de gör; de lyssnar på det du säger, skriver det i journalen sedan erbjuds du en slumpvis "medicin" som ska göra dig må bättre genom att stänga av dina känslor, tar kål på din libido(sexlist),ger dig magproblem,ändrad personlighet, sömnproblem, huvudvärk, synproblem, hjärtrytmrubbningar mm. Mediciner som de själva inte vet hur de funkar....

Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Jag rekomenderar det för att jag har kunskap om psykofarmaka.

Bara för att alvedon inte fungerar på mig så ska jag inte rekomendera det till nån annan?

Vet du vad logik innebär?

Jag tycker den fungerar bra men (som jag skrev bero på andra orsaker som underlättat mitt liv) efter googlesökning så såg jag i princip inte någon som tagit den som faktiskt tyckt att den varit bra, folk som sagt att det är ett råttgift som knappt går att sluta med och avmedicineringen är ett rent helvete därför jag tänkte det.

Jag vet exakt vad alla psyakiatiker tycker, de vill att jag ska fortsätta. Tycker dock att jag har mer värde i folk som tagit den har att säga och erfarenheter. Tror faktiskt om ingen annan invänder att jag drar på en nertrappning som du sa innan jag är helt nere i skiten.
Citera
2016-01-20, 15:05
Medlem
theralenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorka44
Jag tycker den fungerar bra men (som jag skrev bero på andra orsaker som underlättat mitt liv) efter googlesökning så såg jag i princip inte någon som tagit den som faktiskt tyckt att den varit bra, folk som sagt att det är ett råttgift som knappt går att sluta med och avmedicineringen är ett rent helvete därför jag tänkte det.

Jag vet exakt vad alla psyakiatiker tycker, de vill att jag ska fortsätta. Tycker dock att jag har mer värde i folk som tagit den har att säga och erfarenheter. Tror faktiskt om ingen annan invänder att jag drar på en nertrappning som du sa innan jag är helt nere i skiten.
Problemet med google sökning är att du inte får en rättvis bild, du får en helt felaktiv bild då på dom det fungerar sitter inte här och skriver utan är ute och lever sina liv, folk som är missnöjda har en tendes att skriva av sig.
Du kan hitta negativt om alla medicinering här på nätet, sen ska du veta att dt är inviduellt hur man reagerar det kanske itne fungerar på mig men de kan fungera klockrent på dig. Du kan ju suta och se om du inte blir sjuk igen, blir du sjuk så är det bara att börja då var det medicinen som höll dig frisk. Men det är mer troligt att medicinen har haft en viss effekt på dig då den brukar hoppa i gång efter två månader.
Citera
2016-01-20, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theralena
Problemet med google sökning är att du inte får en rättvis bild, du får en helt felaktiv bild då på dom det fungerar sitter inte här och skriver utan är ute och lever sina liv, folk som är missnöjda har en tendes att skriva av sig.
Du kan hitta negativt om alla medicinering här på nätet, sen ska du veta att dt är inviduellt hur man reagerar det kanske itne fungerar på mig men de kan fungera klockrent på dig. Du kan ju suta och se om du inte blir sjuk igen, blir du sjuk så är det bara att börja då var det medicinen som höll dig frisk. Men det är mer troligt att medicinen har haft en viss effekt på dig då den brukar hoppa i gång efter två månader.

Det här är faktiskt ganska intressant det du nämner som många inte tänker på. Det är sällan man hör positiva saker i forum om psykofarmaka av en anledning. Man kan sitta och rensa kommentarer i forum och läsa recensioner på drugs.com och bli helt skärrad av alla dåliga erfarenheter. Man får en uppfattning att det enbart ställer till med problem.
De som mår bra sitter inte och klagar/gråter ut i forum om sina problem. Många sköter detta som det skall göras. Insättning --> förbättring ---> nedtrappning ---> medicinfri och frisk.
Citera
2016-01-21, 22:15
Medlem
Sandkakas avatar
Jag försökte trappa ned venlafaxin första gången för några år sedan och det var en mardröm. Jag fick fruktansvärda utsättningssymptom och var tvungen att ligga i sängen. Den gången halverades dosen från 150 mg per dag till 75 mig per dag i ett steg.

Nu är jag mitt i ett nytt försök och nu går det rätt bra. Jag började med att ta 150 mg varannan dag och 112,5 mg varannan dag i två veckor. Sedan 112,5 mg i tre månader.
Inga utsättningssymptom förutom att det liksom pirrar i huden.
Citera
2016-01-31, 00:46
Medlem
förlorade helt kontrollen på alkoholen när jag gick på venlafaxin, och fyfan för den där abstinensen slutade med att jag hamnade på akuten med venlafaxin+alkohol+amfetain i kroppen... fick gå tillbaka till sertralinet igen. funkar bättre för mig iallafall, och inte fan känner man den där extrema tomheten jag kände på venlafaxin... det var som man blev två personer...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in